Αποχρώσεις

Αποχρώσεις

Off

Οι μεγάλες ταχύτητες του κοινωνικού

Ζητήματα που έχουν να κάνουν με προσωπικές επιλογές, έρχονται συχνά στο προσκήνιο της δημόσιας σφαίρας. Πριν είχαμε το σύμφωνο συμβίωσης, τώρα έχουμε την αλλαγή φύλλου στις ταυτότητες. Παλιότερα ήταν βέβαια μεγαλύτερα θέματα όπως η νομιμότητα της ομοφυλοφιλίας ή ο τρόπος έκδοσης του διαζυγίου, ο πολιτικός γάμος, οι αμβλώσεις. Κάποια από αυτά αποκαλούνται «ταμπού», αν και στην πράξη δεν είναι παρά διλήμματα που φέρνουν σε αμηχανία τους πολίτες.

 

Στην καλύτερη των περιπτώσεων, ο διάλογος που αναπτύσσεται σέβεται την προσωπικότητα των ατόμων, στη χειρότερη επιστρατεύονται «ιδεολογικά» επιχειρήματα για να περιθωριοποιήσουν συνολικά τα άτομα.

Συζητιέται επίσης, η άνοδος ενός ρεύματος πολιτικής που αποκαλείται «δικαιωματική» και κατά πόσον επηρεάζει την πιο κλασσική μορφή πολιτικής.

 

Σε όλες αυτές τις συζητήσεις που έχουν παρελθόν και θα έχουν και μέλλον βέβαια και δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, δεν προσέρχονται όλες οι πλευρές προετοιμασμένες για έναν ανοιχτό και ειλικρινή διάλογο. Κάποιοι δεν προσέρχονται καν προετοιμασμένοι επαρκώς ώστε να δουν τα νομικά και κοινωνικά ζητήματα που εγείρονται και ανάγουν τα πάντα σε μία συζήτηση περί έθνους ή θρησκείας. Αναρωτιέται βέβαια κάποιος ποια θέματα θα μπορούσε να μην είναι «εθνικά», αφού όλοι μας στο ίδιο έθνος διαβιούμε.

 

Το πιο δύσκολο όμως είναι να κατανοήσουμε πόσο έχουν αλλάξει οι καιροί, πόσο αλλάζουν συνέχεια. Αυτή η ταχύτητα των κοινωνικών και πολιτικών φαινομένων συμπαρασύρει κάθε εναντίωση, εύλογη ή παράλογη και μας καλεί να επαναχαράζουμε συνέχεια τα νέα, διαφοροποιημένα όρια του συντηρητικού από το εκσυγχρονιστικό. Αυτό συμβαίνει πάντα στην ιστορία του κοινωνικού ανθρώπου και δεν μπορούμε να το αποφύγουμε, είτε στα μικρά είτε στα μεγάλα ερωτήματα που καλούμαστε να απαντήσουμε.

 

Η γλώσσα διπλώνει όταν απουσιάζει το νόημα

Εμπειρικά καταλαβαίνεις αν κάποιος κατέχει τη γλώσσα, όχι από το λεξιλόγιο που χρησιμοποιεί ή την τάση του να είναι ορθός και να μην πέφτει σε λάθη. Το καταλαβαίνεις αν τον βάλεις να διηγηθεί μία μικρή ιστορία ή και ένα ανέκδοτο ακόμα. Και ακόμα καλύτερα, αν διαβάσεις ένα γραπτό του με μία αφήγηση.

 

Τώρα που γράφουν πολλοί στο δίκτυο, κάθε μέρα σαν πυροβόλα μερικοί, την πιάνεις την αδυναμία. Και δεν εννοώ εκείνον που δεν πήγε σχολείο και δεν έμαθε τα βασικά- συχνά αυτοί οι άνθρωποι βρίσκουν άλλους τρόπους έκφρασης που καλύπτει τα κενά. Εννοώ τους μορφωμένους, που τέλειωσαν το λύκειο ή μια σχολή και θεωρητικά έχουν γνώσεις. Δεν μπορούν όμως εντέλει να εκφραστούν.

 

Είναι η έλλειψη σπουδής που τους οδηγεί εκεί, η αδιαφορία με τα χρόνια και η απουσία τριβής με τη γλώσσα; Ή μήπως είναι κενοί νοήματος πολλοί λόγοι τους και δεν αντέχει η γλώσσα τους να ακολουθήσει; Το ερώτημα είναι σκληρό κι ας μην το κατανοούν πολλοί από αυτούς που με αλαζονεία νομίζουν ότι έχουν κάτι να πουν- και ξέρουν κιόλας να το λένε κατά τη γνώμη τους

 

Γράφει ο ΦΙΛΗΜΩΝ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ

fkaramitsos@yahoo.gr

ΑΡΧΕΙΟ

<>
ΔεΤρΤεΠεΠαΣαΚυ
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
       
15161718192021
22232425262728
293031    
       
       
       
    123
45678910
       
21222324252627
28293031   
       
      1
30      
   1234
567891011
       
282930    
       
     12
31      
  12345
2728293031  
       
2930     
       
    123
45678910
       
  12345
20212223242526
27282930   
       
      1
2345678
23242526272829
3031     
     12
17181920212223
       
  12345
6789101112
2728293031  
       
      1
23242526272829
3031     
    123
45678910
       
 123456
28293031   
       
      1
30      
   1234
567891011
12131415161718
       
293031    
       
     12
17181920212223
       
  12345
2728293031  
       
2930     
       
    123
45678910
11121314151617
25262728293031
       
    123
45678910
18192021222324
25262728   
       
 123456
28293031   
       
     12
24252627282930
31      
   1234
567891011
2627282930  
       
293031    
       
     12
       
  12345
13141516171819
2728293031  
       
      1
3031     
    123
45678910
       
 123456
28293031   
       
      1
9101112131415
30      
   1234
567891011
       
   1234
567891011
19202122232425
262728    
       
1234567
293031    
       
    123
45678910
11121314151617
25262728293031
       
  12345
27282930   
       
      1
3031     
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
       
14151617181920
28293031   
       
     12
31      
   1234
567891011
2627282930  
       
1234567
15161718192021
293031    
       
     12
17181920212223
       
  12345
2728293031  
       
  12345
20212223242526
2728     
       
      1
2345678
3031     
   1234
567891011
262728293031 
       
282930    
       
     12
24252627282930
31      
   1234
567891011
2627282930  
       
15161718192021
293031    
       
    123
45678910
       
  12345
20212223242526
27282930   
       
      1
2345678
3031     
    123
45678910
18192021222324
252627282930 
       
14151617181920
21222324252627
28293031   
       
1234567
29      
       
    123
45678910
25262728293031
       
 123456
21222324252627
28293031   
       
      1
9101112131415
30      
   1234
567891011
262728293031 
       
282930    
       
     12
24252627282930
31      
  12345
2728293031  
       
1234567
2930     
       
    123
45678910
       
  12345
6789101112
13141516171819
27282930   
       
      1
23242526272829
3031     
      1
232425262728 
       
   1234
567891011
       
15161718192021
22232425262728
293031    
       
     12
24252627282930
       
  12345
6789101112
2728293031  
       
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
       
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
       

Είσοδος

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου