Επικαιρότητα

Να μην υποβαθμιστεί το Δημοτικό Σχολείο Πραμάντων

Off

Τη διαμαρτυρία του και τον προβληματισμό του για την υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Πραμάντων από τριθέσιο σε διθέσιο εκφράζει ο Δήμος Βορείων Τζουμέρκων.

Ο Δήμαρχος Γιάννης Σεντελές, με επιστολή του προς την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, την οποία απευθύνει και στους βουλευτές του νομού Ιωαννίνων ζητά την επανεξέταση της απόφασης και τη συνέχιση της λειτουργίας του ως τριθέσιο

Όπως αναφέρει, το Δημοτικό Σχολείο Πραμάντων διαθέτει την ίδια δύναμη μαθητών με πέρυσι και ο αριθμός των μαθητών οριακά δεν καλύπτει το όριο, ωστόσο επισημαίνει ότι θα πρέπει να συνυπολογιστούν και άλλες παράμετροι. Στην επιστολή του εξηγεί τους λόγους που πρέπει να διατηρηθεί ως έχει το σχολείο:

«Προκειμένου να ενισχυθεί και να λειτουργήσει ένα σχολείο περισσοτέρων θέσεων στην έδρα του Δήμου μας, προς όφελος των μαθητών, έκλεισαν ήδη τρία Δημοτικά Σχολεία μικρότερων χωριών. Των Χριστών παλαιότερα και της Πλατανούσας και του Ματσουκίου προσφάτως.

Η υποβάθμιση του σχολείου έχει αντίκτυπο και στις ειδικότητες, οι οποίες στο εξής δε θα είναι διαθέσιμες.

Τα Πράμαντα είναι η πλέον απομακρυσμένη έδρα Δήμου (65 χλμ.) από την πρωτεύουσα του Νομού Ιωαννίνων, οι μαθητές δεν έχουν άλλη δυνατότητα να αναπληρώσουν ό,τι ένα υποβαθμισμένο σχολείο δεν μπορεί να τους προσφέρει, και για τον λόγο αυτό θεωρούμε ότι θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με ξεχωριστό και ιδιαίτερο τρόπο.

Γνωρίζουμε καλά ότι ήδη σε διάφορα χωριά του Νομού λειτουργούν κατ’ εξαίρεση, και ενδεχομένως δικαίως, σχολεία με περισσότερες θέσεις, από όσες δικαιολογεί ο αριθμός των μαθητών τους.

Η περιοχή μας αναπτύσσεται ταχέως τουριστικά και ήδη φαίνεται η πρόθεση νέων ανθρώπων να δραστηριοποιηθούν στον τομέα αυτό. Η υποβάθμιση του σχολείου θα λειτουργήσει ασφαλώς ως ένα αντικίνητρο για τις νέες οικογένειες», σημειώνει ο κ. Σεντελές στην επιστολή του, μεταφέροντας, παράλληλα, τη μεγάλη αναστάτωση που έχει δημιουργηθεί στους μαθητές και τους γονείς τους.

Στη Βουλή

Το θέμα έχει πάρει και πολιτικές διαστάσεις.

Να μην υποβαθμιστεί το σχολείο ζητά η Μερόπη Τζούφη από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Η βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσε ως κοινοβουλευτική αναφορά την επιστολή του Δημάρχου Βορείων Τζουμέρκων Γιάννη Σεντελέ ζητώντας από την υπουργό Παιδείας να επανεξετάσει την απόφασή της και να ενημερώσει άμεσα τη δημοτική αρχή και την τοπική κοινωνία.

Όπως τονίζει η Μερόπη Τζούφη: «Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, αντί να προσλάβει αναπληρωτές, υποβαθμίζει και συγχωνεύει τμήματα και σχολεία κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Τα τεχνάσματα για την εξοικονόμηση πόρων είναι σε βάρος των μαθητών και πρέπει να σταματήσουν τώρα».

Τέλος, επισημαίνει ότι «το υπουργείο Παιδείας αγνοεί τις ιδιαιτερότητες των ορεινών και απομακρυσμένων περιοχών, υπονομεύει τις προσπάθειες της τοπικής κοινωνίας και των νέων οικογενειών που ζητούν ποιοτική εκπαίδευση για τα παιδιά τους».

Από τη μεριά της η Νομαρχιακή Επιτροπή Ιωαννίνων του Κινήματος Αλλαγής, επισημαίνει ότι «Το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε 45 ημέρες, μετά την έναρξη των σχολείων, να διαταράξει με απαράδεκτο και αντιπαιδαγωγικό τρόπο, την εκπαιδευτική διαδικασία, καλώντας τους διευθυντές εκπαίδευσης να προχωρήσουν σε κατάργηση τμημάτων σχολείων, προκειμένου να καλύψει τον μεγάλο αριθμό κενών που υπάρχουν. Ο προγραμματισμός λειτουργίας,  που κατατέθηκε από τους αρμόδιους φορείς της εκπαίδευσης  στις αρχές Ιουλίου στο Υπουργείο και υλοποιείται μέχρι σήμερα, αναιρείται κάτω από την πίεση των 6000 κενών σε εκπαιδευτικούς.

Πρόκειται για μια άστοχη και  στείρα, αριθμητική προσέγγιση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας. Το Υπουργείο Παιδείας φέρει ακέραια την ευθύνη της αναστάτωσης που προκαλείται στην εκπαιδευτική κοινότητα (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς) αφού όλα τα δεδομένα ήταν γνωστά από το καλοκαίρι μέσω του πληροφορικού συστήματος my school».

«Ένα ακόμη θύμα αυτού του πρωτοφανούς αναπρογραμματισμού είναι το Τριθέσιο Δημοτικό Σχολείο  Πραμάντων  που υποβιβάζεται λειτουργικά σε Διθέσιο. Ένα σχολείο που λειτουργεί υπό ιδιαίτερες, προβληματικές,  καιρικές και συγκοινωνιακές συνθήκες και καλύπτει μια μεγάλη, ορεινή και δυσπρόσιτη Δημοτική περιοχή πλήττεται.  Ένα δημόσιο σχολείο με μαθητές μεταφερόμενους από την Κηπίνα, το Ματσούκι,  την Πλάκα και τους Κτιστάδες καλείται να αναπροσαρμόσει  το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα.  Το άμεσο  αποτέλεσμα αυτής της αστοχίας είναι οι μαθητές της  Α΄ και Β΄ τάξης  να   διαχωριστούν. Θα πρέπει  να μάθουν  να συνυπάρχουν στα διδακτικά τους  ημίωρα σε μεγαλύτερα τμήματα  με μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων – η  Α΄ τάξη με τη Γ΄ και  τη Δ΄ και η Β΄ τάξη με την Ε΄ και τη ΣΤ΄», προσθέτει και καταλήγει: «Πρέπει άμεσα να κινητοποιηθούν, να ευαισθητοποιηθούν, οι αρμόδιοι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Εκπαίδευσης,  ώστε να μην διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου Πραμάντων και ο προγραμματισμός των οικογενειών των μικρών μαθητών».

Του ΦΙΛΗΜΟΝΑ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΥ

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου