Επικαιρότητα

«Μαύρισε» ο δρόμος σύνδεσης της Ιόνιας με τα Τζουμέρκα

Off

Με ταχείς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες σε δύο έργα υποδομών, που θα δώσουν νέα προοπτική στην ευρύτερη περιοχή των Τζουμέρκων, με την υλοποίηση των οποίων, η περιοχή αποκτά ευκολία πρόσβασης από τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια, κερδίζοντας πόντους για το αναπτυξιακό της όραμα.

Ο δρόμος σύνδεσης της Ιόνιας Οδού με τα Τζουμέρκα, από το Τέροβο μέχρι τα Πηγάδια, λίγο πιο πάνω από το Καλέντζι στη 2η επαρχιακή οδό και από εκεί στη γέφυρα της Πλάκας, κατασκευάζεται με γοργούς ρυθμούς. Ήδη στο τελευταίο του τμήμα, στην περιοχή των Πηγαδιών έχουν ολοκληρωθεί τα βασικά έργα υποδομής και έχουν γίνει οι εργασίες ασφαλτόστρωσης.

Στόχος του έργου είναι η διασύνδεση μέρους του συμπλέγματος των χωριών των Τζουμέρκων με την Ιόνια οδό καθιστώντας εφικτή την πρόσβαση μέσω σύνδεσης με τον αυτοκινητόδρομο. Ο κύριος οδικός άξονας είναι μήκους περίπου 10 χιλιομέτρων, που αποτελεί καθολικά νέα χάραξη και όχι βελτίωση υφιστάμενης οδού.

Το έργο περιλαμβάνει δύο ισόπεδες συνδέσεις αυτού με την 7η και την 2η επαρχιακή οδό αντίστοιχα, καθώς και άλλες τρεις που αποκαθιστούν την οδική σύνδεση με το υπάρχον οδικό δίκτυο. Επίσης θα υλοποιηθεί η εγκατάσταση οδοφωτισμού σε κατάλληλο μήκος και διάταξη και στους 5 ισόπεδους κόμβους με σκοπό τον πλήρη φωτοτεχνικό έλεγχό τους ενώ θα κατασκευαστεί και γέφυρα μήκους 134 μέτρων.

Από το σημείο όπου ο νέος άξονας συναντά τη 2η επαρχιακή οδό και μέχρι τη γέφυρα Πλάκας, η Περιφέρεια Ηπείρου ολοκληρώνει τη μελέτη, για την αναβάθμιση και αυτού του τμήματος, έχοντας δεσμευμένο κονδύλιο 6,3 εκ. ευρώ στη διάθεσή της, ενώ αναζητά πόρους για την ολοκλήρωση του οδικού δικτύου με τη βελτίωση του δρόμου από την Πλάκα μέχρι τα Πράμαντα.

Η νέα γέφυρα

Φτάνοντας στην Πλάκα όμως, οι οδηγοί και οι επιβάτες θα συναντούν σε λίγους μήνες τη νέα οδική γέφυρα, που θα αντικαταστήσει τη μεταλλική γέφυρα μπέλλεϋ. Το έργο βρίσκεται επίσης σε εξέλιξη από την ανάδοχο εταιρία που έχει ήδη ολοκληρώσει την κατασκευή των μεγάλων βάθρων, με πασσαλώσεις εντός της κοίτης του ποταμού και έργα αντιστήριξης στις δύο όχθες του Αράχθου.

Όσον αφορά στη μεταλλική γέφυρα μπέλλεϋ που βρίσκεται στη θέση της, ενώνοντας τις δύο πλευρές του Αράχθου, η αρχική σκέψη να μεταφερθεί σε άλλη περιοχή για να εξυπηρετήσει μία άλλη σύνδεση, αφού συντηρηθεί, μάλλον εγκαταλείπεται και το πιθανότερο είναι να μείνει στο ίδιο σημείο, όχι όμως με το σημερινό χαρακτήρα της λειτουργικότητάς της, αλλά ως ένα ζωντανό μνημείο της βιομηχανικής κληρονομιάς. Η πρόταση αυτή είχε κατατεθεί πριν από δύο μήνες στην εκδήλωση βράβευσης του έργου της αποκατάστασης της ιστορικής γέφυρας Πλάκας από την Europa Nostra, από την πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ) Λυδία Καρρά, η οποία είχε επεκτείνει τη σκέψη της μάλιστα, λέγοντας, ότι θα μπορούσε να αποτελέσει τμήμα μίας περιπατητικής – πεζοπορικής διαδρομής. Η πρόταση αυτή εξετάζεται σοβαρά, καθώς πέραν των άλλων, δεν απαιτεί και κάποιο επιπλέον κόστος, πέραν της στοιχειώδους συντήρησης της γέφυρας που τοποθετήθηκε τον Σεπτέμβριο του 1960 και για 61 πλέον χρόνια εξυπηρετεί τους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Related Posts

Είσοδος

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου