Επικαιρότητα

Στόχος να ολοκληρωθεί σύντομα η Ιόνια Οδός

Off

Ανοιχτός εκ περιτροπής με διακοπές στην κυκλοφορία των οχημάτων, οι οποίες θα ανακοινώνονται νωρίτερα, είτε θα εκτελούνται κατά τις νυχτερινές ώρες, όταν η κίνηση είναι ελάχιστη, θα είναι ο οδικός άξονας της Ιόνιας Οδού στο τμήμα που παραδόθηκε τελευταίο, και στο οποίο δημιουργήθηκαν τα μεγαλύτερα προβλήματα κατά την επιστροφή των εκδρομέων το Πάσχα. Για την εκτέλεση κάποιων απαραίτητων εργασιών, ώστε το τμήμα του οδικού άξονα να ολοκληρωθεί όπως προβλέπεται και κυρίως να παρέχει τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια στους διερχόμενους οδηγούς, η εταιρεία σύμφωνα με δημοσιεύματα του αθηναϊκού Τύπου θα προχωρήσει σε τέτοιου είδους «χειρουργικές» επεμβάσεις, χωρίς να χρειαστεί να κλείσει εκ νέου ο δρόμος, ειδικά ενόψει του τριημέρου της Πρωτομαγιάς που ακολουθεί. Παράλληλα όμως, τα δημοσιεύματα αναφέρουν, ότι στις προθέσεις του παραχωρησιούχου είναι να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό οι εργασίες στα υπολειπόμενα τμήματα της Ιόνιας Οδού, πολύ πριν το τέλος των συμβατικών χρονοδιαγραμμάτων, που είναι ο Αύγουστος. Πρόκειται ουσιαστικά για τρία τμήματα, το ένα από τη σήραγγα της Κλόκοβας μέχρι τη γέφυρα του Αντιρρίου, μήκους περίπου 10 χιλιομέτρων, που ξεκίνησε αργά, λόγω της καθυστέρησης στις απαλλοτριώσεις και επίσης για το τμήμα από την Αμφιλοχία μέχρι το Κομπότι, μήκους 27 χιλιομέτρων και το τμήμα από την Πέρδικα μέχρι τον κόμβο με την Εγνατία στην Κοσμηρά, μήκους 14 χιλιομέτρων. Το πρώτο τμήμα, η εταιρεία φιλοδοξεί να το παραχωρήσει εντός του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Μαΐου, ενώ η προσπάθεια για τα άλλα δύο τμήματα είναι να παραδοθούν μέχρι το τέλος Ιουνίου. Το πρόβλημα στην Κλόκοβα Όπως προκύπτει από τις αναφορές του παραχωρησιούχου καθώς και των οικείων Τμημάτων Τροχαίας, το πρόβλημα τη Δευτέρα του Πάσχα με την κυκλοφοριακή συμφόρηση προκλήθηκε εξαιτίας του ότι εντός της σήραγγας οι δύο λωρίδες κυκλοφορίας γινόταν μία. Αυτό έγινε κατόπιν παρέμβασης της Τροχαίας, για να αποφευχθεί ο κίνδυνος οι δύο λωρίδες να γίνουν μία, αμέσως μετά την έξοδο από τη σήραγγα.

 

Γιατί δημιουργήθηκε η κυκλοφοριακή συμφόρηση

Η εταιρία Νέα Οδός εξηγεί από την πλευρά της τι έγινε τη Δευτέρα του Πάσχα κατά την επιστροφή εκδρομέων στην Ιόνια Οδό, ενώ παράλληλα στην ανακοίνωσή της τονίζεται ότι στόχος είναι τα πρώτα χιλιόμετρα του οδικού άξονα να παραδοθούν ως το τέλος Μαΐου. Όπως αναφέρει αρχικά: «Τη Δευτέρα  του Πάσχα, 17 Απριλίου 2017, στο πλαίσιο της επιστροφής των εκδρομέων του Πάσχα, δημιουργήθηκε έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση στο νεοπαραδοθέν τμήμα της Ιόνιας Οδού στην περιοχή της Κλόκοβας. Θα θέλαμε να εκφράσουμε τη λύπη μας για την ταλαιπωρία που υπέστησαν οι εκδρομείς. Στόχος μας είναι πάντα η οδική ασφάλεια και η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση κάθε οδηγού. Όπως είχε ανακοινωθεί κατά την παράδοση της σήραγγας της Κλόκοβας, λόγω μεγάλων καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις, δεν έχουν δοθεί στην κυκλοφορία περίπου 10 χλμ αυτοκινητοδρόμου που θα συνδέουν τη σήραγγα της Κλόκοβας με τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν σε χρήση έως τα τέλη Μαΐου. Επιπλέον, την ημέρα της επιστροφής υπήρξε ένας συνδυασμός γεγονότων (αυξημένη έξοδος και μαζική επιστροφή των εκδρομέων, κακές καιρικές συνθήκες και τροχαίο ατύχημα στο εσωτερικό της σήραγγας της Κλόκοβας) που επέτειναν τα αναμενόμενα ούτως ή άλλως λόγω μαζικής επιστροφής φαινόμενα καθυστερήσεων, που παρατηρούνται ακόμα και σε πλήρως ολοκληρωμένους αυτοκινητοδρόμους». Και καταλήγει: «Υπενθυμίζουμε ότι τη Μεγάλη Τετάρτη για τη διευκόλυνση των εκδρομέων του Πάσχα,  δόθηκαν σε κυκλοφορία επιπλέον 37 χλμ. νέου αυτοκινητοδρόμου που περιλαμβάνουν και τη σήραγγα της Κλόκοβας, κι έτσι δημιουργήθηκε ένα ενιαίο τμήμα στην Ιόνια Οδό, σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητόδρομου, συνολικού μήκους 96 χλμ. Η μη παράδοσή του θα οδηγούσε σε επανάληψη της ακόμα μεγαλύτερης  ταλαιπωρίας που αντιμετώπιζαν όλα τα προηγούμενα χρόνια οι οδηγοί που πραγματοποιούσαν αυτή τη διαδρομή μέσω της παλαιάς Εθνικής Οδού. Με την παρούσα κατάσταση όμως, όλοι οι εκδρομείς είτε χρησιμοποιούν την Ιόνια Οδό είτε την παλαιά Εθνική Οδό, εισέρχονταν στα 10 χλμ. της παλαιάς Εθνικής Οδού, τα οποία και διαθέτουν μια μόνο λωρίδα κυκλοφορίας. Με προτεραιότητα πάντα την οδική ασφάλεια, αποφασίστηκαν συνεπώς, σε συνεργασία με όλες τις αρμόδιες αρχές, κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που είχαν σαν στόχο την τεχνητή μείωση των υψηλών ταχυτήτων που λογικά ανέπτυσσαν οι οδηγοί εντός του νέου αυτοκινητοδρόμου πριν την είσοδό τους στα 10 χλμ της υφιστάμενης εθνικής οδού. Οι ανωτέρω ρυθμίσεις δεν θα είναι πλέον απαραίτητες με την παράδοση σε κυκλοφορία και του αρχικού τμήματος της Ιόνιας Οδού έως τα τέλη Μαΐου».

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου