Αποχρώσεις

Αποχρώσεις

Off

Τίποτα να μην αφήσουμε να πάει χαμένο

Η προσπάθεια που κάνει η δημοτική αρχή να δώσει πνοή στο κτίριο του Κατσικά σχεδιάζοντας τη δημιουργία μίας πολιτιστικής στέγης, δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητη. Ακριβώς γιατί έρχεται και προστίθεται σε μία διπλή συζήτηση που κάνουμε εδώ και χρόνια χωρίς μεγάλα αποτελέσματα: Πώς θα αξιοποιηθεί ο δημόσιος χώρος και τα δημόσια κτίρια που έχουν μείνει χωρίς χρήση και πώς θα ενισχυθεί η πολιτιστική δημιουργία.

 

Παραδόξως δίκιο έχουν και όσοι έθεσαν ήδη τις επιφυλάξεις τους. Με την έννοια, ότι η συζήτηση χρειάζεται όλες τις πλευρές, χρειάζεται προτάσεις, συμφωνίες και διαφωνίες. Έτσι πρέπει να γίνεται ένας διάλογος για το δημόσιο συμφέρον και το αγαθό του πολιτισμού ειδικότερα. Γιατί οι εποχές που πατούσε ένα κουμπί κάπου μακριά το κράτος και όλα λύνονταν τελείωσε οριστικά. Αλλά και γιατί η εποχή μας απαιτεί εγρήγορση, πρωτοβουλίες και δράσεις και όχι αδράνεια μέχρι να έρθουν καλύτερες μέρες.

 

Η πόλη έχει πολλά δημόσια κτίρια που μπορεί να αξιοποιήσει με νέες, σύγχρονες χρήσεις ή ανασχεδιασμό τους. Φάνηκε από εκεί που δεν το περιμέναμε, με το προσφυγικό. Εκεί που οι Γερμανοί άνοιγαν κάθε διαθέσιμο κτίριο για να υποδεχτούν τον κόσμο, εμείς περιμέναμε πότε να ανοίξει ένα παλιό αεροδρόμιο με σκηνές- πάλι καλά που καταφέραμε και το ενισχύσαμε με νέες υποδομές.

 

Υπάρχουν φυσικά και νέες ανάγκες και πράγματα που ίσως να μην μπορούμε να τα κάνουμε (δύσκολα πχ θα δούμε νέα αίθουσα εικαστικών εκθέσεων και ας μας χρειάζεται πολύ). Όμως, επιβάλλεται να βάλουμε τις μηχανές μπροστά και να αξιοποιήσουμε κάθε δομή και υποδομή που έχουμε. Και στο μέλλον, όταν θα δημιουργηθούν νέες ανάγκες, μπορούμε να αλλάξουμε. Αλλά να σταματήσουμε πρώτα τον κύκλο της αδράνειας. 

 

Έσπασε η εμπιστοσύνη με τα μέσα ενημέρωσης

Είπαμε χάλια, αλλά όχι και τόσο. Οι Έλληνες έχουν τη χαμηλότερη εμπιστοσύνη στα μέσα ενημέρωσης της χώρας τους σε σχέση με άλλους λαούς. Αυτό προκύπτει από μεγάλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 38 χώρες, από διάφορες γεωγραφικές περιοχές του πλανήτη με τα ελληνικά ΜΜΕ να βρίσκονται στην τελευταία θέση σε όλες τις κατηγορίες.

 

Η εταιρεία ερευνών Pew πραγματοποίησε, την άνοιξη του 2017, δημοσκόπηση σε 38 χώρες ρωτώντας τους συμμετέχοντες για τον βαθμό εμπιστοσύνης που έχουν στα ΜΜΕ.Οι κατηγορίες της έρευνες είναι τέσσερις και αφορούν σε: αμεροληψία (εάν τα ΜΜΕ ευνοούν συγκεκριμένο κόμμα), κάλυψη μεγάλων ειδήσεων, κάλυψη ειδήσεων για ηγέτες και κυβερνητικούς αξιωματούχους, εγκυρότητα στην είδηση.

Με βάση τα ευρήματα της έρευνας που παρουσίασε η «Εφημερίδα των Συντακτών» τα μέσα ενημέρωσης στην Ελλάδα έχουν εξαιρετικά χαμηλές επιδόσεις. Και στις τέσσερις κατηγορίες τα ελληνικά μέσα παίρνουν τον πιο χαμηλό βαθμό από τις 38 χώρες.

 

Επειδή στο παρελθόν οι Έλληνες διάβαζαν πολύ εφημερίδες, κάτι που δεν κάνουν τώρα σημαίνει ότι δεν τις εμπιστεύονται, κάτι που φαίνεται ότι ισχύει για το σύνολο των μέσων. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν καλά μέσα ενημέρωσης στη χώρα. Φαίνεται όμως ότι έχει σπάσει η σχέση εμπιστοσύνης των δύο πλευρών. Κι αν θέλουμε σωστή ενημέρωση, πρέπει να βρούμε τρόπους να την επανασυνδέσουμε. 

Γράφει ο ΦΙΛΗΜΩΝ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ

fkaramitsos@yahoo.gr

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου