Επικαιρότητα

Άνοιξε ο διάλογος για τα επόμενα μεγάλα έργα

Off

Η επόμενη ημέρα των χρηματοδοτούμενων έργων υποδομής από την Ε.Ε. απασχολεί το σύνολο των ευρωπαϊκών χωρών – μελών, κυρίως όμως τις πιο αδύναμες οικονομικά χώρες και εκείνες που όπως η Ελλάδα, αντιμετωπίζουν συνθήκες ασφυκτικής οικονομικής κρίσης.

Η αλλαγή που προέκυψε το τελευταίο χρονικό διάστημα και που προκαλεί την έντονη ανησυχία και στην Ελλάδα είναι η πρόθεση της Ε.Ε. να προχωρήσει σε μείωση κατά 6% του προϋπολογισμού για το Ταμείο Συνοχής.

Σε πρακτικό επίπεδο, επειδή τα μεγαλύτερα οδικά έργα στη χώρα χρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο Συνοχής, αυτό σημαίνει ότι σταδιακά κλείνει η στρόφιγγα της χρηματοδότησης, με τον τρόπο τουλάχιστον που υλοποιήθηκαν τα περισσότερα έργα τις δύο τελευταίες δεκαετίες.

Ο διάλογος που έχει ήδη ξεκινήσει στην Ε.Ε. μεταφέρθηκε σε μία μικρογραφία του κλίματος στην Ήπειρο χθες, κατά την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Άρτα με πρωτοβουλία του Ευρωκοινοβουλίου και ειδικότερα του ευρωβουλευτή του «Ποταμιού» Μιλτ. Κύρκου.

Παρόντα τα μέλη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μεταφορών – Τουρισμού, με την πρόεδρό της κα Ντέλι να επιχειρεί να μετριάσει τις αρνητικές εντυπώσεις, που έχουν δημιουργηθεί σε χώρες όπως η Ελλάδα.

Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης στην Άρτα, τα μέλη της Ε.Ε. Μεταφορών – Τουρισμού είχαν την ευκαιρία να εισπράξουν μία ομοβροντία αντιδράσεων στο ενδεχόμενο μείωσης των πόρων στο Ταμείο Συνοχής.

Από τη μία οι παράγοντες της κυβέρνησης, κορυφαίοι υπουργοί και από την άλλη παράγοντες της αυτοδιοίκησης διεμήνυσαν πως εάν δεν μπορεί να αποφευχθεί η μείωση του προϋπολογισμού, θα πρέπει να βρεθεί ένα αντίστοιχο μέτρο εξισορρόπησης των απωλειών.

Χαρακτηριστική ήταν η πρόταση που κατατέθηκε από την περιφερειακή αρχή με τον Αλ. Καχριμάνη και τον Β. Ψαθά να τονίζουν πως η Ε.Ε. θα πρέπει ή να κινηθεί προς την κατεύθυνση να μην αποδεχθεί τις μειώσεις για τις πιο αδύναμες οικονομικά χώρες ή να ενισχύσει τις πιο αδύναμες Περιφέρειες, όπως η Ήπειρος.

Η απάντηση από την Ευρωβουλευτή ήταν μεσοβέζικη, αφού ξεκαθάρισε πως δε γίνεται να υπάρξει Ευρώπη με περιφέρειες δύο ταχυτήτων, από την άλλη όμως μπορούν να βρεθούν αντίμετρα, ώστε οι περιφέρειες που υστερούν, να ενισχυθούν με επιπλέον κονδύλια.

«Ο προϋπολογισμός στον τομέα των μεταφορών δεν πρόκειται να υποστεί καμία μείωση. Επομένως, χρέος δικό μας είναι σε περίπτωση που υπάρξουν περικοπές από το Ταμείο Συνοχής, να στραφούμε σε άλλες πηγές, όπως το πρόγραμμα μεταφορών, για την χρηματοδότηση έργων», τόνισε η κα Ντέλι.

 

Αλλαγές προτείνει η κυβέρνηση

Στην εκδήλωση παρέστησαν, εκπροσωπώντας την κυβέρνηση οι υπουργοί Χρ. Σπίρτζης, Ολ. Γεροβασίλη και Παν. Κουρουμπλής.

Κοινή συνισταμένη των δικών τους τοποθετήσεων και προτάσεων της ελληνικής κυβέρνησης προς την Ε.Ε. ήταν η διαμόρφωση ενός νέου μοντέλου για την υλοποίηση έργων υποδομής, με χαρακτήρα συγχρηματοδότησης, στο οποίο η βιωσιμότητα των τραπεζών, δεν θα αποτελεί το μοναδικό κριτήριο για την σκοπιμότητα χρηματοδότησης και υλοποίησης των έργων.

«Θέλουμε τη θεσμοθέτηση ενός ευρωπαϊκού μοντέλου που θα ενισχύει την κατασκευή εναλλακτικών οδικών δικτύων, τη δωρεάν χρήση των έργων από ειδικές κατηγορίες πολιτών και τον επαναπροσδιορισμό της έννοιας της βιωσιμότητας. Δε γίνεται να συζητάμε μόνο με οικονομικούς δείκτες, αλλά θα πρέπει να συζητάμε για την υγεία, την οδική ασφάλεια και το πως τα έργα βγάζουν από την απομόνωση ολόκληρες περιοχές», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Σπίρτζης.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Παν. Κουρουμπλής αφού ζήτησε να υπάρξει ένα εμπροσθοβαρές πρόγραμμα εδαφικής συνοχής για την ενίσχυση της νησιωτικής Ελλάδας ολοκλήρωσε την ομιλία του λέγοντας πως η Ευρώπη δεν έχει αντιληφθεί ότι η Ελλάδα στο Αιγαίο υπερασπίζεται τα θαλάσσια σύνορά της.

«Εάν η Ευρώπη δεν αντιληφθεί ότι η Ελλάδα σηκώνει ένα δυσανάλογο βάρος εξαιτίας του προσφυγικού και των αλλαγών στη Μέση Ανατολή, τότε η χώρα μας θα συνεχίσει να πληρώνει το κόστος κηρυγμένων και ακήρυχτων πολέμων», σημείωσε ο κ. Κουρουμπλής.

Η Ολ. Γεροβασίλη από την πλευρά της τόνισε πως η κυβέρνηση παραμένει προσηλωμένη στην πρόθεσή της να συνθέσει ένα νέο παραγωγικό μοντέλο δίκαιης ανάπτυξης, που θα στηρίζεται στην ενίσχυση του τουρισμού, της παραγωγής, της εκπαίδευσης και του πολιτισμού.

 

Ενημέρωση 

στην Ιόνια Οδό

Η ενίσχυση των συνδυασμένων μεταφορών, ώστε να υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη αντανάκλαση και θετική επίδραση της λειτουργίας των αυτοκινητοδρόμων στις τοπικές οικονομίες είναι ο στόχος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την ψήφιση του νέου προϋπολογισμού της Ε.Ε. Από τα Γιάννενα και την Ήπειρο τα μέλη της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού με την πρόεδρό της κα Ντέλι τόνισαν, ότι μία βασική παράμετρος για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, είναι ο τουρισμός και η αξιοποίηση των οδικών αξόνων και των άλλων έργων υποδομής. 

«Ο Τουρισμός είναι μία οικονομική ελπίδα για τη συνολική ανάκαμψη της περιοχής και χαιρόμαστε που στην Ήπειρο έχουν προχωρήσει τα έργα σύνδεσης της περιοχής με την Αθήνα. Οι προκλήσεις είναι μπροστά μας και σχετίζονται με την οδική ασφάλεια, την προστασία του περιβάλλοντος και τη μείωση της ηχορύπανσης. Ως Επιτροπή Μεταφορών την επόμενη προγραμματική περίοδο θα επιχειρήσουμε να στηρίξουμε περιοχές όπως η Ήπειρος, ώστε να μην παραμείνουν στην κατηγορία των μειονεκτικών περιφερειών, αλλά ως περιφέρειες – υπόδειγμα για όλη την Ευρώπη», σημείωσε η Ευρωπαία Επίτροπος.

Ο ευρωβουλευτής του Ποταμιού Μιλτιάδης Κύρκος τόνισε από την πλευρά του, ότι οι συνδυασμένες μεταφορές και η προώθηση έργων, όπως ο άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά, και ο Ε65 αποτελούν προτεραιότητες για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το επόμενο διάστημα.

Ο περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης είχε την ευκαιρία να συναντηθεί και να συζητήσει με μέλη της Ε.Ε το βράδυ της Δευτέρας για την απόλυτη αναγκαιότητα ενίσχυσης με ευρωπαϊκά κονδύλια της βελτίωσης και των οδικών δικτύων της ενδοχώρας.

Η αντιπροσωπεία της Επιτροπής ενημερώθηκε για τον άξονα της Ιόνιας Οδού από τον γενικό διευθυντή της Νέα Οδός Α.Ε κ. Πενθερουδάκη για την κατασκευή του έργου, αλλά και τα ήδη σημαντικά οφέλη που έχουν προκύψει κατά τη λειτουργία του οδικού άξονα.

ΑΡΤΑ- Αποστολή ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

OAED

Είσοδος

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου