Επικαιρότητα

Ηλεκτρικοί φορτιστές στα πρατήρια καυσίμων

Off

Στην τελική ευθεία θα μπουν από την ερχόμενη εβδομάδα οι συζητήσεις της Ομοσπονδίας των Πρατηριούχων Υγρών καυσίμων με τα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος – Ενέργειας και Μεταφορών – Υποδομών αντίστοιχα για την προοπτική εγκατάστασης σταθμών φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. 

Η ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ για την ανάπτυξη των υποδομών των εναλλακτικών καυσίμων και την εφαρμογή των σχετικών Υ.Α. για την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης στα πρατήρια παροχής καυσίμων και ενέργειας αποτελεί ήδη αντικείμενο συζήτησης μεταξύ των εμπλεκόμενων, αλλά πέραν της θετικής διάθεσης των πρατηριούχων, να μπουν και σε αυτό το κομμάτι της αγοράς, έχουν ήδη προκύψει σημαντικά ζητήματα. 

Ένα από αυτά είναι και το καθεστώς της υποχρεωτικότητας εφαρμογής της Οδηγίας για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης στα πρατήρια, κάτι που θα πρέπει να διευκρινιστεί σύντομα, όπως ανέφερε ο Θαν. Παπαδόπουλος, αντιπρόεδρος του Σωματείου Πρατηριούχων Ιωαννίνων και εκπρόσωπος στο ΔΣ της Ομοσπονδίας.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, οι πρατηριούχοι ενδιαφέρονται να μπουν και σε αυτό το κομμάτι της αγοράς αφού η εξέλιξη θα οδηγήσει σε συρρίκνωση του αντικειμένου των υγρών καυσίμων, επομένως θα πρέπει να εξεταστούν εναλλακτικές όπως η ηλεκτροκίνηση. Από την άλλη όμως, το κόστος για την εγκατάσταση φαντάζει δυσβάσταχτο καθώς στην καλύτερη περίπτωση για ένα σταθμό ταχείας φόρτισης απαιτείται ένα κοστολόγιο προμήθειας και εγκατάστασης άνω των 70.000 ευρώ.

Έτσι, οι πρατηριούχοι τονίζουν, ότι αν το κράτος τους υποχρεώσει να εγκαταστήσουν τέτοιους σταθμούς και δεν το επιτρέψει εθελοντικά σε όσους θέλουν, τότε θα πρέπει να επιδοτηθεί η προμήθεια και η εγκατάσταση του συστήματος.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου