Επικαιρότητα

Ταξιδεύοντας με λεωφορείο στην Ιόνια

Off

Ποιοτικό, ασφαλές και άνετο είναι πλέον το ταξίδι από και προς την Αθήνα με τα λεωφορεία του υπεραστικού ΚΤΕΛ, μετά την παράδοση της Ιόνιας Οδού στο σύνολό της και σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση και της Ολυμπίας Οδού. Παρόλα αυτά τις τελευταίες ημέρες επιβάτες που βρέθηκαν σε κάποιο από τα δρομολόγια από και προς την Αθήνα εξέφρασαν σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης την έντονη διαμαρτυρία τους για την χρονική διάρκεια του ταξιδίου περιμένοντας πως αυτή θα έχει μειωθεί κατά πολύ μετά την παράδοση των αυτοκινητόδρομων. Η πραγματικότητα βέβαια έχει δύο όψεις. Η πρώτη είναι πως ο χρόνος του ταξιδίου έχει μειωθεί στο σύνολό του και από τις 6,5 και πλέον ώρες, το ταξίδι πλέον διαρκεί το πολύ 5,5 ώρες. Η δεύτερη ανάγνωση είναι πως δεν υπάρχει κανένα πρακτικό περιθώριο για να μειωθούν και άλλο οι χρόνοι αυτοί και ο πρόεδρος του υπεραστικού ΚΤΕΛ Γρηγόρης Γκίκας εξήγησε αναλυτικά τους λόγους. Τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ κινούνται στο εθνικό δίκτυο και στους νέους αυτοκινητόδρομους με βάση συγκεκριμένες υποχρεώσεις που απορρέουν από τη νομοθεσία για τη μέγιστη ταχύτητα που δε μπορεί να ξεπερνά τα 100 χλμ. Σε πρακτικό επίπεδο όπως εξήγησε ακόμη και ένα λεωφορείο που θα έχει μέση ωριαία ταχύτητα 100 χλμ θα χρειαστεί σχεδόν 4,5 ώρες, χωρίς στάση για να διανύσει τα 423 χλμ της απόστασης. «Προφανώς αντιλαμβάνονται όλοι ότι το λεωφορείο από το σταθμό των ΚΤΕΛ μέχρι να μπει στην Ιόνια δε μπορεί να έχει τέτοια ταχύτητα, επομένως υπάρχει μία σημαντική καθυστέρηση και λόγω του περιορισμού ταχύτητας, αλλά και της κίνησης που συναντάμε καθ’ οδόν. Το ίδιο συμβαίνει και με τα δρομολόγια που ξεκινούν από την Αθήνα, που συναντούν μεγάλη κίνηση μέχρι τα διόδια της Ελευσίνας. Υπάρχουν όμως και άλλοι λόγοι, όπως είναι η υποχρεωτική στάση κάθε λεωφορείου, έπειτα από τέσσερις ώρες συνεχούς κίνησης. Το ΚΤΕΛ κάνει μία στάση διάρκειας 25 λεπτών στο Αίγιο, ενώ εξυπηρετεί και επιβάτες που έχουν προορισμούς κατά μήκος της διαδρομής. Επομένως, είναι αδύνατον για ένα λεωφορείο να κάνει το δρομολόγιο για την Αθήνα σε λιγότερο από πέντε ώρες και ένα τέταρτο στην καλύτερη περίπτωση», σημείωσε ο κ. Γκίκας. Το Υπεραστικό ΚΤΕΛ εξετάζει πάντως το ενδεχόμενο να δρομολογήσει τουλάχιστον ένα λεωφορείο την ημέρα που θα κάνει το δρομολόγιο εξπρές για την Αθήνα, αν και σε αυτή την περίπτωση απαιτείται επίσης και η τήρηση των ορίων ταχύτητας και φυσικά η υποχρεωτική στάση τουλάχιστον για τα 25 λεπτά της ώρας. Έδωσε δυναμική η Ιόνια Η ολοκλήρωση και παράδοση σε κυκλοφορία των νέων αυτοκινητόδρομων έχει ήδη θετικό αντίκτυπο στην κίνηση των δρομολογίων του υπεραστικού ΚΤΕΛ. Όπως τόνισε ο κ. Γκίκας υπάρχει μία σημαντική δυναμική στα δρομολόγια από Αθήνα προς Ιωάννινα, όμως περισσότερο σαφή εικόνα θα διαμορφωθεί από τον Σεπτέμβριο. Τις ημέρες του Αυγούστου τέλος, αρκετά αυξημένη είναι και η κίνηση στα ενδονομαρχιακά δρομολόγια.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

ΑΡΧΕΙΟ

<>
ΔεΤρΤεΠεΠαΣαΚυ
   1234
567891011
19202122232425
2627282930  
       
15161718192021
22232425262728
293031    
       
       
       
    123
45678910
       
21222324252627
28293031   
       
      1
30      
   1234
567891011
       
282930    
       
     12
31      
  12345
2728293031  
       
2930     
       
    123
45678910
       
  12345
20212223242526
27282930   
       
      1
2345678
23242526272829
3031     
     12
17181920212223
       
  12345
6789101112
2728293031  
       
      1
23242526272829
3031     
    123
45678910
       
 123456
28293031   
       
      1
30      
   1234
567891011
12131415161718
       
293031    
       
     12
17181920212223
       
  12345
2728293031  
       
2930     
       
    123
45678910
11121314151617
25262728293031
       
    123
45678910
18192021222324
25262728   
       
 123456
28293031   
       
     12
24252627282930
31      
   1234
567891011
2627282930  
       
293031    
       
     12
       
  12345
13141516171819
2728293031  
       
      1
3031     
    123
45678910
       
 123456
28293031   
       
      1
9101112131415
30      
   1234
567891011
       
   1234
567891011
19202122232425
262728    
       
1234567
293031    
       
    123
45678910
11121314151617
25262728293031
       
  12345
27282930   
       
      1
3031     
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
       
14151617181920
28293031   
       
     12
31      
   1234
567891011
2627282930  
       
1234567
15161718192021
293031    
       
     12
17181920212223
       
  12345
2728293031  
       
  12345
20212223242526
2728     
       
      1
2345678
3031     
   1234
567891011
262728293031 
       
282930    
       
     12
24252627282930
31      
   1234
567891011
2627282930  
       
15161718192021
293031    
       
    123
45678910
       
  12345
20212223242526
27282930   
       
      1
2345678
3031     
    123
45678910
18192021222324
252627282930 
       
14151617181920
21222324252627
28293031   
       
1234567
29      
       
    123
45678910
25262728293031
       
 123456
21222324252627
28293031   
       
      1
9101112131415
30      
   1234
567891011
262728293031 
       
282930    
       
     12
24252627282930
31      
  12345
2728293031  
       
1234567
2930     
       
    123
45678910
       
  12345
6789101112
13141516171819
27282930   
       
      1
23242526272829
3031     
      1
232425262728 
       
   1234
567891011
       
15161718192021
22232425262728
293031    
       
     12
24252627282930
       
  12345
6789101112
2728293031  
       
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
       
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
       

Είσοδος

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου