Επικαιρότητα

Πώς θα αυξηθεί η διά βίου μάθηση

Off

Τρόπους προσέγγισης της συντριπτικής πλειονότητας των ενηλίκων, απασχολούμενων και ανέργων που παραμένουν μακριά από την συνεχιζόμενη κατάρτιση και εκπαίδευση αναζητούν οι εμπλεκόμενοι φορείς.
Η συμμετοχή της χώρας στα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων τα προηγούμενα χρόνια, παρότι διαφημίστηκε και απέκτησε μεγάλη δημοσιότητα με τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης στην πράξη ελάχιστα αποτελέσματα απέδωσε, ενώ ζήτημα έχει προκύψει και σχετικά με την κατανομή των κονδυλίων αφού τα περισσότερα διατέθηκαν για διοικητικές λειτουργίες και όχι για τον κύριο σκοπό.
Η Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, ως εθνικός συντονιστής της ευρωπαϊκής ατζέντας για την εκπαίδευσης ενηλίκων, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου πραγματοποίησε συνάντηση εργασίας, στην οποία έδωσαν το παρών εκπρόσωποι των εμπλεκόμενων φορέων, αναζητώντας δράσεις αύξησης της συμμετοχής των ενηλίκων, τη συσχέτιση της εκπαίδευσης με τις τοπικές ανάγκες, τη διαρκή ενημέρωση των ατόμων για προγράμματα απόκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων.
Τα προβλήματα βέβαια εξακολουθούν να παραμένουν ειδικά για τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, όπου δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί τι θα ισχύσει από τον Οκτώβριο με την έναρξη της νέας περιόδου, για το εκπαιδευτικό προσωπικό αλλά και την πιστοποίηση των προσόντων.
Το θέμα έθεσε στη χθεσινή εκδήλωση ο αντιδήμαρχος αρμόδιος για θέματα παιδείας Π. Κολόκας, χωρίς ωστόσο να λάβει κάποια συγκεκριμένη απάντηση.
«Ο Δήμος Ιωαννιτών προχώρησε στη συγκρότηση 65 τμημάτων, με 60 εκπαιδευτικούς και 1300 ωφελούμενους και κανείς δεν μας εξηγεί τι θα ισχύσει από τη νέα χρονιά», τόνισε ο κ. Κολόκας.
Ως εκπρόσωπος της Περιφέρειας και της αρμόδιας επιτροπής της Ένωσης Περιφερειών, ο αντιπεριφερειάρχης Γ. Καραμπίνας στάθηκε στην αναγκαιότητα ώστε η υλοποίηση των νέων προγραμμάτων να μην περιλαμβάνει επικαλυπτόμενες δράσεις σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης σε όμορους δήμους.

Ανησυχητικά στοιχεία
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι εκπρόσωποι της Γενικής Γραμματείας παρουσίασαν αναλυτικά στοιχεία για την εκπαίδευση των ενηλίκων στην Ελλάδα, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στη συσχέτιση της ανεργίας, με την αδιαφορία ή την ελλιπή ενημέρωση των ανέργων, να ασχοληθούν με την εκπαίδευσή τους.
Μόλις ένας στους δώδεκα ανέργους συμμετέχει σε προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, ένας στους επτά αυτοαπασχολούμενους, ένας στους πέντε μισθωτούς, ενώ εννιά στους δέκα πολίτες δε συμμετέχουν σε προγράμματα γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων.
Το ζήτημα, όπως ανέφεραν είναι ότι οι άνθρωποι αυτοί σταδιακά, αποσύρονται και από την κοινωνική ζωή ενώ με την πάροδο του χρόνου εμφανίζονται με ολοένα μεγαλύτερα προβλήματα υγείας.

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου