Επικαιρότητα

Τεράστια η υπεραξία, τεράστια και η ταλαιπωρία

Off

Τώρα που τελείωσε ο διεθνής Ποδηλατικός Γύρος, αποσπώντας τα εύσημα για την άρτια διοργάνωση και με περίσσευμα (αλληλο)ευχαριστιών και (αλληλο)συγχαρητηρίων, καλό είναι να δούμε και μερικά από τα «στραβά» της οργάνωσης και του σχεδιασμού, με την ευχή και ελπίδα, πως εφόσον επαναληφθεί ο αγώνας, δε θα επαναληφθούν και αυτά.

Καταρχάς, αναγνωρίζεται από όλους και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, ότι η προβολή του αγώνα σε όλον τον κόσμο συνιστά τεράστιο ζήτημα, που δεν αποτιμάται σε χρήμα, ούτε και θα ήταν δυνατό να πληρωθεί σε χρήμα, από τους εθνικούς ή τοπικούς φορείς, στο πλαίσιο μίας τουριστικής προβολής και διαφήμισης.

Από εκεί και ύστερα όμως, υπήρξαν λάθη, αστοχίες, παραλείψεις, αλλά δυστυχώς και ένας ανεξήγητα υπερβάλλον ζήλος από την Αστυνομική Διεύθυνση Ιωαννίνων, που ή φοβήθηκε να αναλάβει την ευθύνη να σχεδιάσει εναλλακτικές λύσεις για τους κατοίκους και επισκέπτες, ή απλώς… βαρέθηκε να ασχοληθεί. Με την ΕΛ.ΑΣ όμως θα ασχοληθούμε στο τέλος του κειμένου.

Ασφαλτοστρώσεις

στην Κατάρα;

Περίσσεψαν τα καλά λόγια, τα «μπράβο» και τα εύσημα προς την Περιφέρεια Ηπείρου για την ασφαλτόστρωση τμημάτων της παλιάς εθνικής οδού, στην περιοχή της Κατάρας, όπου να σημειωθεί, ότι λόγω της πυκνής ομίχλης, δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη διαδρομή, αλλά αυτό δε λέει κάτι. Διαφημίστηκε μάλιστα, ότι με ενέργειες της Περιφέρειας, όχι μόνο έγιναν οι εργασίες αποχιονισμού στην Κατάρα, αλλά ότι «έπεσε» νέος ασφαλτοτάπητας, σε κάποια σημεία μάλιστα, έγινε και εξυγίανση του εδάφους, κάτι που σημαίνει, ότι έγινε ένα κανονικό έργο και όχι μία απλή επίστρωση με άσφαλτο. Πλείστες οι απορίες, οι διαμαρτυρίες και τα παράπονα που δεχθήκαμε τις τελευταίες ημέρες από κατοίκους των Ιωαννίνων, για το γεγονός, ότι ενώ δεν υπάρχει (λόγω της ακρίβειας των υλικών) άσφαλτος για να επουλωθούν οι λακκούβες στον αστικό ιστό, ασφαλτοστρώθηκε η Κατάρα, ένας δρόμος που μένει κλειστός για επτά μήνες και στην ουσία δε χρησιμοποιείται. Θα μείνουμε όμως μόνον στις διαμαρτυρίες κατοίκων της περιοχής Ολυμπιάδας, Σταυρακίου, Κάτω Μαρμάρων και Νεοχωρόπουλου, για την άθλια κατάσταση στην παλιά περιφερειακή (Βλαχόστρατα), όπου η τελευταία φορά, που ασφαλτοστρώθηκε ήταν πριν 18 χρόνια! Έκτοτε, μόνο σημειακές παρεμβάσεις και αυτές με πρόχειρο τρόπο, για ένα δρόμο που ανήκει, όπως και η Κατάρα, στη δικαιοδοσία και αρμοδιότητα της Περιφέρειας Ηπείρου. «Μήπως να ζητήσουμε να περάσει του χρόνου ο Ποδηλατικός Γύρος από τη Βλαχόστρατα, για να ασφαλτοστρωθεί κάποια στιγμή και αυτός ο δρόμος;», αναρωτήθηκε ένας από τους διαμαρτυρόμενους που επικοινώνησαν μαζί μας.

Τσιμέντο και σκόνη

στην Αμφιθέα

Αν όμως βρέθηκαν χρήματα για να γίνει έργο στην Κατάρα, δεν έγινε το ίδιο και για ένα κομμάτι της διαδρομής από τη διασταύρωση της εθνικής πριν το Πέραμα προς την Αμφιθέα και για μία απόσταση περίπου 700 μέτρων, στην οποία γίνεται το έργο του δικτύου αποχέτευσης. Παρότι ήταν γνωστή εδώ και μήνες η διαδρομή του ποδηλατικού γύρου δε φρόντισε κανείς για την ασφαλτόστρωση του δρόμου, με τη σκόνη να «πνίγει» τους παρόδιους σε σπίτια, ξενοδοχεία και επιχειρήσεις εστίασης και τις λακκούβες να είναι άκρως επικίνδυνες για τη διέλευση οχημάτων, πολύ δε περισσότερο για τους ποδηλάτες. Την τελευταία στιγμή και άρον – άρον «έπεσε» τσιμέντο (!) κατά μήκος του σκάμματος, κάτι που σημαίνει και επιπλέον κόστος, αφού αναγκαστικά θα «πέσει» και άσφαλτος, το επόμενο διάστημα.

Διαφυγόντα έσοδα,

χωρίς λόγο

Στην ίδια περιοχή όμως περίσσεψαν και οι διαμαρτυρίες των επαγγελματιών στην εστίαση, γιατί κανείς δεν τους είχε ενημερώσει, ότι ο δρόμος προς Αμφιθέα, Λογγάδες θα έκλεινε για πολλές ώρες και μάλιστα κυριακάτικα, και προς τις δύο κατευθύνσεις για τον ποδηλατικό γύρο. Έτσι, τα καταστήματα εστίασης που για πρώτη φορά μετά από καιρό είχαν μεγάλη κίνηση, λόγω της αυξημένης επισκεψιμότητας του τριημέρου, ενώ σε κάποια είχαν προγραμματιστεί και δεξιώσεις για γάμους και βαπτίσεις, βρέθηκαν στη δύσκολη θέση να ενημερώνουν τους πελάτες τους, ότι μπορούν να τους εξυπηρετήσουν μετά τις τρεις το μεσημέρι, με αποτέλεσμα, να γίνουν δεκάδες ακυρώσεις κρατήσεων. Διαφυγόντα έσοδα και απώλειες που με έναν στοιχειώδη σχεδιασμό και συντονισμό θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί. Και φυσικά τα χρήματα αυτά, δε θα φτάσουν ποτέ στις τσέπες των επαγγελματιών, ούτε με την υπεραξία του Ποδηλατικού Γύρου…

Ο υπερβάλλον ζήλος

της τοπικής ΕΛ.ΑΣ

Μεταξύ των πολλών που δέχθηκαν τα συγχαρητήρια για την άψογη προετοιμασία και η τοπική Αστυνομική Διεύθυνση, για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που εφάρμοσε. Τόσες διαμαρτυρίες όμως και τόσα παράπονα για τις ρυθμίσεις αυτές, δεν υπήρξαν ποτέ στο παρελθόν, τουλάχιστον στα Ιωάννινα και αυτό γιατί, χωρίς κανείς να κατανοήσει το λόγο, υπήρξε μία καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 07.00 το πρωί στα σημεία από τα οποία θα διερχόταν οι ποδηλάτες, που τελικά έφτασαν στο λεκανοπέδιο, λίγο πριν τις δύο το μεσημέρι! Σε αντίθεση με ό,τι εφαρμόστηκε στις άλλες Αστυνομικές Διευθύνσεις από όπου πέρασε ο Ποδηλατικός Γύρος, η τοπική Διεύθυνση δεν εξέτασε και δεν εφάρμοσε κανένα εναλλακτικό σενάριο.

Η απόφαση ήταν η εύκολη, να απαγορευτεί καθολικά η κυκλοφορία όλων των οχημάτων, ανεξαιρέτως, από τα ξημερώματα. Το αποτέλεσμα; Κάτοικοι διαφόρων περιοχών δε μπορούσαν να φτάσουν στα σπίτια τους ή να μετακινηθούν από αυτά, παρά μόνο πεζή!

Στις αντίστοιχες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε Χανιά, Ηράκλειο, Λάρισα, Καρδίτσα, Τρίκαλα, δεν εφαρμόστηκε πουθενά απαγόρευση κυκλοφορίας οκτώ ωρών, αλλά αντίθετα προσωρινές διακοπές κυκλοφορίας και μάλιστα τμηματικά από τις 11.00 το πρωί ως τις 18.00 (Χανιά), από τις 09.00 έως τις 12.00 (Καρδίτσα), από τις 13.00 έως τις 15.00 (Τρίκαλα) και από τις 11.00 έως τη μία σε ένα τμήμα και έως πέρατος του αγώνα σε ένα δεύτερο, στη Λάρισα! Υπάρχει μάλιστα στην Αστυνομική Διεύθυνση Λάρισας ένα σαφές κείμενο με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που περιλαμβάνουν δεκάδες εναλλακτικές για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας, με πολλές αντιδρομήσεις οδών, για αυτές τις λίγες ώρες που θα χρειαζόταν. Ο αντίλογος σε αυτές τις εναλλακτικές λύσεις, δε μπορεί να είναι μόνον η «ξερή» διακοπή της κυκλοφορίας από τα ξημερώματα μάλιστα εν είδει στρατιωτικού νόμου.

Τούς έδιωξαν από

την ανάβαση Δρίσκου!

Η τελευταία καταγγελία (χρονικά) που έφτασε σε εμάς αφορούσε μία ομάδα επισκεπτών της περιοχής, που θέλησαν να παρακολουθήσουν μία ανάβαση, επιλέγοντας την περιοχή του Δρίσκου. Κινήθηκαν στις 09.00 της Κυριακής, όμως η Αστυνομία δεν τους άφησε να περάσουν με το Ι.Χ από τη διασταύρωση της Αμφιθέας, (πέντε ώρες πριν περάσουν οι ποδηλάτες από το σημείο) αντιπροτείνοντάς τους, να πάνε στην Ακτή Μιαούλη και στον τερματισμό… Οι ίδιοι (τα στοιχεία τους στη διάθεσή μας) επέλεξαν να κινηθούν μέσω Εγνατίας Οδού, για να βγουν στην έξοδο προς Μπαλντούμα ή στον κόμβο Ζαγορίου και να κινηθούν πεζή προς το σημείο της διέλευσης των ποδηλατών, όμως ούτε κι εκεί τούς επετράπη. Το αποτέλεσμα; Απογοητευμένοι και αγανακτισμένοι έφυγαν για φαγητό προς τα χωριά του Ζαγορίου, χωρίς να δουν καν τον Ποδηλατικό Γύρο…

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Related Posts

OAED

Είσοδος

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου