Ήπειρος

Με αισιοδοξία και τον χρόνο να πιέζει

Off

Συγκρατημένη αισιοδοξία για την ολοκλήρωση των εργασιών εντός των ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων που προβλέπουν την παράδοση του λειτουργικού οδικού άξονα μέχρι τον Μάρτιο του 2017 εκφράζεται από τους υπεύθυνους της κατασκευής της Ιόνιας οδού.
Το μεγάλο στοίχημα για τους κατασκευαστές του σημαντικότερου μετά την Εγνατία, οδικό άξονα για την προοπτική ανάπτυξης της Ηπείρου είναι η ολοκλήρωση και η παράδοση των τμημάτων, όπως προβλέπεται, μέχρι το τέλος του ερχόμενου Μαρτίου.
Μέχρι τότε όμως, ο οδικός άξονας δεν θα έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό του, αφού για τους ανισόπεδους κόμβους έχει εξασφαλιστεί παράταση μέχρι τον Αύγουστο του 2017. 
Η αισιοδοξία των κατασκευαστών εκφράστηκε χθες από τον διευθύνοντα σύμβουλο της «Νέα Οδός Α.Ε.» Στέλιο Πενθερουδάκη κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης παρουσίασης της προόδου του έργου που έγινε στα Ιωάννινα.
Η χθεσινή, ήταν μία σημαντική ημέρα για την Ιόνια Οδό, αφού πραγματοποιήθηκε η διάνοιξη ενός από τους δύο κλάδους της σήραγγας Κλόκοβας, στο τμήμα που καθυστέρησε περισσότερο από όλα τα υπόλοιπα να ξεκινήσει, σήμερα όμως βρίσκεται στο 65% ετοιμότητας.
Από την ενημέρωση του κ. Πενθερουδάκη, προέκυψαν ακόμη σημαντικές ειδήσεις που αφορούν στην Ήπειρο, καθώς το τμήμα Άρτα – Ιωάννινα μέχρι το στρατόπεδο στο Αβγό, αναμένεται να παραδοθεί μέχρι το τέλος του έτους.
Επίσης, το τμήμα Αγρίνιο – Αμφιλοχία αναμένεται να παραδοθεί μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.
«Ευελπιστούμε ότι σύντομα θα ολοκληρώσουμε τα έργα και στα δύο αυτά τμήματα, που μπορούν να παραδοθούν νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα στο τέλος Μαρτίου», σημείωσε ο κ. Πενθερουδάκης.
Σημαντική είναι η παράμετρος της κατασκευής και λειτουργίας των σταθμών διοδίων, που θα λειτουργήσουν παράλληλα με την παράδοση του έργου. Πιθανότατα ο πρώτος σταθμός θα λειτουργήσει μέχρι το τέλος του έτους στο Αγγελόκαστρο, ενώ από τη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται η επιβολή αναλογικών διοδίων, με τη χρέωση να είναι 0,06 ευρώ ανά χλμ.
«Αυτό που θέλουμε είναι να ακολουθήσουμε μία σωστή τιμολογιακή πολιτική όπου ο χρήστης θα πληρώνει το αντίτιμο της απόστασης που διανύει», σημείωσε ο κ. Πενθερουδάκης.

Πολλαπλά
τα οφέλη
Ο διευθύνων σύμβουλος για τη «Νέα Οδό Α.Ε.» έκανε μία αναλυτική παρουσίαση της προόδου κατασκευής του έργου, που εκτείνεται σε μήκος 196 χλμ και έχει φτάσει σε ποσοστό ολοκλήρωσης το 77,09% στο τέλος Μαΐου.
«Τα οφέλη από τη λειτουργία του οδικού άξονα είναι πολλαπλά και πρωτίστως η αναβάθμιση των αγροτικών και αστικών κέντρων από τα οποία διέρχεται, η επαρκέστερη σύνδεση των λιμανιών Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας και η συμβολή σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο στην ανάπτυξη των περιοχών», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα τεχνικά χαρακτηριστικά και επιτεύγματα στην εκτέλεση του έργου, όπως στη σήραγγα της Κλόκοβας και στην κοιλαδογέφυρα στο Τσαγκαρόπουλο.
Βέβαια, το μεγαλύτερο ίσως όφελος είναι η μείωση στους χρόνους, καθώς υπολογίζεται ότι η διαδρομή Ιωάννινα – Αντίρριο θα καλύπτεται σε 1 ώρα και 40 λεπτά και πάνω απ’ όλα στην ασφάλεια που θα προσφέρει ο οδικός άξονας.
Προβληματίζουν 
οι απαλλοτριώσεις
Κοινή συνισταμένη των τοποθετήσεων των εκπροσώπων των τοπικών αρχών ήταν το ζήτημα των απαλλοτριώσεων που σε άλλες περιπτώσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί και σε άλλες δεν έχουν δοθεί οι αποζημιώσεις.
Το θέμα βέβαια αφορά το ελληνικό δημόσιο και όχι τον κατασκευαστή, όπως διευκρίνισε ο κ. Πενθερουδάκης, παραδεχόμενος όμως ότι υπάρχει ζήτημα και πως η εταιρεία κάνει ό,τι μπορεί για να αντιμετωπίσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα προβλήματα.
Ο περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης αναφέρθηκε στην τεράστια πρόοδο των εργασιών και επανέφερε το ζήτημα της επέκτασης του οδικού άξονα ως την Κακαβιά, αλλά και προς την Πρέβεζα, μέσα από το πακέτο Γιουνκέρ.
Στο ζήτημα των αποζημιώσεων στάθηκαν οι δήμαρχοι Νικ. Σκουφά και Δωδώνης Στάθης Γιαννούλης και Χρ. Ντακαλέτσης αντίστοιχα, με τον δεύτερο να προκαλεί έκπληξη στο ακροατήριο όταν γνωστοποίησε πως από τη διαδικασία των αποζημιώσεων για τις απαλλοτριωθείσες εκτάσεις, εξαιρούνται οι δημοτικές εκτάσεις.
«Είναι κάτι αυθαίρετο που δεν στηρίζεται σε καμία διάταξη νόμου, ένα δικανικό κατασκεύασμα ενός υπηρεσιακού παράγοντα, που απορώ για το πως έχει καταφέρει να περάσει την άποψη αυτή από τα συναρμόδια υπουργεία», τόνισε ο κ. Ντακαλέτσης.
Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε ο βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Στέφος που έκανε λόγο για ένα έργο εθνικής σημασίας, εξέφρασε την αισιοδοξία για την επίλυση των ζητημάτων με τις απαλλοτριώσεις και πρόσθεσε ότι θα πρέπει να εξεταστεί η επέκταση του οδικού άξονα προς την Κακαβιά και προς την Πρέβεζα.

Για το αεροδρόμιο 
μίλησε ο Θ. Μπέγκας
Ξεφεύγοντας από το πλαίσιο της εκδήλωσης, αλλά και τα αιτήματα που έθεσαν οι υπόλοιποι, ο δήμαρχος Ιωαννίνων επανέφερε το ζήτημα της αναβάθμισης του αεροδρομίου Ιωαννίνων που θα πρέπει, όπως είπε, να ολοκληρωθεί, για να υπάρξει ένας συνολικός σχεδιασμός και συνδυασμός των μεταφορικών δικτύων.
«Αναρωτιόμαστε για ποιο λόγο το ελληνικό δημόσιο επενδύει 20 εκ. ευρώ στο αεροδρόμιο και μέχρι σήμερα αρνείται να επενδύσει άλλο 1 εκ. για το ραδιοβοήθημα, κάτι που είναι παραλογισμός», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου