Επικαιρότητα

Στο τραπέζι σχέδιο για φυσικό αέριο στα Ιωάννινα

Off

Όχι ένα, αλλά αρκετά βήματα πιο μπροστά από την συζήτηση θεωρητικού περιεχομένου για την αναγκαιότητα σύνδεσης της Ηπείρου με το φυσικό αέριο, βρίσκεται η Περιφέρεια σε συνεργασία με την ΔΕΠΑ. Οι συζητήσεις άλλωστε έχουν ξεκινήσει εδώ και τρία περίπου χρόνια, με αφορμή αρχικά την εγκατάσταση και λειτουργία πρατηρίου τροφοδοσίας οχημάτων με φυσικό αέριο στο αμαξοστάσιο του αστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων. Η αρχική συμφωνία είχε επισημοποιηθεί από το 2016 και πλέον έχει ολοκληρωθεί και το κατασκευαστικό σκέλος. Οι συζητήσεις όμως δεν έμειναν στην αξιοποίηση του φυσικού αερίου κίνησης, αλλά προχώρησαν αρκετά βήματα πιο μακριά, με τη ΔΕΠΑ να αναλαμβάνει και να ολοκληρώνει τη μελέτη κόστους οφέλους που αναφέρεται στην πρόταση της Περιφέρειας Ηπείρου για την μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από το λιμάνι Ηγουμενίτσας στα Ιωάννινα. Μία αρχική σκέψη ήταν η μεταφορά αυτή να γίνεται με βυτιοφόρα, όμως στην πορεία κατατέθηκε η πρόταση ώστε να εξεταστεί η δυνατότητα κατασκευής αγωγού από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων και σε αρχικό στάδιο προς τη ΒΙΠΕ, για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της πιο ενεργοβόρας εγκατάστασης στην Ήπειρο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η μελέτη ολοκληρώθηκε και η ΔΕΠΑ κρίνει πως το έργο είναι κοινωνικά αποδεκτό και επωφελές, χρηματοοικονομικά όμως ασύμφορο, για να υλοποιηθεί με ιδιωτική πρωτοβουλία και μόνο. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι απαιτείται συμμετοχή δημόσιου φορέα και η μέθοδος ΣΔΙΤ είναι προφανές ότι μπορεί να δώσει τη λύση στη συγκεκριμένη προοπτική. Εντός καλοκαιριού το αέριο κίνησης Στο αμαξοστάσιο του Αστικού ΚΤΕΛ έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του πρατηρίου τροφοδοσίας οχημάτων με φυσικό αέριο, που θα εξυπηρετήσει γενικότερες ανάγκες και όχι μόνο τις ανάγκες του στόλου του ΚΤΕΛ. Όπως είχε συζητηθεί από την αρχή, η ΔΕΠΑ δεν ήταν αρνητική στο να εξετάσει το ενδεχόμενο επέκτασης αυτού του δικτύου, ώστε μελλοντικά να καλύψει τις ανάγκες στο ΠΓΝΙ αλλά και στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Η προοπτική αυτή έχει αδυνατίσει αρκετά, για διάφορους λόγους όμως η λειτουργία του πρατηρίου για τα οχήματα που πρόκειται να ξεκινήσει εντός του καλοκαιριού είναι από μόνη της μία σημαντική εξέλιξη.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Είσοδος

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου