Επικαιρότητα

Ενιαίο ολοήμερο πρόγραμμα στα Νηπιαγωγείο

Off

Μία εντελώς διαφορετική εικόνα ως προς τη λειτουργία τους θα έχουν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο τα Νηπιαγωγεία της χώρας με το υπουργείο Παιδείας να προωθεί σημαντικές αλλαγές, που αλλάζουν την μορφή του. 
Τα νηπιαγωγεία θα έχουν από εφέτος ενιαίο ολοήμερο πρόγραμμα, που θα ολοκληρώνεται στις 16.00, ενώ οι γονείς που εργάζονται θα μπορούν να αφήνουν τα παιδιά τους στο σχολείο από τις 07.45, εάν προηγουμένως έχει συμπληρωθεί ένας ελάχιστος αριθμός νηπίων, που θα έρχονται την ίδια ώρα στο σχολείο. 
Αναλυτικά το υπουργείο Παιδείας προωθεί τις εξής αλλαγές:
1. Θα γράφεται ο μαθητής στο νηπιαγωγείο της γειτονιάς του και αν θέλει ολοήμερο πρόγραμμα θα παραμένει στο νηπιαγωγείο έως τις 16:00.
2. Θα υπάρχει Ενιαίο Πρόγραμμα για όλα τα τμήματα. Προτάθηκε από το υπουργείο και διαμορφώθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ένα βασικό-υποχρεωτικό πρόγραμμα για όλα τα τμήματα και όλους τους μαθητές από 8:30 έως 13:00 και ένα προαιρετικό για τους μαθητές που θέλουν να παρακολουθήσουν ολοήμερο πρόγραμμα από 13:00 έως 16:00. Επίσης προβλέφθηκε προαιρετική πρωινή ζώνη 7:45- 8:30 τα νήπια – προνήπια των οποίων οι γονείς εργάζονται.
3. Από το Σεπτέμβριο το νηπιαγωγείο θα τελειώνει στις 13:00 και το δημοτικό στις 13:15. (Μέχρι σήμερα το νηπιαγωγείο τελείωνε στις 12:15 με 12:30 και το δημοτικό -ανάλογα με τον τύπο – σχόλαγε στις 12:25 ή στις 13:15 ή στις 14:00).

Τα πλεονεκτήματα
Κατά το υπουργείο τα πλεονεκτήματα του ενιαίου τύπου νηπιαγωγείου είναι τα εξής:
Όλα τα νηπιαγωγεία γίνονται εν δυνάμει Ολοήμερα. Δίνεται η δυνατότητα σε όλα τα νηπιαγωγεία να γίνουν ολοήμερα έτσι ώστε να μην μετακινούνται οι μαθητές σε όμορα νηπιαγωγεία που χαρακτηρίζονται ως ολοήμερα όπως ισχύει μέχρι σήμερα.
Εναρμονίζεται το ωράριο έναρξης και λήξης του νηπιαγωγείου με το ωράριο έναρξης και λήξης του δημοτικού σχολείου ικανοποιώντας ένα βασικό αίτημα της ελληνικής οικογένειας.
Εξασφαλίζεται η λειτουργία ολοήμερου προγράμματος από 13:00 έως 16:00 με ελάχιστο αριθμό νηπίων και προνηπίων, πέντε για τα 1/θέσια, δέκα για τα 2/θέσια και 14 για τα 3/θέσια και άνω νηπιαγωγεία.
Διασφαλίζεται η δημιουργία τμημάτων με ισοδύναμη κατανομή των μαθητών ως προς το φύλο, την ηλικία και τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες (μέχρι σήμερα δεν διασφαλιζόταν κάτι τέτοιο διότι η κατανομή των τμημάτων δεν γινόταν με βάση τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών, το φύλο και την ηλικία κλπ, αλλά βάσει των προτιμήσεων των γονέων για κλασικό ή ολοήμερο τμήμα)
Αναμορφώνεται το ωρολόγιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και διορθώνονται οι στρεβλώσεις του άτυπου μεικτού προγράμματος που εξ ανάγκης λειτουργούσε. Τα δύο ξεχωριστά προγράμματα που υπήρχαν ενοποιούνται και γίνεται ένα ενιαίο πρόγραμμα για όλα τα νηπιαγωγεία δομημένο, σε υποχρεωτική ζώνη (8:30 – 13:00) και προαιρετική (13:00- 16:00)
Δίνεται τέλος στο πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί με τις πρόωρες αποχωρήσεις, οι οποίες αποδομούσαν το πρόγραμμα και μετέτρεπαν το Ολοήμερο σε απλή φύλαξη παιδιών. Όπως είναι γνωστό σε όλους (υπουργείο, εκπαιδευτικούς και γονείς), τα τελευταία χρόνια, μεγάλο μέρος του μαθητικού πληθυσμού των εγγραφέντων μαθητών, ενώ αρχικά επέλεγε το ολοήμερο πρόγραμμα, στη συνέχεια, ζητούσε πρόωρη αποχώρηση πριν τη λήξη του έτσι ώστε να συμπίπτει με την ώρα λήξης του δημοτικού σχολείου.
Αυξάνεται η ώρα της συνεργασίας των νηπιαγωγών για ανατροφοδότηση, σχεδιασμό των δραστηριοτήτων του προγράμματος και για αποτελεσματικότερη οργάνωση και διοικητική λειτουργία του νηπιαγωγείου.
Συσχετίζεται η ρύθμιση του ωραρίου των Νηπιαγωγών με το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα κάτι που δεν υπήρχε μέχρι σήμερα.
Προβλέπεται η λειτουργία της πρόωρης υποδοχής από 7:45 έως 8:30 και στο νηπιαγωγείο όπως και στο δημοτικό, εξυπηρετώντας τις ανάγκες των γονέων.
Ικανοποιείται η ανάγκη για ενιαίο σχεδιασμό στο πλαίσιο της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, μέρος της οποίας είναι και το νηπιαγωγείο.

Ενστάσεις 
των εκπαιδευτικών
Σε σχέση πάντως με τις αντιδράσεις των προηγούμενων μηνών, αυτή τη φορά οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι πολύ λιγότερες και επικεντρώνονται στο θέμα της κάλυψης των κενών θέσεων εκπαιδευτικών. Στο ζήτημα αυτό άλλωστε το υπουργείο Παιδείας δε δίνει καμία απολύτως απάντηση, με τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων Στέφανο Σίντο να τονίζει, ότι η περίφημη ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού συστήματος με τη συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών στο σχολείο είναι ένας φιλόδοξος στόχος, όμως δύσκολα μπορεί να επιτευχθεί, εάν δεν βρεθεί οριστική λύση με την κάλυψη των κενών θέσεων.
«Είναι μεγάλη υπόθεση η ανατροφοδότηση στα σχολεία, όμως είναι επίσης σημαντικό το θέμα της κάλυψης των κενών θέσεων. Ο υπουργός λέει, ότι θα γίνουν 20.000 προσλήψεις αναπληρωτών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όμως δεν είμαστε καθόλου αισιόδοξοι ότι μπορεί αυτό να γίνει. Κλείσαμε την περασμένη χρονιά με 22.500 προσλήψεις αναπληρωτών και είχαμε 3.500 ακάλυπτες θέσεις. Σε αυτούς τους αριθμούς θα πρέπει να προστεθούν και 3.000 νέες αιτήσεις για σύνταξη, επομένως δε μπορούμε να πιστέψουμε, ότι η χρονιά θα ξεκινήσει ομαλά και χωρίς προβλήματα», ανέφερε ο κ. Σίντος.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Είσοδος

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου