Επικαιρότητα

Πώς αντιμετωπίζεται ο σχολικός εκφοβισμός

Off

Θλίψη και προβληματισμό για τις αιτίες που γεννούν τέτοιου είδους περιστατικά προκάλεσε στο σύνολο της ελληνικής κοινωνίας η απόφαση ενός 15χρονου μαθητή να βάλει τέλος στη ζωή του, εξαιτίας όπως ο ίδιος αναφέρει σε σημείωμά του, των επιθέσεων που δεχόταν στο σχολείο από συμμαθητές του.

Στο σημείωμα που άφησε ο 15χρονος, τον οποίο βρήκαν οι γονείς του την Κυριακή, απαγχονισμένο στο δωμάτιό του, φέρεται πως αναφέρονται οι αιτίες που τον οδήγησαν στο να βάλει τέλος στη ζωή του, ενώ ανεπιβεβαίωτες είναι οι πληροφορίες που αναφέρουν ότι κατονομάζει και τους συμμαθητές του που θεωρεί αποκλειστικά υπεύθυνους για το τραγικό του τέλος.

Την προανάκριση για το περιστατικό διενεργούν αστυνομικοί του Τμήματος Ανηλίκων Αττικής, ενώ στο μικροσκόπιο των ερευνών έχουν μπει και οι αναρτήσεις του θύματος, αλλά και συμμαθητών του στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης τους προηγούμενους μήνες.

Το περιστατικό επανέφερε στις μνήμες όλων την υπόθεση του σπουδαστή της Γαλακτοκομικής Σχολής Ιωαννίνων Βαγγέλη Γιακουμάκη, έστω κι αν κανείς δεν είναι σε θέση να συσχετίσει τις λεπτομέρειες των δύο υποθέσεων.

Εκείνο που επιβεβαιώνεται σε κάθε περίπτωση είναι ο εξαιρετικά σημαντικός ρόλος της εκπαιδευτικής κοινότητας σε τέτοια περιστατικά, με τον Μάρκο Μεγήρ, μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων να τονίζει πως είναι εξαιρετικά λεπτές και ευαίσθητες οι ισορροπίες στην μαθητική κοινότητα και πως απαιτούνται λεπτοί χειρισμοί, ώστε αν κάποια πράγματα γίνονται αντιληπτά, να αντιμετωπίζονται με τον πλέον υπεύθυνο τρόπο.

Από την άλλη, σημείωσε πως οι προωθούμενες από το υπουργείο Παιδείας αλλαγές στην δομή εκπαίδευσης δημιουργούν προβληματισμό και ερωτήματα που σχετίζονται με τις δυνατότητες που θα έχουν στο μέλλον οι εκπαιδευτικοί να εντοπίζουν και να παρεμβαίνουν σε αντίστοιχα περιστατικά.

«Είναι πολλές οι καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε στα σχολεία που απαιτούν ιδιαίτερους χειρισμούς από εξειδικευμένο προσωπικό. Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι ψυχολόγοι, για να χειρίζονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τέτοιες καταστάσεις. Προφανώς και θα πρέπει να εκπαιδεύονται και να επιμορφώνονται, όμως θεωρούμε ότι καταλυτικός είναι ο ρόλος των εξειδικευμένων παιδαγωγών και των σχολικών συμβούλων, που μέσα από τις προωθούμενες αλλαγές του υπουργείου Παιδείας, καταργούνται ως ειδικότητες», σημείωσε ο κ. Μεγήρ.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Είσοδος

Powerd By  

Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
Διευθυντής σύνταξης:
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
tel 2651032055
mail ele@ele.gr

ΑΦΜ 047685050
ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ