Τέσσερις νέοι έχασαν τη ζωή τους χθες τα ξημερώματα σε δύο τροχαία δυστυχήματα εντός του αστικού ιστού στο λεκανοπέδιο Αττικής, μεγαλώνοντας ακόμη περισσότερο τη μακάβρια λίστα των συνανθρώπων μας, κυρίως νεαρής ηλικίας που άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο.
Η κατάσταση τους τελευταίους μήνες με τα τροχαία δυστυχήματα σε όλη την Ελλάδα, θυμίζει τις προηγούμενες δεκαετίες του 1980 και του 1990 αντίστοιχα, όταν καταγράφονταν σε μηνιαία βάση εκατόμβες θυμάτων στους δρόμους.
Η βελτίωση των οδικών υποδομών με την παράδοση σε χρήση των αυτοκινητοδρόμων, οι βελτιώσεις στα υφιστάμενα δίκτυα των πόλεων και η βελτίωση της οδηγικής συμπεριφοράς των νέων οδηγών, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των ελέγχων, αλλά και της πρόληψης δημιούργησε την ελπίδα ότι πλέον η χώρα έχει ξεφύγει από αυτήν τη δύσκολη κατάσταση.
Η ίδια η πραγματικότητα όμως, διαψεύδει στην πράξη τις προσδοκίες αυτές με τα χθεσινά δυστυχήματα στην Αττική να επιβεβαιώνουν πλέον πως είναι επιτακτική αναγκαιότητα να περάσουμε σε ένα επόμενο στάδιο ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και προϋποθέσεων που θα πρέπει να εφαρμόζονται για να αισθάνονται όλοι όσο γίνεται περισσότερο ασφαλείς, κινούμενοι στο εθνικό ή στο επαρχιακό δίκτυο είτε ακόμη και στο αστικό δίκτυο.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Εταιρείας Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Ιωαννίνων Κων. Κολοκούρης σε δηλώσεις του χθες, λίγες ώρες μετά τα τραγικά δυστυχήματα με τους τέσσερις νεκρούς, υπάρχει πλέον αδήριτη ανάγκη να ανοίξει ένας νέος διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για να μη χάνονται κι άλλες ζωές στην άσφαλτο. Τα αίτια είναι πολλά και σχετίζονται με την συχνή χρήση των αυτοκινητοδρόμων από τους οδηγούς, γιατί αυτό δημιουργεί, όπως ανέφερε, μία αίσθηση ότι με τον ίδιο τρόπο ειδικά με τις ίδιες ταχύτητες, μπορείς να οδηγείς και στον αστικό ιστό.
«Αυτό που θεωρούμε, ότι πρέπει να γίνει, είναι ο περιορισμός της ταχύτητας στο εθνικό και στο αστικό δίκτυο που με απόφαση της Ε.Ε θα μειωθεί στα 30 χλμ. Όμως στους αυτοκινητόδρομους χρειάζεται επιτήρηση με κάμερες ειδικά τα σημεία που συνήθως συμβαίνουν ατυχήματα, ώστε οι παραβάσεις να αποστέλλονται αυτόματα στη βάση δεδομένων της ΑΑΔΕ ώστε να βεβαιώνονται οι παραβάσεις, χωρίς να μεσολαβούν άλλα κανάλια. Προφανώς και τα διοικητικά μέτρα θα πρέπει να υπάρχουν, αλλά να έπονται και όχι να προηγούνται και να μην εξαντλείται η αυστηρότητα σε αυτά. Αναγκαίες είναι και οι ενημερώσεις και η εκπαίδευση των παιδιών αλλά η διαμόρφωση της οδηγικής συνείδησης και παιδείας είναι πολυσύνθετο ζήτημα που ξεκινά από την οικογένεια και στη συνέχεια διαμορφώνεται στο σχολείο και στην κοινωνική ζωή», ανέφερε ο κ. Κολοκούρης.
Τέλος, εκτός από την υπερβολική ταχύτητα την οποία χαρακτήρισε ως το υπ’ αριθμ. ένα αίτιο πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, ο κ. Κολοκούρης τόνισε πως στη διαμόρφωση των νέων συνθηκών σημαντικό ρόλο παίζουν αποδεδειγμένα και οι δυνατότητες των νέων αυτοκινήτων.
«Προφανώς, όταν κάποιος οδηγός ειδικά μάλιστα αν είναι νέος έχει στα χέρια του ένα όχημα που επιταχύνει από τα μηδέν στα 100 χιλιόμετρα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, θα πρέπει να έχει την εμπειρία για το πώς πρέπει να κινείται μέσα στον αστικό ιστό όπου καταγράφονται τα περισσότερα ατυχήματα, σημείωσε.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Related Posts
-
-
7 Μαρτίου 2024 Λιγότερα τροχαία φέτος τον Φεβρουάριο στην Ήπειρο
-
5 Σεπτεμβρίου 2023 17 τροχαία ατυχήματα τον Αύγουστο στην Ήπειρο
-
7 Μαρτίου 2023 5 νεκροί σε τροχαία στην Ήπειρο
-
6 Οκτωβρίου 2021 Νέα εποχή με όριο ταχύτητας στα 30 χλμ.
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.349)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(498)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.150)
- Εκδηλώσεις(1.544)
- Ήπειρος(1.961)
- Αθλητικά(2.889)
Αρθρογραφία
Είσοδος