Επικαιρότητα

Έρχεται και το τελευταίο βήμα για την Ιόνια Οδό

Off

Στις αρχές Σεπτεμβρίου, το αργότερο στα μέσα του μήνα θα έχει ολοκληρωθεί το σύνολο του οδικού άξονα της Ιόνιας Οδού από το Αντίρριο μέχρι τον κόμβο με την Εγνατία στην Κοσμηρά με τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα να παρίσταται στα επίσημα εγκαίνια που θα πραγματοποιηθούν τότε. Μόλις χθες παραδόθηκε σε κυκλοφορία το ένα από τα δύο υπολειπόμενα τμήματα της Ιόνιας Οδού, το τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας μέχρι την παράκαμψη Άρτας, συνολικού μήκους 27 χλμ. Εντός των επόμενων ημερών πιθανότατα εντός 10ημέρου θα παραδοθούν και τα τελευταία χιλιόμετρα από την Πέρδικα μέχρι τον κόμβο της Ιόνιας με την Εγνατία. Στην τελετή των εγκαινίων και της παράδοσης σε κυκλοφορία του τμήματος της Ιόνιας παρέστη χθες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζης που αναφέρθηκε στην προώθηση ολοκλήρωσης των οδικών υποδομών που δύναται να δώσει ώθηση στη Δυτική Ελλάδα και την Ήπειρο για να αξιοποιήσουν τις αναπτυξιακές τους προοπτικές. «Επιτέλους, η Ήπειρος μπορεί να έχει το δικό της μερίδιο στη δίκαιη ανάπτυξη της χώρας τόσο στις παραγωγικές δομές που πρέπει να αναπτυχθούν στην πρωτογενή παραγωγή και τη μεταποίηση όσο και στις υπηρεσίες», τόνισε στον χαιρετισμό του ο κ. Σπίρτζης, που αναφέρθηκε στη συνδρομή των παραχωρησιούχων και των εργοληπτών, για να αντιμετωπιστούν γραφειοκρατικά προβλήματα και καθυστερήσεις με τις απαλλοτριώσεις. Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε παράλληλα στην πολιτική βούληση της κυβέρνησης να διαμορφώσει ένα εθνικό σχέδιο για τη δίκαιη ανάπτυξη και την παραγωγική ανασυγκρότηση, προαπαιτούμενο ήταν να υπάρχουν οι βασικές υποδομές στη χώρα. «Οι οδικές υποδομές έχουν ένα ακόμη σχέδιο για να ολοκληρωθούν παντού, το μέλημά μας είναι να ολοκληρώσουμε τις σιδηροδρομικές υποδομές στη χώρα, ώστε να αξιοποιηθούν όλα τα λιμάνια, να γίνουν όλα τα εμπορευματικά κέντρα που χρειαζόμαστε, να μπορεί η Ελλάδα να γίνει κόμβος συνδυασμένων μεταφορών, όχι μόνο για να αξιοποιήσει τη γεωγραφική της θέση αλλά για να προσελκύσει παραγωγικές δραστηριότητες και επενδύσεις που θα μας δώσουν πολύ μεγάλη υπεραξία». Συνοδά έργα Ένα μεγάλο ενδιαφέρον των εκπροσώπων των φορέων από την Ήπειρο και τη Δυτική Ελλάδα που βρέθηκαν στην τελετή παράδοσης του δρόμου έπεσε, όπως ήταν φυσικό στην ολοκλήρωση των άλλων, συνοδών έργων, οδικών υποδομών. Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε με νόημα πως τα έργα για την κυβέρνηση δεν ολοκληρώνονται το 2018, αλλά θα ολοκληρωθούν στο επίπεδο των οδικών υποδομών, με την υλοποίηση των οδικών αξόνων της παραιόνιας, του άξονα Άκτιο – Αμβρακία και του τμήματος της Ιόνιας από τα Ιωάννινα μέχρι την Κακαβιά. Πρεμιέρα διοδίων στην Κλόκοβα Τα επίσης σημαντικά που σχετίζονται με τη λειτουργία της Ιόνιας Οδού έχουν να κάνουν με τη λειτουργία των σταθμών διοδίων και φυσικά τον καθορισμό της τιμολογιακής τους πολιτικής. Ο κ. Σπίρτζης περιορίστηκε να πει πως στο τέλος του 2018 θα ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους και τις τράπεζες για την μείωση της τιμής των διοδίων. Ο υπουργός σχολίασε ότι «δυστυχώς τα διόδια δεν είναι μόνο στη Γέφυρα ακριβά, είναι και στους αυτοκινητόδρομους, γιατί αυτοί που έκαναν τους διαγωνισμούς και τις συμβάσεις το 2006-2007 και αυτοί που έκαναν τις αναθεωρήσεις το 2013, το μόνο που δεν φρόντισαν ήταν να υπάρχουν κοινωνικοί συντελεστές, άλλοι τρόποι για να χαμηλώσεις το ύψος των διοδίων προς τους πολίτες, να βρεις άλλες τεχνοκρατικές λύσεις για να είναι βιώσιμα τα έργα. Το μόνο που τους ένοιαζε ήταν να «βγαίνουν» τα έργα τεχνοοικονομικά, να διασφαλιστούν οι τράπεζες που χρηματοδοτούν τα έργα, όχι οι πολίτες που τα χρησιμοποιούν». Περισσότερο αναλυτικός και λεπτομερής όμως ήταν ο διευθύνων σύμβουλος της Νέα Οδός ΑΕ κ. Πενθερουδάκης που γνωστοποίησε ότι στις 2 Αυγούστου θα λειτουργήσουν τα διόδια στην Κλόκοβα και μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου και οι άλλοι σταθμοί διοδίων. Αναφορικά με την τιμολογιακή πολιτική, ο κ. Πενθερουδάκης είπε πως σε πρώτη φάση θα λειτουργήσουν με τους υπολογισμούς του παραχωρησιούχου, δηλαδή το συνολικό κόστος των διοδίων από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα θα είναι λίγο πάνω από τα 12 ευρώ. «Αφού τεθούν σε λειτουργία οι σταθμοί διοδίων, θα μελετήσουμε τις κινήσεις και θα επανεξετάσουμε την τιμολογιακή πολιτική, για να φτάσουμε σε αυτό που θέλει και η πολιτική ηγεσία, την χιλιομετρική χρέωση στο τέλος του 2018», σημείωσε χαρακτηριστικά. Ικανοποίηση Η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη στο χαιρετισμό της έκανε λόγο για μία σημαντική ημέρα για την Ήπειρο και την Άρτα, που ολοκληρώνει πλέον στα όριά της, έναν μεγάλο οδικό άξονα. Ο γεν. γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Γ. Δέδες επίσης εξέφρασε την ικανοποίηση της πολιτικής ηγεσίας για την ολοκλήρωση του έργου, ενώ ο Περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης τόνισε πως η Ιόνια θα πρέπει να ολοκληρωθεί με τα συνοδά έργα και σε πρώτη φάση με τη σύνδεση Καμπής – Γέφυρας Καλογήρου, τη σύνδεση της Ιόνιας με την Κακαβιά και την ολοκλήρωση του άξονα Άκτιο – Αμβρακία. Τέλος, ο δήμαρχος Αγρινίου Γ. Παπαναστασίου επισήμανε την επιτακτική αναγκαιότητα δημιουργίας κόμβου σύνδεσης της πόλης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Είσοδος

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου