Επικαιρότητα

Έρχεται δεύτερο κύμα παραχώρησης αεροδρομίων

Off

Μία νέα προοπτική αξιοποίησης διανοίγεται για το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων εάν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες και οι εκτιμήσεις για ένα δεύτερο κύμα παραχωρήσεων αεροδρομίων, το οποίο εξετάζεται από την κυβέρνηση. Η συζήτηση αυτή έχει ανοίξει για τα καλά στους κόλπους της κυβέρνησης στο πλαίσιο της λειτουργίας του νέου υπερταμείου που αναλαμβάνει την αξιοποίηση της περιουσίας του ελληνικού δημοσίου.
Σύμφωνα με τη «Ναυτεμπορική» πρόκειται για 23 περιφερειακούς κρατικούς και δημοτικούς αερολιμένες που απέμειναν στο κράτος μετά το κλείσιμο της συμφωνίας με τις Fraport-Slentel όσον αφορά τα 14 αεροδρόμια.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, για έξι από αυτά τα 23 αεροδρόμια και συγκεκριμένα για τα αεροδρόμια Πάρου, Καλαμάτας, Χίου, Νάξου, Μήλου και Σητείας και κυρίως για τα τρία πρώτα, καταγράφεται ήδη επενδυτικό ενδιαφέρον. Τα στοιχεία δείχνουν ότι αν και ανήκουν στην κατηγορία με λιγότερους από 250.000 επιβάτες κατ’ έτος, με τις κατάλληλες επενδύσεις και μάνατζμεντ μπορούν να εξελιχθούν σε ιδιαίτερα ελκυστικά αεροδρόμια.
Στη λίστα των αξιοποιήσιμων βρίσκονται ακόμη τα αεροδρόμια Νάξου και Μήλου, που επίσης συγκεντρώνουν εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες κάθε χρόνο και εκτιμάται ότι έχουν τις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης, καθώς και ο δημοτικός αερολιμένας Σητείας – στις 13 Ιανουαρίου εγκαινιάστηκε ο νέος αεροσταθμός -, που αναμένεται ότι λόγω και των δρομολογημένων μεγάλων τουριστικών επενδύσεων (π.χ. της Minoan στο Κάβο Σίδερο) θα αποτελέσει νέο αυτόνομο προορισμό της ανατολικής Κρήτης. Σημαντικές προοπτικές διαγράφονται υπό προϋποθέσεις και για τα αεροδρόμια Λήμνου, Καλύμνου, Σκύρου και Σύρου.

Το πλεονέκτημα των Ιωαννίνων
Από την παραπάνω λίστα στο εν λόγω δημοσίευμα απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, που μπορεί όμως να αποκτήσει ένα σημαντικό προβάδισμα στην πορεία και αυτό δεν είναι άλλο από την προοπτική ολοκλήρωσης των έργων αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του.
Όλα σχεδόν τα περιφερειακά αεροδρόμια διαθέτουν περιορισμένες υποδομές, που με το πέρασμα του χρόνου έχουν απαξιωθεί. Μέχρι σήμερα από το υπουργείο Μεταφορών προχώρησαν κάποια έργα, όπως το νέο αεροδρόμιο της Πάρου, που θα αρχίσει να λειτουργεί από τον Ιούλιο, ενώ στη Χίο η μελέτη συνολικής αναβάθμισης, μένει στο συρτάρι. Το ίδιο και οι αναγκαίες παρεμβάσεις στο αεροδρόμιο Καλαμάτας.
Για όλα αυτά χρειάζονται πόροι, που όμως δεν υπάρχουν ούτε σε εθνικό, αλλά δεν προβλέπονται -πλην εξαιρετικών περιπτώσεων- ούτε και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Αντιθέτως, παρά τις καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί, το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων βρίσκεται στην τελική φάση των έργων αναβάθμισης και αυτό μπορεί να θεωρηθεί ως ένα σημαντικό πλεονέκτημα.
Αξίζει να υπενθυμιστεί ακόμη, ότι η Περιφέρεια Ηπείρου και ο περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης προσωπικά, από την περίοδο κιόλας της ιδιωτικοποίησης για τα πρώτα 14 αεροδρόμια της χώρας, μεταξύ αυτών και του Ακτίου, είχε επισημάνει, ότι η αντίστοιχη προοπτική για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, θα ήταν η καλύτερη δυνατή επιλογή, για να δώσει μία πραγματικά βάσιμη προοπτική, σε συνδυασμό με το αεροδρόμιο του Ακτίου.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου