Επικαιρότητα

Όταν η Ιόνια Οδός ανοίγει διεξόδους

Off

Ανοίγει ο δρόμος… κυριολεκτικά προς τα Τζουμέρκα. Όπως ανακοινώθηκε χτες, υπεγράφη από τον Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρο Καχριμάνη η απόφαση ένταξης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ήπειρος» 2014-2020, της πράξης «Οδός σύνδεσης του Α/Κ Τερόβου της Ιόνιας Οδού με τη 2η Επαρχιακή Οδό Ιωαννίνων – Γέφυρα Πλάκας», προϋπολογισμού 30.132.544 ευρώ. 
Πρόκειται στην ουσία για έναν κάθετο άξονα της Ιόνιας Οδού, που θα συνδέει τον οδικό άξονα στο ύψος του κόμβου Τερόβου, 20 χιλιόμετρα περίπου από τα Ιωάννινα, με ένα σημείο του επαρχιακού δρόμου πάνω από το Καλέντζι. 
Με τον νέο δρόμο, μέσα σε λίγα λεπτά ο οδηγός θα περνάει μέσω του ορεινού συγκροτήματος του Ξηροβουνίου στην περιοχή των Τζουμέρκων. Το πλεονέκτημα αυτού του έργου είναι έκδηλο: Τόσο για τη συγκοινωνία με το νομό Ιωαννίνων και Άρτας, όσο και για το εμπόριο, την οικονομία ή τον τουρισμό στον οποίοι επενδύει η περιοχή, δημιουργείται ένα «πέρασμα» που μειώνει τις αποστάσεις στο ελάχιστο και δημιουργεί έναν νέο, ασφαλή οδικό άξονα, κάθετα σε έναν από τους σημαντικότερους αυτοκινητοδρόμους της χώρας όπως είναι η Ιόνια.
Για να είμαστε ακριβείς βέβαια, ο νέος δρόμος δεν φτάνει μέσα στην κοιλάδα του Αράχθου, αλλά πάνω στο δρόμο Καλέντζι – Πλάκα, που είναι κι ένας δρόμος για τον οποίο απαιτούνται σίγουρα βελτιώσεις και νέα έργα για να αποκτήσει σύγχρονα χαρακτηριστικά. Έχει πάντως εκδηλωθεί και τοπικά και κεντρικά ενδιαφέρον για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου προς Πράμαντα και Άγναντα και θα απαιτηθούν το επόμενο διάστημα ταχύτερα βήματα για την πρόοδο των μελετών.
Στο νέο έργο πάντως Ιόνια – 2η επαρχιακή οδός, φορέας υλοποίησης είναι η Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία έχει εκπονήσει όλες τις απαιτούμενες μελέτες και έχει διεκπεραιώσει με απόλυτη επιτυχία τις σχετικές διαδικασίες.  

Ο νέος δρόμος
Στο πλαίσιο του έργου θα κατασκευαστεί οδικός άξονας μήκους 9,809.27 m, γέφυρα μήκους 134 m, πέντε ισόπεδοι κόμβοι, οδοφωτισμοί γέφυρας και κόμβων, και τεχνικά έργα απορροής ομβρίων. Θα γίνουν εργασίες  οδοστρωσίας – ασφαλτικών και εργασίες σήμανσης – ασφάλισης. Το βασικό αντικείμενο του έργου είναι ο κύριος οδικός άξονας σύνδεσης, του Α/Κ Τερόβου της Ιόνιας Οδού (επί της 7ης Επαρχιακής Οδού Ιωαννίνων – Πηγαδιών) με την 2η Επαρχιακή Οδό Ιωαννίνων – Γέφυρα Πλάκας με συνολικό μήκος 9,809.27 m, και αποτελεί σχεδόν καθολικά νέα χάραξη και όχι βελτίωση κάποιας προϋφιστάμενης οδού. 
Το έργο περιλαμβάνει δύο ισόπεδες συνδέσεις αυτού με την 7η και την 2η Επαρχιακή Οδό καθώς και άλλες τρείς που αποκαθιστούν την οδική σύνδεση με το υπάρχον οδικό δίκτυο. 
Με σκοπό την ομαλή απορροή των ομβρίων, τόσο από τις λεκάνες απορροής της ευρύτερης περιοχής, όσο και από το κατάστρωμα των οδικών τμημάτων, θα κατασκευαστούν 33 κιβωτοειδείς οχετοί διαφόρων διαστάσεων, 15 σωληνωτοί οχετοί Φ100 καθώς και τάφροι. Τέλος, στο έργο περιλαμβάνονται αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες, η σύνδεση των pillar ηλεκτροφωτισμού και οι μετατοπίσεις των δικτύων ΔΕΔΔΗΕ και ΟΤΕ.

Του ΦΙΛΗΜOΝA ΚΑΡΑΜΗΤΣΟY

OAED

Είσοδος

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου