Επικαιρότητα

Νέοι πεζόδρομοι, αλλάζουν την εικόνα της πόλης

Off

Η δεύτερη επιλογή μεταξύ των προτεινόμενων λύσεων από την ανάδοχο μελετητική εταιρεία για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι αυτή που επικράτησε στην ψηφοφορία που έγινε και διά ζώσης από όσους συμμετείχαν στην προηγούμενη παρουσίαση, αλλά και μέσω διαδικτύου.

Κύρια παρέμβαση αποτελεί η πεζοδρόμηση της οδού Αβέρωφ από την οδό Βενιζέλου, δίπλα στο δημαρχείο έως την Εθνικής Αντιστάσεως και στη συνέχεια της Καραμανλή μέχρι την Πλατεία Μαβίλη.

Στόχος της παρέμβασης η δημιουργία ενός άξονα που θα ενώνει το εμπορικό και διοικητικό κέντρο με το Κάστρο και τη Λίμνη.

Παράλληλα αντίστοιχου χαρακτήρα παρέμβαση αποτελεί και η πεζοδρόμηση της Ανεξαρτησίας, λαμβάνοντας υπόψιν και την πρόταση που έχει καταθέσει ο δήμος Ιωαννιτών και το Επιμελητήριο για τη δημιουργία ανοιχτού κέντρου εμπορίου.

Προβλέπεται ακόμη η πεζοδρόμηση τμήματος της Μητροπόλεως από την οδό Αντιστάσεως έως την οδό Άννης Κομνηνής.

Η πρόταση αυτή έχει όπως επισημάνθηκε από τους μελετητές στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου σαφή αναπτυξιακό χαρακτήρα και γνώμονα την βελτίωση της μετακίνησης για τους πεζούς και τους ποδηλάτες.

Από την άλλη όμως η υλοποίηση του ΣΒΑΚ αποτελεί προαπαιτούμενο για οποιαδήποτε δράση ή κάθε έργο που πρόκειται να υποβληθεί ως αίτημα προς χρηματοδότηση τη νέα προγραμματική περίοδο.

Η παρουσίαση που έγινε στο δημοτικό συμβούλιο ήταν πολύωρη και εξαντλητική, χωρίς να διαφέρει πάντως ουσιαστικά από την προηγούμενη παρουσίαση με το δημοτικό συμβούλιο να παραλαμβάνει αυτή τη φορά, τη μελέτη.

Τόσο οι εκπρόσωποι των μελετητών όσο και της δημοτικής αρχής τόνισαν ότι η μελέτη του ΣΒΑΚ αποτελεί ένα επιστημονικό εργαλείο για την οργάνωση της πόλης με ορίζοντα 20ετίας. Όπως ανέφερε ο δήμαρχος, «το Σχέδιο προσπαθεί οργανωμένα, επιστημονικά και ολοκληρωμένα, με επίκεντρο τον άνθρωπο, να θέσει τα θεμέλια για να προχωρήσουμε στην επόμενη μέρα της πόλης. Η προσέγγιση που έγινε είναι συνολική και όχι μόνο για το κέντρο των Ιωαννίνων στο οποίο δίνει ίσως μεγαλύτερη βαρύτητα γιατί έχει και τις περισσότερες ανάγκες προκειμένου να γίνει πιο βιώσιμη η πόλη», πρόσθεσε ο κ. Μπέγκας.

Στην εισήγησή της η αρμόδια αντιδήμαρχος, Ελένη Βασιλείου, τόνισε αρχικά ότι η συζήτηση δεν αφορά ένα απλό, καθημερινό υπηρεσιακό ζήτημα, αλλά το «όραμα για το μέλλον του Δήμου και των συμπολιτών μας. 

Σύμφωνα με τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες η ύπαρξη ενός Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας σε μια αστική ή μητροπολιτική περιοχή, αλλά και σε μία περιφέρεια, θα είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση παρεμβάσεων και έργων με συνδρομή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των διαφόρων χρηματοδοτικών εργαλείων της. 

Συνεπώς, η εκπόνηση ΣΒΑΚ δεν θα είναι μόνο υποχρεωτική στο άμεσο μέλλον, αλλά και αναγκαία προκειμένου οι ΟΤΑ να απορροφούν οικονομικούς πόρους για την υλοποίηση του προγράμματός τους», επισήμανε η κ. Βασιλείου. 

Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και η παρέμβαση λίγο πριν την ψηφοφορία, του αντιδημάρχου Ανάπτυξης και Προγραμματισμού Θαν. Μανταλόβα που επέμεινε στο ότι το ΣΒΑΚ αποτελεί προϋπόθεση για ισχυρή πιθανότητα έγκρισης των προτάσεων χρηματοδότησης που θα υποβάλλει τα επόμενα χρόνια ο Δήμος.

 

Η αντιπολίτευση

Εισηγητής από την Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία ήταν ο Σπ. Κωνσταντόπουλος που έθεσε το ερώτημα για το πότε πρόκειται να εκπονηθούν οι μελέτες και να εκτελεστούν τα έργα που προτείνονται.

Την απάντηση επέλεξε να δώσει ο ίδιος μέσα από μία εκτίμηση ότι πρόκειται για «Σχέδια επί χάρτου» χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν οι ανάγκες της πόλης.

Η παράταξη ψήφισε θετικά, με τον Ν. Γκόντα να τονίζει πως κυρίαρχο ζήτημα είναι η παιδεία και η σωστή ενημέρωση των συμπολιτών. Εξέφρασε ωστόσο σοβαρές επιφυλάξεις για το περιεχόμενο του ΣΒΑΚ.

«Παρά το ότι η παράταξη είναι ανεπιφύλακτα υπέρ των πεζοδρομήσεων,  όπως της οδού Αβέρωφ και της Διονυσίου Φιλοσόφου, αυτές απαιτούν ενδελεχή και σοβαρή μελέτη. Άλλωστε έπρεπε να ληφθεί υπόψη ο διαγωνισμός για την ενοποίηση των χώρων του κέντρου της πόλης, με την παραλίμνια περιοχή, που είχε εκπονηθεί και ολοκληρωθεί επί Δημαρχίας μου με συμμετοχή εκατοντάδων μελετητών και η οποία δυστυχώς αγνοήθηκε παντελώς».

Ο Λ. Νάτσης στάθηκε θετικά στην πρόταση τονίζοντας πάντως πως απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία υλοποίησης είναι η ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών.

Ο Αρ. Μπαρτζώκας από την πλευρά του άσκησε κριτική στους μελετητές λέγοντας ότι δεν δίνουν πολλές εναλλακτικές, αλλά μόνο δύο βασικές κατευθύνσεις.

«Με τον τρόπο αυτό, οδηγούμαστε σε στενωπό για να αποφασίσουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Τέλος, ο Β. Καφαράκης υποστήριξε ότι τέτοιες δράσεις και παρεμβάσεις διέπονται από την πολιτική αντίληψη ενίσχυσης του ιδιωτικού κεφαλαίου.

 

Άλλες παρεμβάσεις

Εκτός από τις βασικές παρεμβάσεις στις οδούς Αβέρωφ και Ανεξαρτησίας το ΣΒΑΚ προτείνει ακόμη:

Ο άξονας Γιοσέφ Ελιγιά – Κουντουριώτου παραμένει ανοικτός στην κυκλοφορία και συνδέει την Λεωφ. Γ. Παπανδρέου με την οδό Γαριβάλδη και τη Λεωφ. Αρχ. Μακαρίου.

Πεζοδρόμηση όλου του παραλίμνιου μετώπου από την είσοδο/έξοδο του χώρου στάθμευσης νότια του κάστρου (Θεατράκι Σκάλας) έως την Πλατεία Μαβίλη. Δημιουργείται έτσι ένας (προς ανάπλαση) εκτεταμένος κοινόχρηστος χώρος αναψυχής (μήκους περίπου 1.2 χλμ), για περίπατο, τζόκινγκ, ποδηλασία, υπαίθρια παιχνίδια, αθλητικές – πολιτιστικές εκδηλώσεις, κλπ, σε όλο το μήκος

του παραλίμνιου μετώπου του Κάστρου.

Δημιουργία χώρου στάθμευσης στις στρατιωτικές φυλακές ενδεικτικής χωρητικότητας 100-200 οχημάτων. Ο εν λόγω χώρος, σε συνδυασμό με τον Δημοτικό χώρο στάθμευσης χωρητικότητας 180 οχημάτων, την περιοχή στάθμευσης στον παραλίμνιο άξονα της Λ. Καρ. Παπούλια (400 οχημάτων), τις 90 περίπου θέσεις επισκεπτών στη Λ. Αρχ. Μακαρίου και τον υφιστάμενο χώρο στάθμευσης στο Θεατράκι Σκάλας χωρητικότητας 120 θέσεων, θεωρείται ότι καλύπτουν τις ανάγκες στάθμευσης των προσερχόμενων στην κεντρική περιοχή από Νότο.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Είσοδος

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου