Επικαιρότητα

Συνδυάζοντας τις συγκοινωνίες στην πόλη και τη λίμνη

Off

Μόνο αδιάφορο δεν αφήνει το Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, η δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος που θα γίνει σε εύλογο χρονικό διάστημα από την περιφέρεια Ηπείρου, με βάση πρόσφατη απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου, για την χορήγηση άδειας πλωτού ταξί, που θα εκτελεί τουριστικούς πλόες και περιηγήσεις στο Νησί και σε άλλα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος της Παμβώτιδας. 

Η απόφαση αυτή του περιφερειακού συμβουλίου στη συνεδρίαση της Τετάρτης έρχεται να «κουμπώσει» στην πρόταση που έχει καταθέσει η εταιρεία «Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων Α.Ε», εδώ και έναν περίπου χρόνο, συμμετέχοντας νωρίτερα σε συσκέψεις στην περιφέρεια Ηπείρου, με αφορμή το άνοιγμα του διαλόγου για το μοντέλο των συγκοινωνιακών και τουριστικών μετακινήσεων. 

Το Αστικό ΚΤΕΛ είχε δημοσιοποιήσει με επιστολή του προς τους αρμόδιους τοπικούς φορείς, την περιφέρεια Ηπείρου και τον δήμο Ιωαννιτών, την πρότασή του για τη δημιουργία ενός συνδυαστικού μοντέλου συγκοινωνιών στο παραλίμνιο μέτωπο της πόλης, με διασύνδεση με τον αστικό ιστό.

Όπως εξήγησε σε χθεσινές του δηλώσεις ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Στέφανος Μουστακλής, στόχος της πρότασης είναι η ολιστική προσέγγιση αξιοποίησης του συγκριτικού πλεονεκτήματος της πόλης, που είναι η Παμβώτιδα, με γνώμονα την εξυπηρέτηση τόσο του κατοίκου, όσο και του επισκέπτη.

Επειδή ωστόσο η συζήτηση στο περιφ. συμβούλιο αφορούσε στη χορήγηση αδειών για τους συγκοινωνιακούς πλόες για τη γραμμή Νησί – Μόλος, ο κ. Μουστακλής έσπευσε να διευκρινίσει, ότι η εταιρεία δεν ενδιαφέρεται να λειτουργήσει ανταγωνιστικά στο υφιστάμενο καθεστώς. «Το τελευταίο που μας ενδιαφέρει, είναι να μπούμε στη γραμμή Μόλος – Νησί και το αντίστροφο. Δε μας απασχολεί καθόλου γιατί θα πρέπει να συζητάμε για το αν έχουμε 14 άδειες ή αν πρέπει αυτές να γίνουν 16 ή 18. Εμάς μας ενδιαφέρει το παραλίμνιο μέτωπο ως σύνολο και με αυτό κανείς δεν έχει ασχοληθεί. Συμμετείχαν διάφοροι φορείς στη σύσκεψη πριν από δύο χρόνια στην περιφέρεια, την οποία είχε συγκαλέσει η κα Καλογιάννη, όμως μόνον εμείς καταθέσαμε συγκεκριμένη πρόταση. Προφανώς, μας ενδιαφέρει η συγκεκριμένη ιστορία και περιμένουμε να δούμε, πως θα ανοίξει το θέμα από την περιφέρεια για να ανταποκριθούμε», ανέφερε ο κ. Μουστακλής.

 

Η πρόταση  

Το σκεπτικό της πρότασης, είναι ο συνδυασμός της χερσαίας με τη λιμναία συγκοινωνία προς διάφορα σημεία ενδιαφέροντος του λεκανοπεδίου και όχι μόνο προς το Νησί. Έτσι, το Αστικό ΚΤΕΛ προτείνει τη σύνδεση ημιαστικών κέντρων της παραλίμνιας ζώνης, τα οποία έχουν δημιουργηθεί με την πολεοδομική επέκταση της πόλης, δια της λίμνης και στη συνέχεια μέσω νέων ή υφιστάμενων διαδρομών, με το κέντρο της πόλης.

«Για παράδειγμα περιοχές όπως το Πέραμα, η Αμφιθέα, η Βασιλική και η Καστρίτσα θα μπορούσαν να συνδεθούν με την περιοχή του Μόλου και το Νησί μέσω λιμναίας συγκοινωνίας και στη συνέχεια μέχρι το κέντρο με λεωφορείο», αναφέρεται στο εισαγωγικό σημείωμα της πρότασης. 

Η πρόταση συνδυάζει την αναβάθμιση της λιμναίας συγκοινωνίας και τις αστικές συγκοινωνίες υπό το πλαίσιο των συνδυαστικών συγκοινωνιών και αφορά την παραχώρηση αδειών στο Αστικό ΚΤΕΛ για τη λειτουργία σκαφών στη λίμνη (περιηγητικού και μεταφορικού χαρακτήρα). Ο τρόπος λειτουργίας αυτής της δράσης για τη λιμναία συγκοινωνία περιλαμβάνει τόσο συγκοινωνιακούς όσο και τουριστικούς πλόες, οι οποίοι θα συνεργάζονται με τις υφιστάμενες υπηρεσίες. 

«Για παράδειγμα, ένας επισκέπτης θα μπορεί με ενιαίο εισιτήριο να μεταβεί από το κέντρο της πόλης στο Πέραμα ώστε να επισκεφθεί το Σπήλαιο και στη συνέχεια να επισκεφθεί το Νησί και να επιστρέψει στον Μόλο. Ακόμη η πρόταση αφορά και πλόες από τις περιοχές Ναυτικού Ομίλου – Πολιτιστικού Πολυχώρου «Δημήτριου Χατζή» – ξενοδοχείου Du Lac προς τις περιοχές Κατσικά – Καστρίτσας, ώστε να αναβιώσει η παλιά σύνδεση της πόλης μέσω λίμνης, αναδεικνύοντας όλο το παραλιακό τόξο που εφάπτεται με τον αστικό ιστό της πόλης. 

Στην περίπτωση των Ιωαννίνων, στο πλαίσιο του έργου της λιμναίας συγκοινωνίας θα μπορούσε να λειτουργήσει μια διαδρομή που θα διέρχεται από την περιοχή του Μόλου (οδοί Παπανδρέου – Διονύσιου Φιλόσοφου- Γαριβάλδη), η οποία σε συνδυασμό με τη λιμναία, θα εξυπηρετεί τόσο τους κατοίκους της πόλης όσο και τους επισκέπτες. Εξαιτίας όμως της υφιστάμενης κατάστασης της κυκλοφοριακής συμφόρησης της περιοχής η διαδρομή αυτή δεν μπορεί να λειτουργήσει, είτε με λεωφορεία είτε με mini-bus», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην πρόταση της εταιρείας η οποία είχε αποσταλεί στον περιφερειάρχη Αλ. Καχριμάνη, τον δήμαρχο Μ. Ελισάφ και τον πρόεδρο του Φορέα Διαχείρισης της λίμνης Παμβώτιδας Φιλ. Φίλιο.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου