Ενημέρωση για την πορεία υλοποίησης των μελετών βελτίωσης του οδικού άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα και την ένταξή του σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, ζητάει ο Σταύρος Καλογιάννης από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, με νέα Ερώτησή του (αρ. πρωτ. 5476/2021), που κατέθεσε στη Βουλή.
Στην Ερώτηση σε ένα θέμα με το οποίο ασχολείται σταθερά τα τελευταία χρόνια ο βουλευτής της ΝΔ, αναφέρει:
«Το 2012 είχε εγκριθεί από το ενιαίο, τότε, Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών, η διάθεση πίστωσης 2.000.000 ευρώ για την εκπόνηση των μελετών βελτίωσης του οδικού άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα. Ακολούθησε διαγωνισμός και η ανάθεση των μελετών σε ανάδοχο.
Δυστυχώς την περίοδο 2015 – 2019, επί Κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ– ΑΝΕΛ, κανένα νέο έργο υποδομής στη χώρα δεν ωρίμασε, από τεχνική και χρηματοδοτική άποψη, ούτε ξεκίνησε να κατασκευάζεται. Το έργο Καλπάκι – Κόνιτσα δεν αποτέλεσε εξαίρεση.
Ο βελτιωμένος, από άποψη τεχνικών χαρακτηριστικών και σε επίπεδο οδικής ασφάλειας, άξονας Καλπάκι – Κόνιτσα, θα δώσει ώθηση στην διαπεριφερειακή σύνδεση Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας, θα τονώσει τις μεταφορές, τον τουρισμό, το εμπόριο και θα δημιουργήσει νέες προοπτικές για τους Δήμους Κόνιτσας και Πωγωνίου, ως συνέχεια της Ιόνιας Οδού. Για τους λόγους αυτούς είναι αναγκαία η προώθησή του.
Σε απάντησή του τον Ιούνιο 2020, σε σχετική Ερώτησή μου, ο Υπουργός Υποδομών κ. Καραμανλής με ενημέρωνε ότι είχε κατατεθεί το σύνολο των μελετών του άξονα και βρισκόταν σε διαδικασία έγκρισης η υπολειπόμενη οριστική μελέτη ενός τεχνικού έργου, συγκεκριμένα μιας γέφυρας μήκους 220 μ. Σύμφωνα με την απάντηση του Υπουργού, μετά την παραλαβή των οριστικών μελετών και του Κτηματολογίου, θα κινηθεί η διαδικασία εξασφάλισης πόρων και η ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα».
Ο Σταύρος Καλογιάννης ζητά από τον αρμόδιο Υπουργό να ενημερωθεί σχετικά με το αν έχει εγκριθεί η οριστική μελέτη της γέφυρας και το Κτηματολόγιο του άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα που εκκρεμούσαν, αν έχει οριστικοποιηθεί ο προϋπολογισμός του έργου, καθώς και σε ποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα προτίθεται το Υπουργείο να εντάξει την κατασκευή του.
Η ΕΕ σε Ελ. Βόζεμπεργκ
για Ιωάνννα- Κακαβιά
Επιλέξιμα για χρηματοδότηση, φαίνεται ότι είναι τα ελληνικά τμήματα του κεντρικού Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφοράς.
«Μολονότι η νομοθετική διαδικασία για τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» 2021-2027 δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, υπό το πρίσμα του μερικού συμβιβασμού μεταξύ των συννομοθετών, τα ελληνικά τμήματα που βρίσκονται στους διαδρόμους του κεντρικού δικτύου Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφοράς (ΔΕΔ-Μ) θα είναι κατ’ αρχήν επιλέξιμα για χρηματοδοτική στήριξη». Αυτή την απάντηση έδωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Βάλντις Ντομπρόβσκις σε σχετική ερώτηση για τον αυτοκινητόδρομο Αδριατικής-Ιονίου (AAI) της ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας και του Ε.Λ.Κ., Ελίζας Βόζεμπεργκ-Βρυωνίδη, μέλους της Επιτροπής για τις Μεταφορές και τον Τουρισμό του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και εισηγήτρια για θέματα οδικής ασφάλειας.
Στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει ότι μεγάλα τμήματα του αυτοκινητόδρομου Αδριατικής-Ιονίου, που εκτείνεται από τη Rijeka της Κροατίας έως την Πάτρα, αποτελούν μέρος του κεντρικού δικτύου των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών (ΔΕΔ-Μ).
Όπως αναφέρει ακόμα η ανακοίνωση της Κ.Ο της ΝΔ στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο:
Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του βαλκανικού αυτού άξονα η Κομισιόν ενημερώνει ότι παρόλο που μελέτες σχετικά με διάφορα τμήματα στα Δυτικά Βαλκάνια βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, στο παρόν στάδιο δεν προβλέπεται ακριβής ημερομηνία για την ολοκλήρωση του εν λόγω άξονα. Ωστόσο, τονίζει ότι για τμήματα που χρειάζονται αναβάθμιση λόγω των πραγματικών προβλέψεων κυκλοφορίας και βρίσκονται σε κράτη μέλη της ΕΕ (π.χ. το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά), τα κράτη μέλη υποχρεούνται να ολοκληρώσουν τις εργασίες έως το 2030 βάσει του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1315/2013 για την ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών.
Τέλος, όσον αφορά την πιθανή χρηματοδότηση οδικών υποδομών στο πλαίσιο του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, η Κομισιόν υπογραμμίζει ότι τα εθνικά σχέδια ανάκαμψης και ανθεκτικότητας θα πρέπει να περιλαμβάνουν μόνο μέτρα που συμμορφώνονται με την αρχή της «μη πρόκλησης σημαντικής βλάβης» (ΜΠΣΒ) κατά την έννοια του άρθρου 17 του κανονισμού για την ταξινόμηση. Παράλληλα, συμπληρώνει ότι κάθε έργο οδοποιίας θα απαιτεί αξιολόγηση ΜΠΣΒ, δίνοντας προτεραιότητα σε οδικές υποδομές που καθιστούν δυνατές τις μεταφορές χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και ανταποκρίνονται σε ζητήματα περιβάλλοντος, ασφάλειας, συμφόρησης και ψηφιοποίησης.
Του ΦΙΛΗΜΟΝΑ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΥ
Related Posts
-
1 Οκτωβρίου 2024 -
25 Σεπτεμβρίου 2024 Πώς θα λειτουργήσουν τα Ιαματικά Λουτρά στην Κόνιτσα
-
21 Σεπτεμβρίου 2024 «Γιατί ’ναι μαύρα τα βουνά» για τρίτη χρονιά
-
21 Αυγούστου 2024 Προβλήματα στην Κόνιτσα από την κακοκαιρία
-
16 Ιουλίου 2024 Η Κόνιτσα τίμησε τη μνήμη του Οσίου Παϊσίου
-
15 Ιουνίου 2024 Γιατί ’ναι μαύρα τα βουνά 2024
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.339)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(497)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.147)
- Εκδηλώσεις(1.543)
- Ήπειρος(1.961)
- Αθλητικά(2.887)
Αρθρογραφία
Είσοδος