Επικαιρότητα

Ένας «πόλεμος» που δεν σταμάτησε ποτέ

Off

Κοινή είναι η εκτίμηση, ότι οι διαπιστώσεις δεν αρκούν για να αντιμετωπίσουν και να βάλουν τέλος στον μεγαλύτερο ίσως χρονικά, πόλεμο που εξελίσσεται στην Ελλάδα. Ο πόλεμος της ασφάλτου με χιλιάδες θύματα σε ετήσια βάση συνεχίζεται χωρίς κανείς να δείχνει πως ενδιαφέρεται πραγματικά να αντιμετωπίσει τα βαθύτερα αίτια που δεν είναι άλλα από την έλλειψη παιδείας. Το τραγικό δυστύχημα στη Λαμία, που είχε την ευκαιρία να το δει όλη η Ελλάδα μέσα από την καταγραφή από τις κάμερες ασφαλείας, που άφησε πίσω του τέσσερις νεκρούς και πολλές οικογένειες βυθισμένες στο πένθος επανέφερε τη συζήτηση στο προσκήνιο, όχι όμως με πολλές ελπίδες, ότι και αυτή τη φορά κάτι μπορεί να αλλάξει. Εξαιρετικά απαισιόδοξος για το εάν μπορεί στην πράξη να γίνει κάτι που θα βάλει τέλος σε αυτόν τον ακήρυχτο πόλεμο στην άσφαλτο, εμφανίστηκε ο Ιαβέρης, οδηγός αγώνων ταχύτητας επί σειρά ετών και ιδρυτής της Σχολής Ασφαλούς Οδήγησης. Ο κατά κόσμον Αναστάσιος Μαρκουίζος τόνισε ότι οι εικόνες με το τροχαίο δυστύχημα δεν έκρυβαν τίποτε το συγκλονιστικό, αφού ανάλογες είναι οι εικόνες στα βιντεοπαιχνίδια με τα οποία παίζουν τα παιδιά από μικρές κιόλας ηλικίες. «Η συγκλονιστική εικόνα είναι αυτή των γονιών, να συνοδεύουν τα φέρετρα των παιδιών τους. Το τραγικό και σε αυτή την περίπτωση είναι πως οι ηλικίες των θυμάτων ήταν κάτω των 30 ετών, κάτι που σημαίνει μία συνεχιζόμενη γενοκτονία. Σε μια χώρα γερόντων σκοτώνονται στην άσφαλτο τα παιδόπουλα πριν αποκτήσουν παιδιά και κανείς πολίτης ή πολιτικός δεν στρέφει το βλέμμα του σε αυτό που αφορά και τον ίδιο του τον εαυτό. Προφανώς είναι αποκλειστικά και μόνο θέμα παιδείας. Ο λαός μας είναι εθισμένος να κοιτά μόνο την τσέπη του, χωρίς να αντιλαμβάνεται ότι η μεγαλύτερη αξία είναι η ίδια η ζωή του, η ύπαρξη των παιδιών του και οι αγκαλιές τους», σημείωσε χαρακτηριστικά για να προσθέσει πως το συγκεκριμένο δυστύχημα είναι από αυτά που γίνονται μία φορά στο ένα εκατομμύριο. «Κανείς όμως δεν ασχολείται με το γεγονός ότι το 87% των θανάτων σε τροχαία καταγράφεται εντός της πόλης, με ταχύτητες μικρότερες των 40 χιλιομέτρων». Η μείωση των προστίμων Ιδιαίτερα επικριτικός, κάνοντας λόγο για ανηθικότητα και λαϊκισμό εμφανίστηκε ο κ. Μαρκουίζος, απαντώντας στην ερώτηση για το εάν μπορούν να αντιμετωπιστούν οι αιτίες των τροχαίων, μέσω και της μείωσης του ύψους των προστίμων για παραβάσεις του ΚΟΚ, σχέδιο που επεξεργάζεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. «Πρόκειται για επικίνδυνο λαϊκισμό και ανήθικο τρόπο, να χάνεις το τελευταίο εργαλείο αναχαίτισης του επιθετικό Ελληνάρα οδηγού που είναι το πορτοφόλι του. Αντιθέτως, τα πρόστιμα θα έπρεπε να αυξηθούν. Πόσο; Όσο κοστίζει σε μια επιχείρηση ένας ανασφάλιστος εργαζόμενος. Τι είναι πιο σημαντικό για μία οικογένεια. Να έχει στο σπίτι έναν ανασφάλιστο ή έναν ανάπηρο; Στην Ελλάδα τρέμουμε τον ανασφάλιστο και αποδεχόμαστε το πρόστιμο των 10.500 ευρώ και επικροτούμε την κυβέρνηση που θέλει να μειώσει το πρόστιμο στα 125 ευρώ για μία απόπειρα ανθρωποκτονίας στο δρόμο», κατέληξε.

Πολυπαραγοντικά τα αίτια

Το τριήμερο της Αποκριάς η αυξημένη κίνηση στην περιοχή των Ιωαννίνων δεν συνοδεύθηκε ευτυχώς από κάποιο σοβαρό τροχαίο ατύχημα. Όλα κύλησαν ομαλά, ενώ και το Τμήμα Τροχαίας Ιωαννίνων είχε την ευκαιρία για ένα πρώτο crash test σε πραγματικές συνθήκες στο τμήμα της Ιόνιας Οδού που παραδόθηκε προ ημερών. Το δυστύχημα ωστόσο στη Λαμία δεν πέρασε απαρατήρητο από κανέναν με τον διοικητή του Τμήματος Τροχαίας Γ. Αζέλη να υπενθυμίζει πως το τροχαίο ατύχημα οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, κυριότερος όμως όλων είναι η ανθρώπινος παράγοντας. «Και οι καιρικές συνθήκες επηρεάζουν και το οδόστρωμα, αλλά ο κάθε οδηγός οφείλει να οδηγεί σύμφωνα με τις συνθήκες που αντιμετωπίζει κάθε φορά και να προσαρμόζεται σε αυτές. Όταν ο κατασκευαστής θέτει όριο ταχύτητας τα 120 χλμ σε έναν δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, το έχει θέσει για συγκεκριμένο λόγο και όχι για να τρέχει κάποιος με 200 χλμ.», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Αζέλης.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου