Ελλάδα

Οι βαθμοί δίνουν τη σειρά τους στα μηχανογραφικά 

Off

Μισή ώρα μετά τις 11 το πρωί χτες, έγινε δυνατό στους μαθητές να δουν τις βαθμολογίες τους στις πανελλαδικές εξετάσεις από την ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας, ενώ αναρτήθηκαν και στα λύκεια της χώρας, όπως είχε προγραμματιστεί.

Ο κάθε υποψήφιος μπορούσε να δει τα αποτελέσματά του χρησιμοποιώντας τον οκταψήφιο κωδικό του και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο, σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.

Οι καταστάσεις στα σχολεία της χώρας, αντίστοιχα δεν είχαν τα ονομαστικά στοιχεία κάθε υποψηφίου, αλλά μόνο τον κωδικό και τους βαθμούς τους ανά μάθημα, όπως παγίως γίνεται τα τελευταία χρόνια.

Ολοκληρώθηκε έτσι η πρώτη φάση για τους περίπου 100.000 υποψηφίους που διεκδικούντις 77.970 θέσεις των ΑΕΙ και ξεκινάει η επόμενη φάση με το Μηχανογραφικό. Αργότερα τον Αύγουστο, όπως κάθε χρόνο θα ανακοινωθούν οι βάσεις και οι επιτυχόντες.

Από σήμερα, Σάββατο 11 Ιουλίου, μέχρι και την Παρασκευή, 17 Ιουλίου, όλοι οι υποψήφιοι θα πρέπει να οριστικοποιήσουν το Μηχανογραφικό τους, επιλέγοντας «Οριστικοποίηση», στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://exams.it.minedu.gov.gr.

Μετά την παρέλευση της προθεσμίας, κανείς υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το Μηχανογραφικό του. Έτσι, προτείνεται στους υποψήφιους να εκτυπώσουν ή/και να αποθηκεύσουν στον υπολογιστή τους το οριστικοποιημένο μηχανογραφικό -το οποίο που θα έχει αποκτήσει αυτόματα και αριθμό πρωτοκόλλου- ώστε ανά πάσα στιγμή να μπορούν να δουν τις τελικές προτιμήσεις τους.

Μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής, όλα τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (εκτός από την προγραμματισμένη τους εφημερία) θα λειτουργήσουν μία επιπλέον ημέρα, η οποία δε έχει ανακοινωθεί μέχρι στιγμής από το υπουργείο, για να υποστηρίξουν τους υποψηφίους στην ηλεκτρονική υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων.

 

Οι βαθμολογίες

Από το υπουργείο Παιδείας ανακοινώθηκαν και τα στατιστικά των βαθμολογιών που δείχνουν αρκετά μεγάλα ποσοστά κάτω από τη βάση και διασπορά των βαθμολογιών άνω του δέκα. Δεν μειώθηκε πάντως σε μεγάλο βαθμό ο αριθμός των υποψηφίων που αρίστευσαν (τα στοιχεία εδώ αφορούν ΓΕΛ με το νέο σύστημα)

Στα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών, της Ιστορίας και της Χημείας καταγράφηκαν τα μεγαλύτερα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση, καθώς ένας στους δύο μαθητές έγραψαν κάτω από 10. Ειδικότερα, τα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση είναι 50,81% στην Ιστορία, 48,28% στη Χημεία και 47,18% στα Αρχαία Ελληνικά.

Στο μάθημα της Έκθεσης, το 36,91% έγραψε κάτω από τη βάση. Αμέσως επόμενη μεγαλύτερη συγκέντρωση βαθμολογιών υπήρξε μεταξύ 11 και 14, που έλαβε το 25,25% των υποψηφίων.

Στην Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, στα Αρχαία Ελληνικά το 29,78% των υποψηφίων έγραψε από 0 έως 5 και το 17,4% από 5 έως 10. Βαθμολογία από 18 έως 20 συγκέντρωσε το 3,95% των υποψηφίων. 

Στην Ιστορία, επίσης τα ποσοστά ήταν μεγάλα κάτω από τη βάση, με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση βαθμολογιών να είναι και πάλι στις βαθμολογίες 0-5 (29,67%). Δεν έλειψαν, ωστόσο και οι καλές βαθμολογίες αφού το 15,64% συγκέντρωσε βαθμολογία άνω του 18. 

Στο μάθημα της Κοινωνιολογίας, που εξετάστηκε για πρώτη φορά φέτος, συγκεντρώθηκε το μεγαλύτερο ποσοστό υψηλότερων βαθμολογιών, αφού το 20,72% των υποψηφίων αρίστευσε (19-20). Ποσοστό 13,01% των υποψηφίων βαθμολογήθηκε από 17-19.

Όσον αφορά στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, οι μισοί σχεδόν υποψήφιοι έγραψαν κάτω από τη βάση, με το ποσοστό βαθμολογιών κάτω του 10 να διαμορφώνεται στο 48,75%. Βαθμολογία άνω του 18 συγκέντρωσε μόλις το 4,54% των υποψηφίων. Στη Φυσική το μεγαλύτερο ποσοστό συγκεντρώθηκε σε βαθμολογίες κάτω από τη βάση (41,5%), χωρίς ωστόσο να λείπουν ψηλές βαθμολογίες, καθώς το 15,88% των υποψηφίων έγραψε πάνω από 18. Η εικόνα είναι καλύτερη στο μάθημα των Μαθηματικών, με το ποσοστό βαθμολογιών κάτω από τη βάση να διαμορφώνεται στο 33,13% και των βαθμολογιών 18-20 στο 14,41%.

Για τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας, η εικόνα για το μάθημα της Φυσικής δεν διαφέρει από τη γενική τάση, με το 44,97% των υποψηφίων να έχει γράψει κάτω από 10 και το 15,18% να έχει λάβει βαθμολογία 18-20. Στη Χημεία, στο 47,16% διαμορφώθηκε το ποσοστό των βαθμολογιών κάτω από τη βάση, ενώ οι άριστοι ήταν λίγοι, αφού το 6,77% των υποψηφίων έλαβε βαθμολογία από 18 έως 20. 

Στη Βιολογία, το ποσοστό βαθμολογιών κάτω από τη βάση ήταν λιγότερα (28,25%) και υπήρξε διασπορά στις βαθμολογίες άνω του 10. Πιο αναλυτικά, βαθμολογία 15-18 έλαβε το 25,15% των υποψηφίων, ενώ από 18 έως και 20, το 15,21%.

Τέλος, σχετικά με τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, τα αποτελέσματα είναι αποκαρδιωτικά στα Μαθηματικά, αφού το 75,6% εξ αυτών έγραψε κάτω από τη βάση. Μάλιστα, το 49,36% έγραψε βαθμό από 0 έως 5. Τα γραπτά που βαθμολογήθηκαν με βαθμό άνω του 18, ήταν ελάχιστα (1,73%). Στο μάθημα της Πληροφορικής, οι βαθμολογίες κάτω του 10 ήταν εκείνες που συγκέντρωσαν επίσης τα μεγαλύτερα ποσοστά, αφού το 23,35% των υποψηφίων έγραψε από 0 έως 5 και το 21,4% από 5 έως 10. 

Δεν έλειψαν ωστόσο και οι καλές βαθμολογίες, με το 9,67% των υποψηφίων να παίρνει βαθμό από 19 και πάνω και το 15,22% βαθμό από 17 έως 19. Στο μάθημα της Οικονομίας, οι βαθμολογίες συγκεντρώθηκαν στα… άκρα, αφού το 22,98% των υποψηφίων έγραψε από 0 έως 5 και το 18,62% έγραψε από 19 και πάνω. Βαθμολογίες 17-19 έλαβε το 15,22% των υποψηφίων (την ανάλυση των στοιχείων πήραμε από την ενημερωτική ιστοσελίδα www.news247.gr- Στη σελίδα του www.minedu.gov.gr υπάρχει σύνδεση με αναλυτικά συγκριτικά στοιχεία».

 

Ευχαριστίες

Ο Περιφερειακός  Διευθυντής Εκπαίδευσης Ηπείρου Κωνσταντίνος Καμπουράκης στο μήνυμά του αναφέρει:

«Μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών  των Πανελλαδικών Εξετάσεων συγχαίρουμε θερμά όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες των Σχολικών Μονάδων Περιφέρειας Ηπείρου που συμμετείχαν στις εξετάσεις αυτές. Χαιρόμαστε για τους μαθητές/τριες που οι προσπάθειές τους δικαιώθηκαν και οι κόποι τους ανταμείφθηκαν. Τους ευχόμαστε καλές σπουδές και ευόδωση των στόχων στη ζωή τους. 

 Στους μαθητές και μαθήτριες που δεν κατάφεραν να πετύχουν φέτος τον στόχο  τους θα θέλαμε να τους  επισημάνουμε ότι αξίζει να ξαναπροσπαθήσουν με μεγαλύτερη μεθοδικότητα και επιμονή και ότι όσοι αδιαπραγμάτευτα  κυνηγούν τα όνειρά τους και δεν τα εγκαταλείπουν στο τέλος επιβραβεύονται.

Συγχαίρουμε, επίσης, τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι με κάθε τρόπο και καθ΄ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους, στήριξαν τα παιδιά στην κοπιώδη προσπάθειά τους, καθώς και τους  γονείς και κηδεμόνες που τους συμπαραστάθηκαν και μοιράστηκαν μαζί τους τις αγωνίες και τις προσδοκίες τους, σε μια χρονιά με πρωτόγνωρες συνθήκες και ιδιαίτερες δυσκολίες.

Ευχαριστούμε τους εκπαιδευτικούς που προσέφεραν πρόθυμα και με απόλυτη ευσυνειδησία τις υπηρεσίες τους, τόσο στα Εξεταστικά Κέντρα, όσο και στο Βαθμολογικό Κέντρο, ως μέλη των  επιτροπών, ως επιτηρητές, ως βαθμολογητές και ως μέλη του επικουρικού προσωπικού, καθώς και τους διοικητικούς υπαλλήλους των Υπηρεσιών μας, οι οποίοι συνέβαλαν στην απρόσκοπτη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων και στην επιτυχή ολοκλήρωσή τους.

 Εκφράζουμε τέλος τις θερμές ευχαριστίες μας  στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για τη διαρκή και άμεση υποστήριξή της ως προς την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή, καθώς και στην Ελληνική Αστυνομία, η οποία για  μια ακόμη φορά συνεργάστηκε άριστα μαζί μας παρέχοντας την πολύτιμη βοήθειά της,  με τρόπο διακριτικό και αποτελεσματικό, για την ομαλή και δίχως προβλήματα διενέργεια των εξετάσεων.

Εναποθέτουμε τις ελπίδες μας στη νέα γενιά και ατενίζουμε το μέλλον με αισιοδοξία, οραματιζόμενοι  μια κοινωνία  δίκαιη, αξιοκρατική, αλληλέγγυη και ανοικτή στην πολυπολιτισμικότητα, στηριζόμενη σε διαχρονικές  αξίες και αρχές».

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου