Επικαιρότητα

Καλά κρατεί ο διάλογος για το Αεροδρόμιο

Off

Να εκφράσει τη θέση της πολιτικής ηγεσίας σχετικά με την αξιοποίηση του αεροδρομίου Ιωαννίνων επιχείρησε με τη γραπτή του δήλωση ο Γ.Γ Μεταφορών – Υποδομών Θ. Βούρδας, κατάφερε όμως να προκαλέσει μεγαλύτερες αντιδράσεις από αυτές που αρχικά προκλήθηκαν από την υπογραφή της υπουργικής απόφασης.

Το ύφος και το περιεχόμενο της γραπτής δήλωσης του κ. Βούρδα και ειδικότερα οι αναφορές του περί προεκλογικών σκοπιμοτήτων από τους τοπικούς φορείς χωρίς να τους κατονομάζει δεν έμειναν αναπάντητες και από την Περιφέρεια Ηπείρου και από το Δήμο Ιωαννιτών.

Ο κ. Βούρδας μάλιστα, για δεύτερη φορά και πάλι για το θέμα του αεροδρομίου εμφανίζεται σφόδρα επικριτικός για τους τοπικούς φορείς επισημαίνοντας χαρακτηριστικά πως ο σχεδιασμός της κυβέρνησης δε γίνεται με ορίζοντα τις κάλπες αλλά την επόμενη 20ετία.

Το σημαντικό βέβαια είναι να διευκρινιστεί, κάτι που δεν κάνει στη δήλωσή του ο κ. Βούρδας, εάν η προοπτική της αξιοποίησης του αεροδρομίου περιλαμβάνει μία πιθανή διαδικασία παραχώρησης ή αξιοποίησης μέσω ΣΔΙΤ.

Το… κενό αυτό στη δήλωση του κ. Βούρδα επιχείρησε να καλύψει με χθεσινές του δηλώσεις ο βουλευτής Ιωαννίνων ΣΥΡΙΖΑ Γ. Στέφος καλύπτοντας τον κ. Βούρδα λέγοντας πως έπραξε το αυτονόητο και προσθέτοντας πως δεν τίθεται θέμα πώλησης ή παραχώρησης.

Έτσι, επέμεινε στο ότι η κυβέρνηση όπως υποχρεούται άλλωστε από το 2016 για το σύνολο των περιφερειακών αεροδρομίων, πρέπει να υποβάλλει ένα σχέδιο αξιοποίησης και των 23 περιφερειακών αεροδρομίων.

«Η αξιοποίηση και η βελτίωση των υποδομών του αεροδρομίου που έχει συντελεστεί, έγινε από τις δημόσιες επενδύσεις. Δεν υπάρχει περίπτωση ούτε να πωληθεί ούτε να παραχωρηθεί το αεροδρόμιο, γι’ αυτό και όλοι βάλαμε πλάτη τα τελευταία χρόνια για να γίνει ό,τι έγινε στο αεροδρόμιο. Δεν αμφισβητούμε την προσπάθεια της Περιφέρειας, του Δήμου, του αερολιμενάρχη και άλλων, αλλά εάν δεν υπήρχε η πολιτική βούληση, το έργο δε θα γινόταν. Θεωρώ ότι υπήρξε παρανόηση, εάν δεν υποκρύπτεται κάτι άλλο και γι’ αυτό ο κ. Βούρδας είπε το αυτονόητο», σημείωσε ο Γ. Στέφος.

 

Να διευκρινιστεί 

η «αξιοποίηση»

Ο Δήμαρχος Θ. Μπέγκας ρωτήθηκε εάν η δημοτική αρχή τοποθετείται επί του θέματος με βάση τον προεκλογικό ορίζοντα για τον Μάιο του 2019, αφού αυτό αναφέρει στη δήλωσή του ο κ. Βούρδας.

«Δεν θέλω να αξιολογήσω τη δήλωση του κ. Βούρδα όμως η θέση της δημοτικής αρχής ήταν και είναι ότι πρέπει να ενημερωθούμε για το σχέδιο αξιοποίησης και στη συνέχεια να τοποθετηθούμε. Δεν υπήρξε καμία αντίθετη τοποθέτηση στην υπογραφή της υπουργικής απόφασης ή απέναντι σε οτιδήποτε, αλλά ζητήσαμε ενημέρωση και διεκδικήσαμε συμμετοχή στις αποφάσεις», σημείωσε ο κ. Μπέγκας.

Περισσότερο αιχμηρή ήταν η ανακοίνωση της Περιφέρειας Ηπείρου που τονίζει πως το ζήτημα της αξιοποίησης του αεροδρομίου δεν κινήθηκε από την Περιφέρεια αλλά από την υπογραφή της υπουργικής απόφασης.

Σημειώνει μάλιστα ότι η αναβάθμιση του αεροδρομίου δε βρίσκει αντίθετη την περιφερειακή αρχή, με τη διαφορά ότι θα «πρέπει να είναι γνωστές οι βασικές κατευθύνσεις στις οποίες κινείται το υπουργείο και ιδίως όταν γίνεται  αναφορά σε μοντέλο αξιοποίησης, είτε  μέσω παραχώρησης, είτε με τη σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). 

Αυτό είναι και το ζητούμενο   της  συνάντησης που επιδιώκουν  να έχουν Περιφερειάρχης Ηπείρου και Δήμαρχος Ιωαννίνων με τον Υπουργό κ. Χρ. Σπίρτζη, στον οποίο θα παραθέσουν τις δικές τους θέσεις και προτάσεις. 

Εκείνο που  προκαλεί εύλογη ανησυχία, είναι ότι πιθανή εξομοίωση των τελών του αεροδρομίου Ιωαννίνων, με  εκείνα που ισχύουν στα αεροδρόμια που σήμερα εκμεταλλεύεται η Fraport,  θα το καταστήσει αυτόματα μη ανταγωνιστικό και θα το οδηγήσει εκ νέου σε απαξίωσή του. Κι αυτό πρέπει να αποτραπεί», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Στο πρώτο μέρος αυτής τονίζεται: «Η Περιφέρεια Ηπείρου,  μαζί  με το Δήμο Ιωαννιτών, το Δήμο Ζίτσας και την Ένωση Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων,  έχει  αναλάβει πρωτοβουλίες   για την αναβάθμιση του αεροδρομίου Ιωαννίνων, το οποίο αποτελεί το μοναδικό εντός των γεωγραφικών ορίων της. 

Μέσα από τη συνεργασία αυτή, με τη θετική βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Υπηρεσίας Πολιτικής  Αεροπορίας, από τις αρχές του χρόνου αντιμετωπίστηκε το πρόβλημα του ανεφοδιασμού των αεροσκαφών με καύσιμα, με τα οφέλη να είναι ήδη ορατά για την ευρύτερη περιοχή.   Στην ολοκλήρωση και λειτουργία εγκαταστάσεων του αεροδρομίου, για την εξυπηρέτηση πτήσεων από το εξωτερικό,  έχει συμβάλλει έμπρακτα η Περιφέρεια. 

Οι τοπικοί φορείς αναζητούν τρόπους για να γίνει ελκυστικό το αεροδρόμιο και για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα προσγείωσης/απογείωσης κατά τους χειμερινούς μήνες. Για την επίλυση του προβλήματος αυτού,  έχουν αποδυθεί σε έναν μακροχρόνιο αγώνα, πολύ πριν και πολύ μετά τις εκλογές που έχουν προηγηθεί και άρα κανείς δεν δικαιολογείται να εντάσσει την αγωνία τους σε προεκλογικές σκοπιμότητες. 

Υπενθυμίζουμε επίσης ότι η Περιφέρεια Ηπείρου,  με το από 10-5-2016 έγγραφό της προς την Υπηρεσία Πολιτικής  Αεροπορίας, είχε γνωστοποιήσει την πρόθεσή της να διαθέσει το ποσό των 800.000 ευρώ (σε βάθος διετίας),  προκειμένου να τοποθετηθεί σύστημα προσέγγισης GBAS, στην περίπτωση που είναι εφικτή η εγκατάστασή του και εφόσον η Υ.Π.Α. δεν διαθέτει τους ανάλογους πόρους. Απάντηση δεν έλαβε έως σήμερα».

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου