Επικαιρότητα

Στρατηγικός ο ρόλος της Ηπείρου με τους νέους δρόμους

Off

Για να χρησιμοποιήσουμε και την ιστορική φράση, δεν είναι η αρχή του τέλους, αλλά η αρχή της αρχής του τέλους. Η αρχή είναι η κύρωση από τη Βουλή του νότιου τμήματος του Ε 65. Το τέλος θα είναι η ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος που θα «κουμπώνει» στην Εγνατία. Και στην ουσία θα είναι το τέλος ενός μεγάλου σχεδιασμού που ξεκίνησε πριν από δεκαετίες ώστε να αναπτυχθεί το οδικό δίκτυο αξόνων στη χώρα, από το οποίο η Ήπειρος ευελπιστούσε να βγει από τη συγκοινωνιακή της απομόνωση. 

Και το πέτυχε αυτό με την Εγνατία και την Ιόνια Οδό, για να μείνει μόνο ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας που συνδέει τον Βορρά με τον Νότο και με την Ήπειρο να έχει πλέον στρατηγικό ρόλο.

Ας προσθέσουμε ότι είναι πλέον ορατός και ένας οριζόντιος άξονας, από την Ηγουμενίτσα στον Βόλο, επίσης ένα παλιό σχέδιο, το οποίο πλέον θα μπορεί να ολοκληρωθεί πάνω στους υπάρχοντες δρόμους Ηγουμενίτσα- Ιωάννινα- Τρίκαλα- Λάρισα Βόλος και με μικρές μόνο παρεμβάσεις να είναι απαραίτητες αφού τα βασικά έργα έχουν γίνει ή θα γίνουν όπως στην περίπτωση του Ε 65.

 

Στη Βουλή

Το Υπουργείο Υποδομών ανακοίνωσε χτες ότι «με ταχύτατους ρυθμούς δρομολογείται η ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών και η υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής, ιδιαίτερης στρατηγικής σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη της Περιφέρειας και γενικότερα της χώρας».

Ήδη υπερψηφίστηκε από τη Βουλή, με ευρύτατη πλειοψηφία, η κύρωση της σύμβασης για το Νότιο Τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε65 και άμεσα ξεκινούν οι κατασκευαστικές εργασίες στο τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα.

Επιπλέον, εντός του Ιανουαρίου, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εισάγει προς κύρωση στη Βουλή τη σύμβαση για την κατασκευή του Αεροδρομίου Καστελίου Ηρακλείου Κρήτης και την ενημέρωση της αρμόδιας Επιτροπής του Κοινοβουλίου για τις συμβάσεις κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου, ενώ στη Β΄ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας προχώρησε ο διαγωνισμός για την υλοποίηση του Ηλεκτρονικού Συστήματος Διοδίων.

Χρηματοδότηση

Ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη συζήτηση στη Βουλή για το Νότιο Τμήμα του Ε65, τόνισε ακόμα ότι παράλληλα το υπουργείο συνεργάζεται με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για την χρηματοδότηση του Βόρειου Τμήματος του Ε65 από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό (στη θέση του Κηπουρειού). Τα δύο τμήματα θα ενωθούν με τον κεντρικό άξονα Ξυνιάδα – Τρίκαλα μήκους 79 χιλιομέτρων, το οποίο έχει δοθεί στην κυκλοφορία από το 2017.

Είναι βέβαιο ότι η έναρξη κατασκευής του νότιου τμήματος θα λειτουργεί θετικά προς την έγκριση του ελληνικού αιτήματος χρηματοδότησης του βόρειου τμήματος ώστε να ολοκληρωθεί ο μεγάλος οδικός άξονας.

 

ΦΙΛΗΜΩΝ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου