Επικαιρότητα

Δυνατότητες χρηματοδότησης για τους οδικούς άξονες

Off

Ο απολογισμός των πεπραγμένων της περιφερειακής αρχής ήταν το μόνο θέμα της ειδικής συνεδρίασης του περιφερειακού συμβουλίου, σε μία συζήτηση που κινήθηκε σε πολιτικό επίπεδο με την παρουσίαση μεταξύ άλλων και έργων που είναι γνωστά από την τρέχουσα επικαιρότητα και την κριτική της αντιπολίτευσης.

Στην αρχή της συνεδρίασης τέθηκε θέμα εφαρμογής του κανονισμού και ο Γιώργος Ζάψας ζήτησε να ξεκινήσει με εισήγησή του ο περιφερειάρχης και όχι οι αντιπεριφερειάρχες Για μία δύσκολη χρονιά έκανε λόγο ο Αλέξανδρος Καχριμάνης  στην τοποθέτησή του τονίζοντας ότι  μειώθηκαν οι πόροι καθώς δόθηκαν στην Υγεία. Παρ’ όλα αυτά όπως είπε έγινε έργο και αναφέρθηκε στον τομέα των υποδομών με την οδό Νιάρχου, τους κόμβους οδικής ασφάλειας σε περιφερειακές  ενότητες κα ενώ αναφέρθηκε στην τουριστική προβολή, στη στήριξη των αγροτών όπως και το Πάρκο στον Κατσικά», ανέφερε ο περιφερειάρχης.

Οι οδικοί άξονες

Αναλυτικά στοιχεία για τις μελέτες του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά που ανέλαβε να ωριμάσει η Περιφέρεια Ηπείρου και στη συνέχεια τις παρέδωσε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε ο Περιφερειάρχης. Επίσης ανακοίνωσε και το επίπεδο στο οποίο βρίσκονται οι μελέτες για την οδική σύνδεση Κόμβος Καμπής- Ζέφυρο Πρέβεζας, τις οποίες παρέλαβε η Περιφέρεια για να τις ωριμάσει και να εντάξει το έργο στο ΕΣΠΑ.

Ειδικότερα για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά ο Περιφερειάρχης ανέφερε:

«Ως Περιφερειακή Αρχή αναλάβαμε και πρωτοβουλίες για έργα που ανήκουν στο Υπουργείο Υποδομών, καθώς πρόκειται για διευρωπαϊκά οδικά δίκτυα.

Άκουσα πολλά για το δρόμο Γιάννενα- Κακαβιά.

Όταν είχαμε διαπιστώσει ότι επί πέντε και πλέον χρόνια το έργο παρέμεινε στα «συρτάρια» του Υπουργείου ζητήσαμε και πήραμε τη μελέτη για να την ωριμάσουμε. Κάναμε όλες τις βελτιώσεις που χρειάζονταν και όταν από το Υπουργείο Υποδομών άλλαξαν στάση, τους παραδώσαμε εκ νέου την τροποποιημένη μελέτη με τους κόμβους κλπ.

Συγκεκριμένα παραδώσαμε  στις 29.4.2021 και στις 10.6.2021 στο Υπουργείο Υποδομών τα παρακάτω:

• Συμβατικά τεύχη του τμήματος Ιωάννινα – Καλπάκι

• Εκτίμηση προϋπολογισμού για  τη μετατροπή του από τετράιχνο σε τρίιχνο

• Συμβατικά τεύχη  για το τμήμα Καλπάκι- Κακαβιά

• Μελέτη οδοποιίας του τμήματος Καλπάκι- Κακαβιά (σε επίπεδο σχεδόν οριστικής), τρίιχνο με 6 ανισόπεδους κόμβους, ένα RA και  15 km παράπλευρο δίκτυο.

• Και   μελέτη οδοποιίας (σχεδόν πλήρης)  τρίιχνης διατομής με έξι ανισόπεδους κόμβους, ένα ρε και 15 χλμ παράπλευρο δίκτυο.

Χάρη στη δική μας δουλειά το έργο θα μπορέσει να δημοπρατηθεί μέχρι τέλους του χρόνου όπως έχει ανακοινωθεί από τον Πρωθυπουργό. Άρα όσοι λένε ότι η μελέτη «πήγαινε και έρχονταν» από το Υπουργείο στην Περιφέρεια και μιλάνε για «φιάσκο» καλά θα είναι να μη βιάζονται. Και ειδικά εκείνοι που ήταν άφωνοι για το έργο αυτό τα προηγούμενα χρόνια», κατέληξε.

Για την οδική σύνδεση Ιόνιας Οδού- Πρέβεζας ο Περιφερειάρχης, μεταξύ άλλων, ανέφερε:

«Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τη σύνδεση Ιόνιας – Πρέβεζας και της παραλιακής οδού. Επιτέλους μετά από πολύ «μελάνι» που χύθηκε, τώρα που ανέλαβε την ευθύνη να ωριμάσει τη μελέτη η Περιφέρεια, παραδέχονται και οι επικριτές μας ότι η αρμοδιότητα ανήκει στο Υπουργείο Υποδομών. Δεν περιμέναμε όμως ότι θα δεχόμασταν επικρίσεις και για την πρωτοβουλία μας αυτή που έχει στόχο να προχωρήσουν ταχύτατα οι διαδικασίες και από φορείς ή πρόσωπα που τα προηγούμενα χρόνια έλαμψαν  διά της … απραγίας  τους. Η Πρέβεζα είναι όντως μια περιοχή η οποία είναι αδικημένη ως προς τους οδικούς άξονες, όμως θα πρέπει να δούμε και τη θετική πλευρά που έχει να κάνει με την επικείμενη ολοκλήρωση της Αμβρακίας οδού, η οποία θα απορροφήσει μεγάλο ποσοστό κίνησης από τη σημερινή εθνική οδό.

Θα σας δώσω τα στοιχεία που βρήκαμε στο Υπουργείο Υποδομών. Αρχικά έγινε μια σύμβαση για 33 χλμ από το κόμβο Καμπής μέχρι τον Άγιο Νικόλαο της Πρέβεζας. Μετά με άλλες αποφάσεις τοποθέτησαν ένα new Jersey στη μέση  και πρότειναν δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση μήκους 3,25 η κάθε μία και δύο μέτρα βοηθητική οδό, ήτοι συνολικού πλάτους 18 μέτρα.

Στη συνέχεια, όταν είδαν τις συμβάσεις,  «κόψανε» τη μελέτη μέχρι το Ζέφυρο, στο σημείο σήμερα κάνουμε τον κυκλικό κόμβο, συνολικού μήκους 23,8 χλμ.

Με τα ερεθίσματα που δίναμε εμείς εγκατέλειψαν το σχέδιο για πασσαλώσεις στο τμήμα Κόμβος Καμπής- γέφυρα Καλογήρου και προτείνουν τέσσερις εναλλακτικές λύσεις.  Έχουν κατεβάσει την «ερυθρά» 50 εκατοστά πάνω από τη ζώνη πλημμύρας του ποταμού Λούρου, προβλέπονται δύο γέφυρες στη Γέφυρα Καλογήρου και στον ποταμό Λούρο, έχουν υπολογίσει ένα κόστος, ενώ έχουν και περιβαλλοντική μελέτη που δεν την έφεραν ποτέ.

Το Γιάννενα- Κακαβιά  θα ενταχθεί  στο ΕΣΠΑ του Υπουργείου, ενώ το τμήμα Γέφυρα Καμπής- Πρέβεζα και το τμήμα Μεσοπόταμος- Πάργα στο   ΕΣΠΑ Περιφέρειας Ηπείρου» κατέληξε.

Για το κλειστό Ξιφασκίας και το Κέντρο Υψηλής Τεχνολογίας είπε ακόμα: «Η Περιφέρεια δέχεται κριτική για το κλειστό και για το πάρκο τεχνολογίας. Δύο έργα που προσθέτουν και δεν αφαιρούν. Είναι δύσκολες υποθέσεις αλλά έχουν όλα γίνει με διαφάνεια και έχουν την στήριξη της Πολιτείας. Θα έχουμε την ευκαιρία να απαντήσουμε σε πολλά όταν θα παρουσιαστούν οι μελέτες και πρέπει να ακολουθήσουν οι αδειοδοτήσεις.

Related Posts

OAED

Είσοδος

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου