Επικαιρότητα

Μοντέλο συνδυαστικής συγκοινωνίας στην Παμβώτιδα

Off

Με την επισκεψιμότητα της πόλης των Ιωαννίνων και των άλλων κοντινών προορισμών, ορεινών και παραθαλάσσιων, να αυξάνεται διαρκώς και με βέβαιη τη θετική προοπτική που διαγράφεται στον τουριστικό χάρτη της περιοχής, η αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της πόλης και η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επισκέπτες κρίνεται απαραίτητη και επιβεβλημένη. 

Η λίμνη Παμβώτιδα, το Νησί και το παραλίμνιο μέτωπο αποτελούν από μόνα τους, σημεία ενδιαφέροντος και προορισμούς για κάθε επισκέπτη της πόλης. 

Οι δυνατότητες όμως επισκεψιμότητας, άρα και επαφής των επισκεπτών με το φυσικό περιβάλλον στην περιοχή, εξαντλούνται στην εξής μία δυνατότητα. Να φτάσουν στο Μόλο είτε οδικώς είτε πεζή και να χρησιμοποιήσουν – υποχρεωτικά και αναγκαστικά – τα μοναδικά πλωτά μέσα μεταφοράς που εκτελούν τα δρομολόγια από και προς το Νησί.

Σε αυτήν την εξαιρετικά κρίσιμη, αλλά και ελπιδοφόρα στιγμή για την τοπική οικονομία, με βάση τις προοπτικές που διαφαίνονται στον ορίζοντα, το Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων καταθέτει ίσως την πλέον ενδιαφέρουσα, αν όχι τη μοναδική εδώ και δεκαετίες, πρόταση συνδυαστικής συγκοινωνίας, τόσο για το ευρύτερο παραλίμνιο μέτωπο, όσο και εντός του υγρού στοιχείου.

Η πρόταση έχει λάβει υπόψιν της τα στοιχεία και τις παραμέτρους του σήμερα, κυρίως όμως ανταποκρίνεται στις ανάγκες των επισκεπτών, που επιζητούν κάτι περισσότερο σύγχρονο και σύμφωνο με τις δικές τους επιθυμίες, ώστε να γνωρίσουν καλύτερα και από διαφορετικές σκοπιές τον προορισμό, που έχουν επιλέξει.

Παράλληλα όμως ανταποκρίνεται και στους στόχους και τις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις Μεταφορές και τις Συγκοινωνίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε» η πρόταση του Αστικού ΚΤΕΛ βρίσκεται ήδη στα χέρια του περιφερειάρχη Αλ. Καχριμάνη, του δημάρχου Μ. Ελισάφ και του προέδρου του Φορέα Διαχείρισης Παμβώτιδας Φιλ. Φίλιου και το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένονται εξελίξεις και πιθανότατα μία πρώτη συνάντηση τεχνικού χαρακτήρα, μεταξύ των εμπλεκόμενων.

 

Οι λεπτομέρειες 

της πρότασης

Το σκεπτικό της πρότασης βασίζεται στον συνδυασμό της χερσαίας με τη λιμναία συγκοινωνία προς διάφορα σημεία ενδιαφέροντος του λεκανοπεδίου και όχι μόνο προς το Νησί. Έτσι, το Αστικό ΚΤΕΛ προτείνει τη σύνδεση ημιαστικών κέντρων της παραλίμνιας ζώνης, τα οποία έχουν δημιουργηθεί με την πολεοδομική επέκταση της πόλης, δια της λίμνης και στη συνέχεια μέσω νέων ή υφιστάμενων διαδρομών, με το κέντρο της πόλης.

«Περιοχές, όπως το Πέραμα, η Αμφιθέα, η Βασιλική και η Καστρίτσα θα μπορούσαν να συνδεθούν με την περιοχή του Μόλου και το Νησί μέσω λιμναίας συγκοινωνίας και στη συνέχεια μέχρι το κέντρο με λεωφορείο. Με αυτόν τον τρόπο οι κάτοικοι αλλά και οι επισκέπτες των περιοχών θα διασφάλιζαν ασφαλή και άμεση μεταφορά με τον κύριο αστικό ιστό της πόλης», αναφέρεται στην πρόταση.

Το περισσότερο ενδιαφέρον όμως προκαλείται από τη συνέχεια της πρότασης, στην οποία αναφέρεται πως το Αστικό ΚΤΕΛ στο πλαίσιο των συνδυαστικών συγκοινωνιών, θα διεκδικήσει την παραχώρηση αδειών για τη λειτουργία σκαφών στη λίμνη (περιηγητικού και μεταφορικού χαρακτήρα). 

«Ο τρόπος λειτουργίας αυτής της δράσης για τη λιμναία συγκοινωνία περιλαμβάνει τόσο συγκοινωνιακές όσο και τουριστικές πλόες, οι οποίες θα συνεργάζονται με τις υφιστάμενες υπηρεσίες μας. Για παράδειγμα, ένας επισκέπτης θα μπορεί με ενιαίο εισιτήριο να μεταβεί από το κέντρο της πόλης στο Πέραμα ώστε να επισκεφθεί το Σπήλαιο και στη συνέχεια να επισκεφθεί το Νησί και να επιστρέψει στον Μόλο. Ακόμη η πρόταση μας αφορά και για πλόες από τις περιοχές Ναυτικού Ομίλου – Πολιτιστικού χώρου «Δημ. Χατζή» – ξενοδοχείου Du Lac προς τις περιοχές Κατσικά – Καστρίτσας, ώστε να αναβιώσει η παλιά σύνδεση τη πόλης δια της λίμνης, αναδεικνύοντας όλο το παραλιακό τόξο που εφάπτεται με τον αστικό ιστό της πόλης», σημειώνεται.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου