Επικαιρότητα

Σε τροχιά πτώσης η αγορά καυσίμων

Off

Με το «καλημέρα» διαψεύστηκαν οι προσδοκίες της αγοράς για τόνωση της ζήτησης στην αγορά των καυσίμων μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης. Τα πρώτα ανεπίσημα στοιχεία για το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου δείχνουν πτώση της κατανάλωσης στη βενζίνη κατά 17%, και πτώση κατά 8% στο πετρέλαιο κίνησης, ενώ ο Μάιος έκλεισε με πτώση 8% και για τα δύο καύσιμα.
Στη λογική, ότι όλα είναι μία αλυσίδα όπως συμβαίνει στην οικονομία, η αγορά έχει επηρεαστεί από την συνολική πτώση της κατανάλωσης σε όλα τα επίπεδα. Όπως τονίζει ο πρόεδρος του Σωματείου Πρατηριούχων Ιωαννίνων Π. Κολόκας είναι ορατή η μείωση της κατανάλωσης, που όσο περνά ο καιρός θα γίνεται ακόμη μεγαλύτερη. 
«Εμείς πιστεύουμε, ότι είναι μεγαλύτερη η μείωση από τα ποσοστά που αναφέρονται, ειδικά στο πετρέλαιο κίνησης. Από τη στιγμή, 
που σταμάτησε η οικοδομή και οι εμπορικές επιχειρήσεις έχουν ελαχιστοποιήσει τον κύκλο των εργασιών τους, έχουν επηρεαστεί 
οι επαγγελματικές οδικές μεταφορές», σημείωσε ο κ. Κολόκας.
Επιπλέον ανησυχία πάντως προκαλεί η αύξηση της παραβατικότητας όπως καταγράφεται στους ελέγχους σε πανελλαδικό επίπεδο, αλλά και η αναμενόμενη έξαρση του λαθρεμπορίου με την επιβολή των αυξημένων ΕΦΚ από τον Ιανουάριο του 2017.
Για μία ακόμη φορά τα τελευταία χρόνια, διαπιστώθηκαν και βεβαιώθηκαν παραβάσεις σε πρατήρια υγρών καυσίμων, με «πειραγμένες αντλίες». Συγκεκριμένα, την περασμένη εβδομάδα οι ελεγκτικές υπηρεσίες έβαλαν λουκέτο σε πέντε πρατήρια καυσίμων στην Αττική, με τους παραβάτες πάντως που αποδέχθηκαν την παρανομία, να τονίζουν, ότι είναι ο μοναδικός τρόπος που τους έχει απομείνει για να αντισταθμίσουν τις απώλειες από την πτώση της κατανάλωσης, σε συνδυασμό με τις αυξήσεις των φόρων.
«Δεν είναι παραβάτες, αλλά εγκληματίες για τον κλάδο και είναι οι ίδιοι που δημιουργούν το μεγαλύτερο πρόβλημα, αφού όλα τα χρόνια λειτουργούν παρασιτικά. Είναι οι ίδιοι που διαθέτουν καύσιμα σε τιμές κάτω του κόστους, και παρότι το έχουμε υποδείξει στο υπουργείο, κανείς δεν ασχολείται μαζί τους», ανέφερε ο κ. Κολόκας.
Το πρόβλημα δε θα υπήρχε καν, πρόσθεσε ο κ. Κολόκας, εάν είχε τεθεί σε λειτουργία το σύστημα εισροών-εκροών για το οποίο έχουν δαπανηθεί ιδιωτικοί και δημόσιοι πόροι. Ενώ το 98% των πρατηρίων έχει εγκαταστήσει σύστημα εισροών – εκροών και το 94% αυτών στέλνει κανονικά στοιχεία στο κεντρικό σύστημα της Γ.Γ. Πληροφορικών Συστημάτων, δεν γίνεται καμία διασταύρωση στοιχείων λόγω έλλειψης προσωπικού. 

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου