Επικαιρότητα

Ταξιδεύοντας με λεωφορείο στην Ιόνια

Off

Ποιοτικό, ασφαλές και άνετο είναι πλέον το ταξίδι από και προς την Αθήνα με τα λεωφορεία του υπεραστικού ΚΤΕΛ, μετά την παράδοση της Ιόνιας Οδού στο σύνολό της και σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση και της Ολυμπίας Οδού. Παρόλα αυτά τις τελευταίες ημέρες επιβάτες που βρέθηκαν σε κάποιο από τα δρομολόγια από και προς την Αθήνα εξέφρασαν σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης την έντονη διαμαρτυρία τους για την χρονική διάρκεια του ταξιδίου περιμένοντας πως αυτή θα έχει μειωθεί κατά πολύ μετά την παράδοση των αυτοκινητόδρομων. Η πραγματικότητα βέβαια έχει δύο όψεις. Η πρώτη είναι πως ο χρόνος του ταξιδίου έχει μειωθεί στο σύνολό του και από τις 6,5 και πλέον ώρες, το ταξίδι πλέον διαρκεί το πολύ 5,5 ώρες. Η δεύτερη ανάγνωση είναι πως δεν υπάρχει κανένα πρακτικό περιθώριο για να μειωθούν και άλλο οι χρόνοι αυτοί και ο πρόεδρος του υπεραστικού ΚΤΕΛ Γρηγόρης Γκίκας εξήγησε αναλυτικά τους λόγους. Τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ κινούνται στο εθνικό δίκτυο και στους νέους αυτοκινητόδρομους με βάση συγκεκριμένες υποχρεώσεις που απορρέουν από τη νομοθεσία για τη μέγιστη ταχύτητα που δε μπορεί να ξεπερνά τα 100 χλμ. Σε πρακτικό επίπεδο όπως εξήγησε ακόμη και ένα λεωφορείο που θα έχει μέση ωριαία ταχύτητα 100 χλμ θα χρειαστεί σχεδόν 4,5 ώρες, χωρίς στάση για να διανύσει τα 423 χλμ της απόστασης. «Προφανώς αντιλαμβάνονται όλοι ότι το λεωφορείο από το σταθμό των ΚΤΕΛ μέχρι να μπει στην Ιόνια δε μπορεί να έχει τέτοια ταχύτητα, επομένως υπάρχει μία σημαντική καθυστέρηση και λόγω του περιορισμού ταχύτητας, αλλά και της κίνησης που συναντάμε καθ’ οδόν. Το ίδιο συμβαίνει και με τα δρομολόγια που ξεκινούν από την Αθήνα, που συναντούν μεγάλη κίνηση μέχρι τα διόδια της Ελευσίνας. Υπάρχουν όμως και άλλοι λόγοι, όπως είναι η υποχρεωτική στάση κάθε λεωφορείου, έπειτα από τέσσερις ώρες συνεχούς κίνησης. Το ΚΤΕΛ κάνει μία στάση διάρκειας 25 λεπτών στο Αίγιο, ενώ εξυπηρετεί και επιβάτες που έχουν προορισμούς κατά μήκος της διαδρομής. Επομένως, είναι αδύνατον για ένα λεωφορείο να κάνει το δρομολόγιο για την Αθήνα σε λιγότερο από πέντε ώρες και ένα τέταρτο στην καλύτερη περίπτωση», σημείωσε ο κ. Γκίκας. Το Υπεραστικό ΚΤΕΛ εξετάζει πάντως το ενδεχόμενο να δρομολογήσει τουλάχιστον ένα λεωφορείο την ημέρα που θα κάνει το δρομολόγιο εξπρές για την Αθήνα, αν και σε αυτή την περίπτωση απαιτείται επίσης και η τήρηση των ορίων ταχύτητας και φυσικά η υποχρεωτική στάση τουλάχιστον για τα 25 λεπτά της ώρας. Έδωσε δυναμική η Ιόνια Η ολοκλήρωση και παράδοση σε κυκλοφορία των νέων αυτοκινητόδρομων έχει ήδη θετικό αντίκτυπο στην κίνηση των δρομολογίων του υπεραστικού ΚΤΕΛ. Όπως τόνισε ο κ. Γκίκας υπάρχει μία σημαντική δυναμική στα δρομολόγια από Αθήνα προς Ιωάννινα, όμως περισσότερο σαφή εικόνα θα διαμορφωθεί από τον Σεπτέμβριο. Τις ημέρες του Αυγούστου τέλος, αρκετά αυξημένη είναι και η κίνηση στα ενδονομαρχιακά δρομολόγια.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Είσοδος

Powerd By  

Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
Διευθυντής σύνταξης:
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
tel 2651032055
mail ele@ele.gr

ΑΦΜ 047685050
ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ