Επικαιρότητα

Πιο κοντά στην Ήπειρο το φυσικό αέριο!

Off

Ένα καθοριστικό βήμα για την προοπτική έλευσης και χρήσης μετέπειτα υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην Ήπειρο έγινε προχθές μετά την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας της ΔΕΠΑ με την AtticaGroup, για τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου από επιβατηγά πλοία. Μία από τις υποδομές ανεφοδιασμού όπως αναφέρεται στο μνημόνιο συνεργασίας θα δημιουργηθεί στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας και με τον τρόπο αυτό διευκολύνεται και η πρόθεση της Περιφέρειας Ηπείρου, να ενισχύσει την προοπτική χρήσης του υγροποιημένου φυσικού αερίου, για την οποία αρκετές φορές έγινε λόγος από τον Αλ. Καχριμάνη και την αντιπεριφερειάρχη Τατ. Καλογιάννη.
Οι δύο εταιρείες θα προβούν στην από κοινού μελέτη των παραμέτρων και των προϋποθέσεων για τη χρησιμοποίηση του LNG σε πλοία του στόλου της AtticaGroup και με βάση τα συμπεράσματα που θα προκύψουν θα αποφασίσουν την περαιτέρω ανάπτυξη της συνεργασίας τους.
Η χρήση φυσικού αερίου στη ναυτιλία προσφέρει στο ναυτιλιακό κλάδο δυνατότητες προστασίας του περιβάλλοντος, η οποία εάν συνοδευθεί από ταυτόχρονη σημαντική μείωση του κόστους λειτουργίας θα ανοίξει νέους ορίζοντες για τον κλάδο.
Η χρήση φυσικού αερίου διασφαλίζει τη συμμόρφωση προς την υφιστάμενη νομοθεσία σχετικά με την περιεκτικότητα των καυσίμων πλοίων σε θείο .Ταυτόχρονα προσφέρει καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σχέση και με άλλες εκπομπές αερίων ρύπων και πέραν των νομοθετικών υποχρεώσεων.
Το έργο, συντονιστής του οποίου είναι η ΔΕΠΑ, έχει διάρκεια 5 χρόνια και λήγει στο τέλος του 2020. Συμμετέχουν η Ελλάδα, η Ιταλία και η Κύπρος και τα λιμάνια τα οποία περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα είναι του Πειραιά, της Πάτρας, του Ηρακλείου, της Βενετίας, της Ηγουμενίτσας και της Λεμεσού.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 53.279.405€ και συγχρηματοδοτείται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή («Συνδέοντας την Ευρώπη») ενώ το υπόλοιπο 50% καλύπτεται από τους 26 εταίρους του προγράμματος που αφορούν σε επιχειρήσεις σε Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία.
Στοχεύει στο σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας λιμανιών για τη χρήση LNG ως καύσιμο στα πλοία, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ενός εφοδιαστικού δικτύου για τη μεταφορά και διανομή LNG, καθώς και τη δημιουργία μιας σωστά οργανωμένης και βιώσιμης  αγοράς.

 

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου