Επικαιρότητα

Πρόκληση και ευκαιρία για την πόλη

Off

Ως μία μεγάλη πρόκληση και ταυτόχρονα μία μεγάλη ευκαιρία για την πόλη και τους κατοίκους της, χαρακτήρισε ο δήμαρχος Μ. Ελισάφ την επιλογή των Ιωαννίνων μεταξύ των 100 ευρωπαϊκών πόλεων και των έξι ελληνικών, που θα καταστούν κλιματικά ουδέτερες ως το 2030, κατά την ενημέρωση του δημοτικού συμβουλίου.

Το θέμα αυτό αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης εκτός ημερήσιας διάταξης στο δημ. συμβούλιο με τον κ. Ελισάφ αλλά και τους επικεφαλής της αντιπολίτευσης και των άλλων παρατάξεων να χαρακτηρίσουν ως μία μεγάλη ευκαιρία για την πόλη, που δεν πρέπει να μείνει αναξιοποίητη ή να χαθεί.

«Αποτελεί πρόκληση για όλους και οφείλουμε να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε. Κλειδί της επιτυχίας είναι ο πολίτης. Ο καθένας από μας που θα κληθεί να συμβάλλει ώστε να υιοθετήσουμε απόψεις, αρχές και μέτρα που θα αλλάξουν την ποιότητα της ζωής όλων μας» ανέφερε ο κ. Ελισάφ τονίζοντας, ότι το δημοτικό συμβούλιο θα ενημερωθεί διεξοδικά για τα επόμενα βήματα μόλις αυτά, οριστικοποιηθούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Το εγχείρημα είναι φιλόδοξο, σημαντικό αλλά ταυτόχρονα και δύσκολο. Βρισκόμαστε στο μηδέν, απαιτείται πολύ δουλειά και η παράταξή μας θα είναι παρούσα παρακολουθώντας τις εξελίξεις», σημείωσε από την πλευρά του ο κ. Μπέγκας.

Αναφορά στην επιλογή των Ιωαννίνων στις 100 ευρωπαϊκές πόλεις, κλιματικά ουδέτερες έκανε ο επικεφαλής της «Ανεξάρτητης Δημοτικής Πρωτοπορίας», Νίκος Γκόντας. «Είναι ένα μεγάλο στοίχημα για την πόλη που πρέπει να κερδηθεί. Απαιτεί πολλή δουλειά από όλους, αλλά είναι μέσο για σημαντικές χρηματοδοτήσεις» σημείωσε.

Ανεξαρτησίας, ΣΒΑΚ και

ελεγχόμενη στάθμευση

Μεγάλο μέρος της συζήτησης εκτός ημερήσιας αναλώθηκε στην εισήγηση της Επιτροπής Κυκλοφοριακών Θεμάτων για την δοκιμαστική πεζοδρόμηση της οδού Ανεξαρτησίας, σε σχέση μάλιστα και με τις κατευθύνσεις του ΣΒΑΚ, όπως όμως και για την μελέτη που εγκρίθηκε από την Οικονομική Επιτροπή σχετικά με την ελεγχόμενη στάθμευση στο κέντρο της πόλης. Ο Θ. Μπέγκας έκανε λόγο για αποσπασματική αντιμετώπιση των παρεμβάσεων που προτείνουν οι μελετητές και αυτό φάνηκε, όπως είπε, από την πρόταση για την πεζοδρόμηση της Ανεξαρτησίας.

«Στην περίπτωση της Ανεξαρτησίας η δημοτική αρχή αφού εισέπραξε τις έντονες διαμαρτυρίες των περίοικων και των επαγγελματιών για την πολύμηνη καθυστέρηση του έργου προσπαθεί να χρυσώσει το χάπι προκαλώντας μια προσχηματική διαβούλευση για την πεζοδρόμηση στην επιτροπή κυκλοφοριακών θεμάτων χωρίς να καταθέτει μια σοβαρή άποψη βασισμένη στο ΣΒΑΚ.

Στην ουσία προσπαθεί να ψαρέψει σε θολά νερά με πειραματικά ωράρια πεζοδρόμησης στη λογική βλέποντας και κάνοντας. Όταν παραλαμβάνατε τα βραβεία για τον σχεδιασμό του ανοιχτού κέντρου εμπορίου που έγινε από τη δική μας δημοτική αρχή καμαρώνετε χωρίς καμία αναφορά σε εμάς. Τώρα που αποδεικνύεστε ανίκανοι να εκτελέσετε σωστά το έργο, σας φταίνε πάλι οι προηγούμενοι. Δεν μπορεί όμως με τις μεθόδους αυτές ο δήμος να πάει μπροστά. Αποδεικνύετε, ότι ακούτε ‘’ολοκληρωμένο σχεδιασμό και παρεμβάσεις’’ και βγάζετε σπυράκια. Είναι εκτός της φιλοσοφίας σας», κατέληξε ο κ. Μπέγκας.

Ο Λαζ. Νάτσης επίσης στάθηκε στο σχεδιασμό που θα πρέπει να υπάρχει, αλλά ακόμη κι αυτός που υπάρχει ως κατεύθυνση από το ΣΒΑΚ, δεν ακολουθείται, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Ελισάφ σχετικά με την Ανεξαρτησίας σημείωσε ότι το ΣΒΑΚ προβλέπει την πεζοδρόμησή της σε ένα τμήμα της. Όμως η μελέτη για το Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου που εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο, υποβλήθηκε και εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, προβλέπει την λειτουργία της ως οδού ήπιας κυκλοφορίας.

«Με δεδομένη την χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ όφειλε να υλοποιηθεί όπως ακριβώς προβλεπόταν κι αυτό έγινε. Το ιστορικό κέντρο, έχει υπαρκτά προβλήματα. Και είναι απολύτως εύλογη η αγωνία που κατατίθεται από κατοίκους και επιχειρηματίες. Αποτέλεσμα των προβλημάτων και της αγωνίας είναι και οι διαφορετικές προτάσεις σχετικά με την πεζοδρόμηση. Η Επιτροπή Κυκλοφοριακών Θεμάτων εισηγήθηκε μία ρύθμιση για δύο μήνες. Αυτή αφορά στην πεζοδρόμηση μετά το πέρας του εμπορικού ωραρίου. Το διάστημα των δύο μηνών είναι αρκετό για να εκτιμηθεί η πραγματική κατάσταση και να δούμε τι εξυπηρετεί καλύτερα», τόνισε ο δήμαρχος.

Ο Ν. Γκόντας τόνισε, ότι πάντα οι προτάσεις για πεζοδρομήσεις προκαλούσαν αντιδράσεις, οι οποίες όμως μπορούν να ξεπεραστούν μέσα από διάλογο και συζήτηση.

Αντίστοιχος διάλογος με ένταση έγινε και για τις προτάσεις επαναφοράς της ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της πόλης με τον κ. Ελισάφ να τονίζει, ότι πρόκειται για προτάσεις και όχι για αποφάσεις, οι οποίες όμως θα ληφθούν μετά από διαβούλευση.

Τα έργα στο Κάστρο

Σκληρή κριτική άσκησε η Τατ. Καλογιάννη κάνοντας επίσης λόγο για έλλειψη σχεδιασμού και πλήρη απουσία οργάνωσης, αναφερόμενη στα έργα που εκτελούνται ή σχεδιάζονται εντός του Κάστρου στο πλαίσιο του Πάρκου Πολιτισμού. Η κα Καλογιάννη τόνισε, ότι ο δήμος Ιωαννιτών ενώ ανέθεσε το 2019 σε συμβούλους την εκπόνηση μελετών, τρία χρόνια μετά και ενώ κανείς δε γνωρίζει το αποτέλεσμά τους, αναθέτει νέες μελέτες για παρόμοια αντικείμενα.

Σε ό,τι αφορά στα έργα στο Κάστρο, ο κ. Ελισάφ τόνισε ότι οι δύο μεγάλες παρεμβάσεις που περιλαμβάνονται στο Πάρκο Πολιτισμού ήδη εκτελούνται.

Η ανάθεση της μελέτης για την προσβασιμότητα στο Δημοτικό Μουσείο, δρομολογήθηκε μετά την επίσκεψη της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη και με στόχο να εντάξει το υπουργείο το συνολικό έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης καθώς υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι. Στην ίδια κατεύθυνση η Εφορεία Αρχαιοτήτων θα εκπονήσει το master plan για την ενοποίηση των δύο ακροπόλεων.

«Δεν πρόκειται για παρεμβάσεις που περιλαμβάνονται στο Πάρκο Πολιτισμού» διευκρίνισε ο δήμαρχος, αλλά για νέες που οδεύουν προς χρηματοδότηση.

Η ΔΕΥΑΙ

Οι «φουσκωμένοι» λογαριασμοί που φτάνουν κατά δεκάδες σε κατοίκους – πελάτες της ΔΕΥΑΙ σε πολλές Τοπικές Κοινότητες κυρίως στη ΔΕ Περάματος, αποτέλεσαν αντικείμενο σφοδρής κριτικής και αντιπαράθεσης στο δημοτικό συμβούλιο μεταξύ του προέδρου της ΔΕΥΑΙ κ. Μπαρτζώκα και της κας Τσουμάνη από τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

Η κα Τσουμάνη έθεσε αρχικά το θέμα, μεταφέροντας την αγανάκτηση των κατοίκων, που σε ήδη δύσκολους καιρούς και ενώ εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα με την υδροδότηση τους περισσότερους μήνες, καλούνται να πληρώσουν λογαριασμούς πολλών εκατοντάδων ή και χιλιάδων ευρώ, μετά τις καταμετρήσεις των υδρομέτρων τους, που έγιναν μετά από χρόνια.

Ο επικεφαλής της παράταξης «Γιάννενα Τώρα» και πρόεδρος της ΔΕΥΑΙ Άρης Μπαρτζώκας έδωσε εκτενή απάντηση σχετικά με τους «φουσκωμένους λογαριασμούς» και παρουσίασε την απόφαση της επιχείρησης με την οποία, όπως είπε, δίνεται οριστική λύση.

«Υπάρχουν ορισμένοι κραδασμοί. Είναι λογικές οι αντιδράσεις. Όμως η ΔΕΥΑΙ δεν μπορεί να διαγράψει καταναλώσεις. Αυτό που μπορεί να κάνει και το πράττει είναι να διαγράψει τους τόκους και να προχωρήσει σε ρύθμιση της οφειλής μέχρι και 72 δόσεις» ανέφερε ο κ. Μπαρτζώκας.

Συμπλήρωσε ότι στον οικισμό της Αγίας Μαρίνας έγιναν παρεμβάσεις επιδιόρθωσης του δικτύου ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα λειψυδρίας.

Ο κ. Μπαρτζώκας ανέφερε ακόμη ότι δύο από τις προτάσεις της ΔΕΥΑΙ που είχαν υποβληθεί στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» ενοποιούνται και θα υποβληθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης.

Πρόκειται για την αναβάθμιση των υπαρχουσών εγκαταστάσεων του βιολογικού καθαρισμού και την ενεργειακή αναβάθμιση των αντλιοστασίων ακαθάρτων.

Ο δήμαρχος Μωυσής Ελισάφ απαντώντας επίσης για το θέμα των λογαριασμών της ΔΕΥΑΙ τόνισε ότι η ισονομία και η ισοπολιτεία πρέπει να αποτελεί το κλειδί της χρηστής διαχείρισης και συμπλήρωσε πως μία παθογένεια ετών αντιμετωπίζεται οριστικά.

Ο Χρ. Πατσούρας τέλος, από την «Αριστερή Παρέμβαση» στάθηκε στην εξαιρετικά άσχημη εικόνα στην πόλη τις ημέρες του Πάσχα σε σχέση με την αποκομιδή των απορριμμάτων και γενικότερα με την καθαριότητα.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Related Posts

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου