Επικαιρότητα

Στους «πρώτους» με απόδειξη τους επισκέπτες

Off

Πέρασαν χρόνια από τις εποχές που η πόλη των Ιωαννίνων ήταν είτε «πρωταθλήτρια» είτε ανάμεσα στους πέντε κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, όπως υποστήριζε η δημοτική αρχή του Ν. Γκόντα.
Από τότε μέχρι σήμερα άλλαξαν πολλά με κυριότερο την οικονομική κρίση και τις επιπτώσεις της στην ελληνική οικονομία, την ελληνική επαρχία, επομένως και τις τοπικές οικονομίες.
Τα τελευταία χρόνια, η προσπάθεια των φορέων της αυτοδιοίκησης στην περιοχή, σε συνεργασία με τους συλλόγους και τις ενώσεις του τουριστικού κλάδου, περισσότερο στοχευμένες από το παρελθόν φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς.
Η περίοδος των εορτών των Χριστουγέννων έδωσε μία ακόμη απόδειξη για του λόγου το αληθές με την πόλη των Ιωαννίνων να επιβεβαιώνει ότι βρίσκεται πλέον και με την βούλα στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς των Ελλήνων.
Παρά τις ακυρώσεις των τελευταίων ημερών πριν τα Θεοφάνεια, που έπληξαν το σύνολο των τουριστικών καταλυμάτων στο νομό, η αποτίμηση για την εορταστική περίοδο και την επισκεψιμότητα είναι ιδιαίτερα θετική, με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο για θέματα τουρισμού Νίκο Γκόλα να αναφέρεται στις πρωτοβουλίες των τελευταίων ετών.
Όπως σημείωσε πρώτιστο μέλημα της δημοτικής αρχή παραμένει η διατήρηση μίας λειτουργικής και ανθρώπινης πόλης για τους δημότες και τους κατοίκους της, όμως παράλληλα όμως και η επένδυση στον τουρισμό ως βασική παράμετρος τόνωσης της τοπικής οικονομίας.
«Ουσιαστικά, πρόκειται για δύο αλληλοσυμπληρούμενες και αλληλένδετες πολιτικές προτεραιότητες, που από την αποτελεσματική υλοποίησή τους μπορεί να επέλθει το καλύτερο παραγόμενο αποτέλεσμα.
Αν οι Γιαννιώτες και οι Γιαννιώτισσες ζουν σε ένα κατάλληλο αστικό περιβάλλον, τότε είναι σίγουρο πως θα ευχαριστηθούν την παραμονή τους στην πόλη και οι επισκέπτες, οι τουρίστες. Και όσο πιο ευχαριστημένοι θα αισθάνονται, τόσο περισσότερους επισκέπτες θα βλέπουμε και τόσο περισσότερο αυξημένα θα είναι τα έσοδα από τον τουρισμό.
Παρά το τσουχτερό κρύο και τις εποχικές ιώσεις που ταλαιπώρησαν και συνεχίζουν να ταλαιπωρούν πολύ κόσμο, εκατοντάδες τουρίστες επέλεξαν να περάσουν φέτος τις γιορτές στα Γιάννενα και, από τα πρώτα μηνύματα που έχουμε πάρει, έμειναν ικανοποιημένοι από τη γενική εορταστική ατμόσφαιρα, τις υποδομές και τις προσφερόμενες υπηρεσίες», σημείωσε ο κ. Γκόλας που προσδιόρισε και τα επόμενα βήματα με κυρίαρχο στόχο την προσέλκυση επισκεπτών από το εξωτερικό.
«Βλέπουμε αποτελεσματικότητα, διαθέτουμε κατάλληλες συνθήκες για να απευθυνόμαστε σε επισκέπτες με μεγαλύτερες απαιτήσεις και γι’ αυτό πιέζουμε να εξασφαλίσουμε την αεροπορική σύνδεση με το εξωτερικό, για να εξασφαλίσουμε και από εκεί ένα μερίδιο επισκεψιμότητας».

Η απάντηση στην «τρομοϋστερία»
Ένα δεύτερο σκέλος της τοποθέτησης του κ. Γκόλα αφορούσε στο σκηνικό της «τρομοϋστερίας» που στήθηκε και πάλι από αθηναϊκά μέσα ενημέρωσης λόγω των δήθεν ακραίων καιρικών συνθηκών στην περιοχή. Η κατάσταση αυτή προκάλεσε εκατοντάδες ακυρώσεις, επομένως και απώλεια εσόδων για τις επιχειρήσεις του κλάδου και την τοπική οικονομία.
Ο κ. Γκόλας τόνισε πως οι φορείς που ασχολούνται με τον τουρισμό, σε συνεργασία με το δήμο και την Περιφέρεια εξετάζουν τις επικοινωνιακές δυνατότητες που υπάρχουν, ώστε «να αποκρούουμε αποτελεσματικά και εν τη γενέσει της αυτή την τρομοϋστερία, σε αντιπαραβολή πάντα με την ψύχραιμη, υπεύθυνη, στάση που κρατούν σε τέτοιες περιπτώσεις τα τοπικά μέσα ενημέρωσης των Ιωαννίνων», τόνισε ο κ. Γκόλας που σχολίασε και την πρόταση της Ομοσπονδίας Τουριστικών Καταλυμάτων Ηπείρου, που κατατέθηκε από τον πρόεδρό της κ. Ζαρκάδα στο ITV, να συγκροτηθεί ένα άτυπο όργανο διαχείρισης τέτοιων κρίσεων.
«Η επιτροπή που έχουμε και στην οποία συμμετέχουν ο Δήμος, η Περιφέρεια, το Επιμελητήριο, η Ένωση Ξενοδόχων που είναι άτυπη, πιστεύω ότι καλύπτει αυτή την ανάγκη και φυσικά μπορεί όποιος θέλει να συμμετέχει σε αυτήν. Η παρέμβαση που έγινε σε αυτή τη φάση από την Ένωση Ξενοδόχων έγινε κατόπιν εορτής, αφού κρίναμε ότι δεν υπήρχε η δυνατότητα να αλλάξουμε κάτι ή να προκαλέσουμε μία αντιπαράθεση την ώρα που παρουσιαζόταν αυτές οι ειδήσεις».

Στολισμός ποιοτικής αισθητικής
Τέλος, ο κ. Γκόλας αναφέρθηκε και στον στολισμό της πόλης για τις ημέρες των εορτών, μεταφέροντας την γενικότερη αίσθηση των επισκεπτών, πως ήταν ποιοτικής αισθητικής, χωρίς προκλήσεις και περιττές δαπάνες.
Απαντώντας σε σχόλια και παράπονα που εκφράστηκαν από επαγγελματίες διαφόρων συνοικιών τόνισε πως τη φετινή χρονιά δόθηκε βαρύτητα στο εμπορικό κέντρο και τα επόμενα χρόνια θα ακολουθήσουν και άλλες περιοχές.
«Οι εορταστικές εκδηλώσεις ήταν λιτές, αλλά περιεκτικές, ευχάριστες και με πλούσιο ψυχαγωγικό περιεχόμενο.
Επιπλέον, φέτος φροντίσαμε να επικοινωνήσουμε και να διαφημίσουμε πολύ νωρίτερα, πιο οργανωμένα και πιο συστηματικά, σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, το τουριστικό προϊόν μας για την περίοδο των γιορτών.
Καταφέραμε να αναδείξουμε και να προβάλλουμε τον τουριστικό προορισμό «Ιωάννινα», πιο πριν από άλλες ανταγωνιστικές πόλεις, πριν ακόμη αποφασίσουν οι εν δυνάμει επισκέπτες που θα ήθελαν να περάσουν τις γιορτές των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Φώτων».

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου