Επικαιρότητα

Να ξεκαθαριστεί το τοπίο για το Αεροδρόμιο

Off

Για αυτονόητη απόφαση που αναφέρεται στο συνολικό σχεδιασμό αξιοποίησης των αεροδρομίων της χώρας, η οποία όμως έχει διαστρεβλωθεί από την αρχή καθώς μεταφράζεται σε διαδικασία παραχώρησης, κάνει λόγο σε γραπτή του δήλωση ο Γεν. Γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας.

Η γραπτή δήλωση έχει ως επίκεντρο δημοσιεύματα του τοπικού τύπου και δηλώσεις που έγιναν μετά την υπουργική απόφαση Σπίρτζη για το σχέδιο αξιοποίησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας και με την Περιφέρεια και το Δήμο Ιωαννιτών να ζητούν επισήμως συνάντηση με τον υπουργό και ενημέρωση.

Ως εκ τούτου και χωρίς κάποιος από τους τοπικούς παράγοντες να έχει σταθεί απέναντι στη διαδικασία, αντιθέτως με τη συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο να εμπεριέχει και θετικές εισηγήσεις για την προοπτική αξιοποίησης, η δήλωση του κ. Βούρδα θεωρείται μάλλον υπερβολική, αφού αποδίδει προσπάθεια αλλοίωσης της πραγματικότητας, για δημιουργία εντυπώσεων.

Μάλιστα, όπως και στο πρόσφατο παρελθόν και πάλι για το θέμα του αεροδρομίου ο κ. Βούρδας βάζει στο στόχαστρό του τοπικούς φορείς χωρίς να τους κατονομάζει λέγοντας πως ο σχεδιασμός της κυβέρνησης δεν γίνεται με ορίζοντα τις κάλπες, αλλά την επόμενη 20ετία.

Μεταξύ άλλων στη δήλωσή του ο κ. Βούρδας τονίζει:

Η πρόσφατη απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη, αφορά τη κατάρτιση ενός σχεδίου αξιοποίησης των 23 Αεροδρομίων των οποίων η διαχείριση και η λειτουργία ανήκει στην ΥΠΑ. Ότι δηλαδή οφείλει να κάνει κάθε σοβαρή πολιτεία προκειμένου να λειτουργεί με μακροχρόνιο σχεδιασμό, στόχους και μετρήσιμα αποτελέσματα. Αυτός ο σχεδιασμός θα καταλήξει σε συγκεκριμένα βήματα αξιοποίησης με κάθε νόμιμο και αποδοτικό τρόπο.

Απέναντι σε αυτό παρακολουθούμε προτάσεις και ενέργειες εκδήλωσης ενδιαφέροντος για παραχώρηση του Αεροδρομίου σε μια διαδικασία που δεν υπάρχει. 

Όμως, ο σχεδιασμός για την ανάπτυξη της Ηπείρου δε γίνεται με ορίζοντα τις κάλπες αλλά την επόμενη 20ετία. Μόνο έτσι είναι σοβαρός και αποδοτικός . 

Είναι θετικό πως όλοι οι φορείς αναγνωρίζουν τη πρόοδο που έχει συντελεστεί ακόμη και εάν επιχειρούν να οικειοποιηθούν ότι δεν τους ανήκει. Ας μην αλλοιώνουμε όμως τη πραγματικότητα για εφήμερες εντυπώσεις.

Το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων είναι για εμάς στρατηγικό έργο για την ανάπτυξη της περιοχής, το αποδεικνύουμε έμπρακτα και το εντάσσουμε στο συνολικό σχέδιο ανάπτυξης των Μεταφορών στη χώρα μας.

Κάθε άλλη ερμηνεία είναι απλά εικονική πραγματικότητα», αναφέρει στη δήλωσή του.

 

Επιμένουν 

στην ενημέρωση

Ο Δήμαρχος Θ. Μπέγκας ενημέρωσε το δημοτικό συμβούλιο το βράδυ της Τετάρτης για το αίτημα μαζί με την Περιφέρεια να υπάρξει συνάντηση και ενημέρωση με τον υπουργό Χρ. Σπίρτζη προσθέτοντας πως στην ελεύθερη αγορά λειτουργούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αεροδρόμια με την ευθύνη της αυτοδιοίκησης και άλλα που έχουν περάσει σε ιδιώτες.

«Αυτό που ζητήσαμε εμείς είναι μία συνάντηση για να δούμε τις προθέσεις του υπουργείου και αναλόγως να κινηθούμε», σημείωσε ο κ. Μπέγκας.

Επίσης, οι επικεφαλής της αντιπολίτευσης κράτησαν αποστάσεις από την προοπτική της ιδιωτικοποίησης, χωρίς τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας τονίζοντας όμως πως θα πρέπει να ξεκαθαριστεί πλήρως το τοπίο από το υπουργείο.

Διαφορετική θέση κράτησαν οι κ.κ. Τασιούλας και Καφαράκης που τάχθηκαν ενάντια σε κάθε μορφής ιδιωτικοποίηση.

 

Απορίες

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση στο μεταξύ χθες ο αντιδήμαρχος Ιωαννίνων Ν. Γκόλας χαρακτήρισε εύλογη την απορία που μπορεί να έχει ο καθένας εάν σε ένα αεροδρόμιο «του κουτιού» όπως χαρακτηριστικά είπε υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο για επενδύσεις από ιδιώτες…

«Είναι μια εξέλιξη που την αναμέναμε. Ειδικά αφού Περιφέρεια, Δήμος, Επιμελητήριο και Ένωση Ξενοδόχων, καταφέραμε να καταστήσουμε πλήρως λειτουργικό και ελκυστικό το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων. Ένα αεροδρόμιο που διαθέτει πια σύστημα δορυφορικής προσέγγισης, δεξαμενές καυσίμων, ενώ και τα έργα υποδομής του κοντεύουν να ολοκληρωθούν. Δεν είμαστε κάθετα αρνητικοί σε μια πιθανή ιδιωτικοποίηση όμως υπάρχουν πολλά ζητήματα που χρήζουν διερεύνησης. Για παράδειγμα το αεροδρόμιο Ιωαννίνων είναι ελκυστικό για εταιρίες λόγω των χαμηλών τελών του, ενώ παράλληλα οι υποδομές του είναι ολοκαίνουργιες. Άρα εύλογα θα ρωτήσει κάποιος τι επένδυση μπορεί να κάνει κάποιος ιδιώτης σε ένα καινούργιο ουσιαστικά αεροδρόμιο; Όλα αυτά θα τεθούν στο αρμόδιο υπουργείο και αναμένουμε απαντήσεις που θα καθορίσουν και τη δική μας στάση», ανέφερε ο κ. Γκόλας.

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου