Επικαιρότητα

Ακριβή μου Εγνατία…

Off

Πριν από 40 περίπου ημέρες από την Άρτα, κατά την επίσκεψη της αντιπροσωπείας της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωκοινοβουλίου ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης δήλωνε ότι η κυβέρνηση επεξεργάζεται και προωθεί μία πολιτική μείωσης των τελών διοδίων στους αυτοκινητόδρομους. Πριν από λίγες ημέρες, με τον υπουργό Οικονομικών κ. Τσακαλώτο συνυπέγραψαν την απόφαση καθορισμού των νέων τιμών διοδίων στην Εγνατία. Μία απόφαση που εκτινάσσει στα ύψη τα τέλη διοδίων, καθιστώντας την Εγνατία σε έναν ακριβό οδικό άξονα, ενώ δικαίως οι Ηπειρώτες και δη οι Γιαννιώτες έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται περισσότερο «ριγμένοι» από κάθε άλλον…

Με τη νέα απόφαση που θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου του 2019 η χρέωση ανά χιλιόμετρο ορίζεται σε πέντε λεπτά, από τρία λεπτά που είναι τώρα για την κατηγορία οχημάτων 2, που αφορά στα συμβατικά ΙΧ.

Ως εκ τούτου, για την απόσταση των 658 χιλιομέτρων από την Ηγουμενίτσα έως τους Κήπους στον Έβρο, οι οδηγοί θα πρέπει να καταβάλλουν 32,9 ευρώ από 19,7 ευρώ που πληρώνουν τώρα.

Για τον σταθμό διοδίων της Τύριας, η περιοχή χρέωσης καθορίζεται σε 68,4 χιλιόμετρα (μεταξύ Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων), διαμορφώνοντας την τιμή του διοδίου σε 3,42 ευρώ από 2,10 ευρώ (67%)!

Για τον σταθμό Παμβώτιδα, στο Δροσοχώρι, το μήκος καθορίζεται σε 39,7 χιλιόμετρα με χρέωση 1,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ σήμερα) και για το Μαλακάσι σε 48,1 χιλιόμετρα με χρέωση 2,40 ευρώ (από 2,10), που είναι σήμερα!

 

Στα κάγκελα…

Ο δήμος Ιωαννιτών με ανακοίνωσή του εκφράζει την αντίθεσή του στις αυξήσεις και τονίζει, ότι η απόφαση θα επιφέρει σοβαρή επιβάρυνση στο μεταφορικό κόστος και στο εισόδημα των κατοίκων.

«Πάγια θέση του δήμου μας είναι η μείωση της τιμής των διοδίων για ορισμένες ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, καθώς και για εργαζόμενους που μετακινούνται, για λόγους εργασίας εντός νομού, ενώ ζητάμε να  επιταχυνθούν και να ολοκληρωθούν το συντομότερο οι διαδικασίες εφαρμογής ενός ενιαίου, αναλογικού και δίκαιου συστήματος διοδίων και, κυρίως, η όποια τιμολογιακή πολιτική να αποφασίζεται σύμφωνα με τις οικονομικές συνθήκες στη χώρα.

Tέλος, πρέπει όλοι οι φορείς της Ηπείρου να κλιμακώσουμε από κοινού τις πολιτικές μας παρεμβάσεις στην κατεύθυνση των παραπάνω προτάσεων ή και όποιων άλλων αποφασιστούν. 

Είναι αρχή μας και το έχουμε αποδείξει μέχρι σήμερα, πως σε όλα τα μεγάλα ζητήματα πρέπει να υπάρχει συνένωση δυνάμεων για να έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα», αναφέρεται στην ανακοίνωση του δήμου Ιωαννιτών.

 

Ο δήμος Δωδώνης

Για ένα δυσβάσταχτο βάρος κάνει λόγο σε δήλωσή του ο δήμαρχος Δωδώνης Χρ. Ντακαλέτσης, καλώντας τους βουλευτές του νομού, να αντιδράσουν άμεσα στα νέα δεδομένα.

«Οι δρόμοι φέρνουν επισκέπτες, φέρνουν κι ανάπτυξη.

Όμως με την τροπή που παίρνουν τα πράγματα, φοβούμαστε πως δεν θα επιτευχθεί κανένα από τα δύο.

Ήδη εδώ και μερικούς μήνες είναι σε λειτουργία τα διόδια της Ιόνιας Οδού, στο Τέροβο. Γνωρίζαμε ότι πρόκειται για ένα έργο παραχώρησης και για αποφάσεις ειλημμένες.

Θεωρούμε όμως ότι είναι έξω από κάθε λογική η τεράστια αύξηση που έρχεται στα διόδια της Εγνατίας Οδού. Η απόφαση που ελήφθη εκτοξεύει το αντίτιμο στο σταθμό της Τύριας στα 3,42 ευρώ, ποσό ιδιαίτερα υψηλό.

Ο δήμος μας είχε την τύχη να διέρχονται από την περιοχή του οι δύο μεγάλοι οδικοί άξονες της περιοχής. Σήμερα έχει την ατυχία να φιλοξενεί δύο σταθμούς διοδίων στα διοικητικά του όρια, έναν για τον κάθε δρόμο..

Το βάρος για όσους θέλουν να διέλθουν είναι δυσβάσταχτο. Θεωρούμε ότι η απόφαση για την αύξηση των διοδίων στην Εγνατία θα πρέπει να αναθεωρηθεί και καλούμε τους βουλευτές του Νομού να αντιδράσουν άμεσα στα νέα δεδομένα». 

 

Ο Στ. Καλογιάννης

Για εμπαιγμό σε βάρος των πολιτών της Ηπείρου κάνει λόγο ο πρώην υπουργός και πολιτευτής της Ν.Δ Στ. Καλογιάννης, που υπενθυμίζει τις υποσχέσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ για τα διόδια, στο πρόσφατο παρελθόν.

«Ο εμπαιγμός των πολιτών από τη σημερινή κυβέρνηση δεν έχει όρια. Δείχνει ανίκανη να σοβαρευτεί, ενώ η χώρα παραμένει σε δεινή κρίση, η πολιτική υπερφορολόγησης των ελευθέρων επαγγελμάτων είναι εξοντωτική, οι κτηνοτρόφοι βρίσκονται σε απόγνωση. Η λύση για τους αυτοκινητόδρομους, συμπεριλαμβανομένης της Εγνατίας οδού, είναι να εφαρμοστούν χωρίς άλλη καθυστέρηση, τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια, με διαλειτουργικότητα και σημαντική έκπτωση προς τους τακτικούς χρήστες. Επαναλαμβάνω για μία ακόμη φορά ότι τη σχετική εντολή είχα δώσει, ως αναπληρωτής Υπουργός, τον Μάρτιο 2013. Αλήθεια, γιατί επί πέντε χρόνια δεν εφαρμόζεται; Ποιοι λόγοι επιβάλουν την μη εφαρμογή της, ποιοι ωφελούνται και ποιοι ζημιώνονται από αυτή την πολιτική της Κυβέρνησης; Σίγουρα όχι οι πολίτες», αναφέρει ο κ. Καλογιάννης.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου