Επικαιρότητα

Πορεία… από τον Νότο για ολοκλήρωση του Ε65

Off

Παραδόθηκαν στην κυκλοφορία τα 14 πρώτα χιλιόμετρα του νότιου τμήματος του οδικού άξονα Ε65, του άξονα που θα ενώσει τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Θεσσαλονίκης με την Εγνατία Οδό και ενδιαφέρει όπως είναι γνωστό και την Ήπειρο.

Στην τελετή εγκαινίων που έγινε στο Λιανοκλάδι, στο μέσο του τμήματος που δόθηκε στην κυκλοφορία παρέστησαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας αλλά και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, καθώς και ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Γιάννης Οικονόμου. 

«Πρόκειται για ένα έργο μεγάλης οικονομικής και κοινωνικής σημασίας αφού μηδενίζει την απομόνωση κρίσιμων περιοχών της χώρας μας» υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, σημειώνοντας ακόμη ότι «το συγκεκριμένο έργο αλλάζει τις κλίμακες του χώρου και του χρόνου για την οικονομική ζωή στην Κεντρική Ελλάδα, τη Θεσσαλία, τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο, αλλά και ευρύτερα σε όλη τη χώρα». 

Από την πλευρά του ο κ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ιστορικό του αυτοκινητόδρομου Ε65 και το πώς εξελίχθηκε εν μέσω κρίσης, υπογράμμισε δε ότι το τελευταίο διάστημα επιταχύνθηκαν οι διαδικασίες και στο νότιο τμήμα και προανήγγειλε ιδιαίτερα μεγάλη πρόοδο των εργασιών στο τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, που είναι το μοναδικό τμήμα που απομένει για να ενωθούν ο αυτοκινητόδρομος Αθηνών – Θεσσαλονίκης με τα Τρίκαλα. Σημείωσε επίσης πως «ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος θα ολοκληρωθεί με το βόρειο τμήμα για το οποίο εξασφαλίστηκε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Ένωση, προωθήθηκε η αναθεώρηση των συμβάσεων οι οποίες κυρώθηκαν και από τη Βουλή και εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης». Έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στον προκάτοχό του κ. Σπίρτζη τονίζοντας ότι «στα μεγάλα έργα όλοι πρέπει να συνεισφέρουν» καθώς, όπως είπε, «άλλος συλλαμβάνει την ιδέα, άλλος προωθεί τις μελέτες και τις ολοκληρώνει, άλλος πιθανά δημοπρατεί, άλλος υπογράφει συμβάσεις και άλλος υπουργός επιταχύνει τις διαδικασίες και ολοκληρώνει το έργο». 

 

Ο οδικός άξονας

Το τμήμα αυτό των 14,26 χλμ, προϋπολογισμού 130 εκ. ευρώ, ξεκινά από τη σύνδεση του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας – Ε65 με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε, στον ομώνυμο ημικόμβο (στο 207o χλμ.) και φθάνει έως και τον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου στην περιοχή Λιανοκλαδίου. Εξυπηρετεί τις διαδρομές προς Μακρακώμη και Καρπενήσι, 

Το νέο αυτό τμήμα, δε συνδέεται με το εν λειτουργία μεσαίο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, που ξεκινά από την Ξυνιάδα και φθάνει έως τα  Τρίκαλα. Συνεπώς, για τους προορισμούς σε Θεσσαλία, για ταξίδια σε Σοφάδες, Καρδίτσα και Τρίκαλα, οι επιλογές των οδηγών παραμένουν ως εξής: α) οι οδηγοί που έρχονται από Νότο, ακολουθούν τον υφιστάμενο άξονα Λαμίας – Καρδίτσας και στο  24ο χλμ. του μέσω κυκλικού κόμβου  (round about) οδηγούνται εντός του τμήματος Ξυνιάδα – Τρίκαλα. β) οι οδηγοί που  έρχονται από Βορρά, ακολουθούν τον υφιστάμενο άξονα Λαρίσης – Τρικάλων και στο 56ο χλμ του, βρίσκουν αντίστοιχο κυκλικό κόμβο που τους οδηγεί στο εν λειτουργία τμήμα. 

Το Νότιο Τμήμα του Ε65, έχει συνολικό μήκος 32,5 χλμ. και η πρόοδος των κατασκευαστικών εργασιών του ξεπερνά ήδη το 70,3%. Με την ολοκλήρωσή του θα συνδεθεί με το εν λειτουργία τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, στον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας. 

Εντός του 2021 αναμένεται να ξεκινήσουν και οι κατασκευαστικές εργασίες στο βόρειο τμήμα του Ε65, το οποίο ξεκινά από Α/Κ Τρικάλων και φθάνει έως την  Εγνατία Οδό, 15 χλμ. δυτικά των Γρεβενών. Το συνολικό του μήκος είναι  70,5 χλμ. και έχει προϋπολογισμό 442,1 εκατ. ευρώ.  

Οι εργασίες κατασκευής θα διαρκέσουν 36 μήνες , εκτιμάται ότι θα τονώσουν την  απασχόληση με περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας, ενώ το έργο θα συνεισφέρει περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας.

Με την ολοκλήρωσή του Ε65, το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών. Περιοχές με σημαντικό τουριστικό ενδιαφέρον όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο και το Καρπενήσι θα είναι προσβάσιμες, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. Επίσης με τον αυτοκινητόδρομο θα συνδέονται τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Βόλου, ενώ η χώρα μας θα αποκτήσει σύνδεση με τα διευρωπαϊκά δίκτυα ΤΕΝ. Μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, ο Ε65 θα διευκολύνει τις διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη προσφέροντας μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης, ενώ παράλληλα θα εξυπηρετεί και τις οδικές μετακινήσεις προς την Αλβανία και τη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας. 

Related Posts

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου