Μία πόρτα φαίνεται να κλείνει και μία άλλη να ανοίγει για την Ήπειρο μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως προκύπτει από τις συζητήσεις των τελευταίων ημερών. Η πόρτα που έκλεισε αφορά στο τμήμα της Ιόνιας που μένει να ολοκληρωθεί, ενώ αυτή που άνοιξε είναι για το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας.
Η προοπτική ένταξης στο Ταμείο Ανάκαμψης και χρηματοδότησης του της κατασκευής του άξονα της Ιόνιας από τα Ιωάννινα ως την Κακαβιά πολύ δύσκολα θα υλοποιηθεί, αφού η αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή κρίνει πως υπάρχει σοβαρό πρόβλημα συμβατότητας της φιλοσοφίας του Ταμείου, με τις οδικές υποδομές. Αυτό άλλωστε είχε αφήσει να εννοηθεί και ο αναπλ. υπουργός Οικονομικών Θεόδ. Σκυλακάκης στην πρόσφατη συνέντευξή του στο ITV, λέγοντας πως ήδη έχουν απορριφθεί αντίστοιχες προτάσεις οδικών υποδομών που έχουν υποβληθεί από άλλες χώρες και πως πολύ δύσκολα θα γίνει κάτι αντίθετο για το Ιωάννινα – Κακαβιά.
Αυτό επιβεβαιώθηκε την Τετάρτη μετά την υπόδειξη της Ε.Ε προς την Ελλάδα, ότι από τον κατάλογο των προτεινόμενων προς ένταξη έργων στο Ταμείο Ανάκαμψης θα πρέπει να αφαιρέσει έργα ύψους 12 δις, με τη μερίδα του λέοντος να αφορά σε οδικά έργα.
Πληροφορίες αναφέρουν, ότι σχετικά με την εξέλιξη αυτή, ενημερώθηκε
ο περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης που είχε επικοινωνία την Τετάρτη με τον κ. Σκυλακάκη. Δόθηκε όμως εντολή να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί η επικαιροποίηση των μελετών και θα καταβληθεί προσπάθεια για χρηματοδότηση από άλλο χρηματοδοτικό εργαλείο.
Από την άλλη όμως, η αναζήτηση χρηματοδοτικών εργαλείων για την ανέγερση του Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογίας, δείχνει πως μπορεί να έχει θετικό αποτέλεσμα, επίσης μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.
Τόσο ο κ. Σκυλακάκης, όσο και ο υφυπουργός Έρευνας και Τεχνολογίας Χρ. Δήμας επικοινώνησαν για το θέμα με τον κ. Καχριμάνη, κάτι που έκανε γνωστό ο ίδιος, μιλώντας την Τετάρτη σε εκδήλωση του Συνδέσμου Εξαγωγέων, αναλύοντας τις πιθανότητες χρηματοδότησης της κατασκευής του Κέντρου μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.
Η φιλοσοφία άλλωστε του συγκεκριμένου Ταμείου είναι πολύ πιο κοντά σε τέτοιου είδους ενισχύσεις που κατευθύνονται στον τομείς της έρευνας και της τεχνολογίας και θεωρείται πολύ πιο εύκολο να βρεθεί χρηματοδότηση για το Κέντρο, παρά να εξασφαλιστεί ένα ποσό της τάξης των 350 εκ. για τον οδικό άξονα.
Αεροπορική σύνδεση
με Γερμανία
Στην ίδια εκδήλωση ο κ. Καχριμάνης επιβεβαίωσε και μία άλλη πληροφορία των τελευταίων μηνών στο πλαίσιο των συζητήσεων που είχαν ανοίξει για τα καλά από τα εγκαίνια λειτουργίας των γραφείων της εταιρείας Team Viewer στα Ιωάννινα τον Φεβρουάριο του 2020. Στελέχη των εταιρειών που ήδη δραστηριοποιούνται στα Ιωάννινα και εκπρόσωποι άλλων, που επίσης ενδιαφέρονται να επενδύσουν και να αξιοποιήσουν τη δομή στο Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας, όταν αυτό θα λειτουργήσει, ζήτησαν να λειτουργήσει απευθείας αεροπορική σύνδεση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων με κάποιο από τα αεροδρόμια της Γερμανίας, σε πρώτη φάση μία φορά την εβδομάδα και στην πορεία με περισσότερες πτήσεις, αφού αναμένεται να εξυπηρετείται προσωπικό των εταιρειών, αλλά παράλληλα θα υπάρχει και η δυνατότητα της επιβατικής κίνησης από και προς τη Γερμανία, όπου έχει εκδηλωθεί ζωηρό ενδιαφέρον από τους Έλληνες που ζουν και εργάζονται εκεί.
Related Posts
-
13 Ιανουαρίου 2024 -
30 Ιουνίου 2023 Όταν η τεχνολογία διασυνδέεται με την επιχειρηματικότητα
-
15 Μαρτίου 2023 Προβληματισμοί για τον νέο κόμβο στο Επισκοπικό
-
-
25 Ιανουαρίου 2023 Περιορισμένη η πρόσβαση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο Ταμείο Ανάκαμψης
-
14 Ιανουαρίου 2023 Οι Συνεταιριστικές Τράπεζες ζητούν να μετέχουν στο Ταμείο Ανάκαμψης
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.349)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(498)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.150)
- Εκδηλώσεις(1.544)
- Ήπειρος(1.961)
- Αθλητικά(2.889)
Αρθρογραφία
Είσοδος