Επικαιρότητα

Ικανοποίηση από το τίμημα της παραχώρησης

Off

Το πρώτο θετικό σχόλιο τοπικά για τις ανακοινώσεις περί της παραχώρησης της Εγνατίας την Πέμπτη, έρχεται από τον βουλευτή της ΝΔ και πρώην υπουργό Σταύρο Καλογιάννη. Ο κ. Καλογιάννης δίνει ιδιαίτερο βάρος στα πλεονεκτήματα για το Δημόσιο από τη συμφωνία παραχώρησης.

Όπως σημειώνει σε δήλωσή του:

«Η παραχώρηση, από το ΤΑΪΠΕΔ, της Εγνατίας Οδού και τριών καθέτων αξόνων της για διάστημα 35 ετών, έναντι εφ’ άπαξ ποσού 1,5 δισ. ευρώ και με συνολικό όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο μεγαλύτερο από 2,7 δισ. ευρώ (αν συνυπολογιστούν τα αναμενόμενα έσοδα από τη Σύμβαση παραχώρησης (διόδια, κλπ) και οι υποχρεωτικές επενδύσεις του αναδόχου), αποτελεί μία πολύ σημαντική εξέλιξη για τα έργα υποδομής της χώρας μας και για την εθνική οικονομία.

Έχοντας χειριστεί το θέμα, ως αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, είμαι χαρούμενος για την επιτυχή κατάληξη του διαγωνισμού παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου. Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις της τελευταίας δεκαετίας και αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης για την οικονομία μας, σε μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο σε διεθνές επίπεδο.

Αξίζουν συγχαρητήρια στην πολιτική ηγεσία των Υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών. Η ανάδοχος Κοινοπραξία πρέπει να εργαστεί με συνέπεια για την ομαλή λειτουργία, συντήρηση και, κυρίως, αναβάθμιση του αυτοκινητοδρόμου, ώστε να προσφέρονται υπηρεσίες υψηλού επιπέδου σε κάθε χρήστη του».

 

Η παραχώρηση

Στο 1,5 δισ. ευρώ φτάνει το τίμημα για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, για χρονική περίοδο 35 ετών. Το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ αποσφράγισε την Πέμπτη δεσμευτική οικονομική προσφορά της ένωσης προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑΑ.Ε. – EGIS PROJECTS S.A., η οποία προβλέπει την καταβολή εφάπαξ τιμήματος 1.496.100.000 ευρώ.

Επιπλέον του ποσού αυτού, το σύνολο των αναμενόμενων ετήσιων εσόδων που θα εισπράξει το Ελληνικό Δημόσιο από τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου κατά τη διάρκεια της παραχώρησης εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 850 εκατ. ευρώ (7,5% επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων διοδίων, ΣΕΑ κτλ) σύμφωνα με τις προβλέψεις του χρηματοοικονομικού μοντέλου του αναδόχου.

Ακόμη, οι επενδύσεις (υποχρεωτικές εργασίες) που ο ανάδοχος υποχρεούται να χρηματοδοτήσει και να υλοποιήσει σε χρονικό ορίζοντα 5 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου 420 εκατ. ευρώ. Όλα τα πιο πάνω οδηγούν στο αποτέλεσμα ότι η συνολική αξία της παραχώρησης θα φθάσει στα 2,766 δισ. ευρώ. Αυτό συνιστά το μεγαλύτερο τίμημα που έχει προσφερθεί μέχρι στιγμής για περιουσιακό στοιχείο του ΤΑΙΠΕΔ.

«Αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης για τον τρόπο που μπορούν και πρέπει να δράσουν Δημόσιο και ιδιωτικοί φορείς, προκειμένου και επενδύσεις να γίνουν και ανάπτυξη να επιτευχθεί. Καταφέραμε να γίνει πραγματικότητα, με τη συνεπή δουλειά και συστηματική προσπάθεια των τελευταίων δύο ετών», ανέφερε χαρακτηριστικά σε ανάρτησή του για το θέμα ο υπουργός υποδομών Κ. Καραμανλής.

«Πρόκειται για το μεγαλύτερο τίμημα που έχει δοθεί για περιουσιακό στοιχείο του ΤΑΙΠΕΔ και εξασφαλίζεται επιπλέον για το Δημόσιο και το 7,5% των εσόδων του αυτοκινητοδρόμου για τα 35 χρόνια της παραχώρησης. Διασφαλίζεται ακόμα η εκτέλεση νέων έργων βελτίωσης του αυτοκινητοδρόμου ύψους 400 εκ. ευρώ για την επόμενη πενταετία, που θα αναβαθμίσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους χρήστες του και την αξία του αυτοκινητοδρόμου για όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Είναι σαφές πλέον πως η χώρα έχει αλλάξει σελίδα και κεφάλαια από όλο τον κόσμο κατευθύνονται στη χώρα μας για επενδύσεις σε μεγάλα projects. Η προσπάθεια όλης της κυβέρνησης και πάνω από όλα του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, για αλλαγή της διεθνούς εικόνας της χώρας, φέρνει απτά αποτελέσματα», σημείωσε σε δήλωσή του ο ΓΓ του υπουργείου Γ. Καραγιάννης.

Related Posts

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου