Επικαιρότητα

Στοίχημα που δεν πρέπει να χαθεί

Off

Όχι μόνο θετική διάθεση να βρεθεί λύση στο ζήτημα του ανεφοδιασμού των αεροσκαφών στα Ιωάννινα δε συνάντησαν οι τοπικοί φορείς από τους υπηρεσιακούς παράγοντες της ΥΠΑ στους οποίους απευθύνθηκαν, αλλά στις εναλλακτικές των τελευταίων ημερών είχαν την ευκαιρία να… πέσουν από τα σύννεφα και μάλιστα χωρίς αλεξίπτωτο, αφού προτάθηκε ως λύση ο ανεφοδιασμός των αεροπλάνων στο Άκτιο ή στα Σκόπια! Είναι προφανές, ότι οι συζητήσεις των τελευταίων ημερών έχουν ένα αμιγώς ουσιαστικό περιεχόμενο, που σχετίζεται με τις παροχές και τις δυνατότητες που θα παρέχει το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων για την τροφοδοσία καυσίμων και ένα υπηρεσιακό – τυπολατρικό περιεχόμενο, που λειτουργεί περισσότερο ως πρόσχημα, για να καλύψει την αδιαφορία με την οποία η ΥΠΑ συνεχίζει να αντιμετωπίζει το αεροδρόμιο της πόλης. Η παραπάνω εναλλακτική, όπως και αυτή των Τιράνων για τον ανεφοδιασμό των αεροσκαφών που θα μεταφέρουν με πτήσεις τσάρτερ επισκέπτες στην Ήπειρο από τη Σκανδιναβία προτάθηκε τις τελευταίες ημέρες με τον Αλ. Καχριμάνη να χαρακτηρίζει «παρελκυστική» την τακτική της ΥΠΑ και των παραγόντων της στην Αθήνα και να καλεί τους αρμόδιους πολιτικούς παράγοντες, να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να δώσουν λύση. Μέχρι και χθες το μεσημέρι λύση δε διαφαίνονταν στον ορίζοντα και η προοπτική άφιξης των 22 πτήσεων τσάρτερ από τη Σκανδιναβία απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο. Αφού έκανε μία αναφορά σε ένα σύντομο ιστορικό, ο κ. Καχριμάνης υποστήριξε ότι παρά τα όσα ακούγονται το αεροδρόμιο Ιωαννίνων διαθέτει υπόγειες δεξαμενές, όμως το ζήτημα ανέκυψε όταν υπηρεσιακοί παράγοντες έθεσαν το αεροδρόμιο εκτός της προγραμματικής σύμβασης της ΥΠΑ με τις εταιρείες που διαθέτουν καύσιμα στα αεροδρόμια της χώρας. «Ενώ στην αρχή μας είπαν ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, προέκυψε το θέμα των καυσίμων. Ο διοικητής της ΥΠΑ μας είπε αρχικά ότι δεν υπάρχει απαίτηση από κάποια εταιρεία που ενδιαφέρεται για να καταθέσει την εγγυητική των 730.000 ευρώ που απαιτείται, αρκεί όμως να βρεθούν οι ποσότητες για να εξυπηρετούνται τα αεροσκάφη. Όταν και αυτό λύθηκε, τότε ανακαλύφθηκαν άλλα προσχήματα. Δυστυχώς, βλέπω μία τεράστια σπουδή να κλείσει η προγραμματική σύμβαση με την εταιρεία που είχε τη διάθεση των καυσίμων στο αεροδρόμιο, το οποίο το άφησαν εκτός σύμβασης και τώρα μας λένε να προσγειωθούν τα αεροπλάνα στο Άκτιο, τα Σκόπια ή τα Τίρανα. Μας δίνουν το δικαίωμα να σκεφθούμε πολλά, ειδικά όταν μαθαίνουμε ότι υπάρχουν στη μέση πολλά χρήματα για τις διανυκτερεύσεις των αεροσκαφών στα αεροδρόμια. Είναι ένα στοίχημα για την τοπική κοινωνία που δεν πρέπει να χαθεί και θα πρέπει να δοθεί λύση εδώ και τώρα», σημείωσε ο Περιφερειάρχης επισημαίνοντας πως η ολοκλήρωση των οδικών αξόνων θα οδηγήσει μοιραία στην κατάργηση και της τελευταίας αεροπορικής σύνδεσης με την Αθήνα. Απαντώντας τέλος σε σχετική ερώτηση για το εάν μετά από αυτές τις εξελίξεις εξακολουθεί να είναι υπέρμαχος της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου πρότεινε ένα… ιδιόμορφο σχήμα που θα μπορεί να διαχειριστεί τις τύχες του αεροδρομίου. «Όχι μόνο συνεχίζω να το λέω, αλλά επαυξάνω. Το αεροδρόμιο θα πρέπει να βρούμε τρόπο να περάσει σε ένα σχήμα με την Περιφέρεια, τον Δήμο και ιδιωτικό φορέα, γιατί δε γίνεται στο κράτος του τίποτα να περιμένουμε ανάπτυξη στα Γιάννενα από το αεροδρόμιο», κατέληξε ο κ. Καχριμάνης.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου