Επικαιρότητα

«Κουμπώνει» οριστικά ο Ε65 στην Εγνατία Οδό

Off

Οριστική, παρά τις… χαλαρές διαβεβαιώσεις του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Σπίρτζη ότι όλα βρίσκονται υπό εξέταση, φαίνεται πως είναι η απόφαση της πολιτικής ηγεσίας, για την χαράξη του βόρειου τμήματος του Ε65, μέχρι να «συναντήσει» την Εγνατία Οδό. Αυτό προέκυψε έπειτα από την δημοσιοποίηση της σχετικής πληροφορίας ότι στις Επιτροπές Περιβάλλοντος των Περιφερειών Θεσσαλίας και Δυτικής Μακεδονίας αντίστοιχα έχουν ήδη συζητηθεί και έχουν εγκριθεί οι όροι της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την χάραξη του βόρειου τμήματος, με τελική κατάληξη το Κηπουρειό Γρεβενών, εκεί όπου θα «συναντήσει» την Εγνατία. Πρόκειται για μία χάραξη, η οποία από την αρχή συγκέντρωνε τις περισσότερες πιθανότητες, αφού ήταν και η επιλογή και πρόταση του παραχωρησιούχου. Φαίνεται πως οι όποιες αντιστάσεις υπήρχαν αλλά και άλλες προτάσεις που κατατέθηκαν για μία διαφορετική χάραξη, όπως αυτή του Στ. Καλογιάννη, δεν έτυχαν της υποστήριξης και τελικά της επιλογής της πολιτικής ηγεσίας, που επέλεξε την πρόταση του παραχωρησιούχου. Σε πρακτικό επίπεδο, όπως αναφέρεται στον φάκελο της ΜΠΕ η πρόταση αυτή είναι η καλύτερη δυνατή γιατί ο οδικός άξονας δεν διέρχεται από περιοχές περιβαλλοντικά προστατευόμενες, ενώ υπάρχει μικρότερο κατασκευαστικό κόστος όπως και κόστος συντήρησης. Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Γρεβενών Ευάγγελο Σημανδράκο, που μίλησε στο ΙTV, ο συνολικός εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου είναι 400 εκ. ευρώ. «Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τις τεχνικές λεπτομέρειες, αφού δεν είμαστε μηχανικοί. Εμείς επιμένουμε σε αυτό που είχαμε πει εδώ και μήνες, ότι θέλουμε και πρέπει να γίνει ο δρόμος, ανεξάρτητα από το σημείο που θα ενωθεί με την Εγνατία. Πολιτική άποψη και θέση έχουμε όλοι, όμως θα πρέπει να βάλουμε στην άκρη τις τοπικότητες και να μην ερίζουμε για το που μπορεί να γίνει η χάραξη ενός δρόμου. Εκφράζουμε την ικανοποίησή μας παράλληλα και για την εξαγγελία του υπουργού ότι βρίσκεται σε καλό επίπεδο η προοπτική χρηματοδότησης του έργου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Σε περίπτωση όμως που αυτό δεν επιτευχθεί, θα πρέπει να κινηθούμε όλοι μαζί οι φορείς του πρώτου και δεύτερου βαθμού της αυτοδιοίκησης και να διεκδικήσουμε από την αναθεώρηση του τομεακού προγράμματος του υπουργείου Μεταφορών την ένταξη του έργου. Ο δρόμος αυτός δεν είναι κάτι ασήμαντο, αλλά πρόκειται για έναν οδικό άξονα που θα συνδέσει τη βόρεια Ευρώπη, με την κεντρική και τη νότια Ελλάδα», σημείωσε ο κ. Σημανδράκος. Αντιδράσεις Ο πρώτος που αντέδρασε στην είδηση της, όπως φαίνεται, οριστικής επιλογής χάραξης του οδικού άξονα ήταν ο Στ. Καλογιάννης που τονίζει πως αυτή η χάραξη δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα της Ηπείρου, των Ιονίων Νήσων και των Δυτικών Βαλκανίων γιατί καταλήγει πολύ ψηλά επί της Εγνατίας. Προσθέτει, ότι το υπουργείο όφειλε να εξετάσει την πρόταση που είχε καταθέσει η οποία «μειώνει την απόσταση της Ηπείρου με τα Τρίκαλα κατά 30 χλμ περίπου σε σχέση με την πρόταση του παραχωρησιούχου, χωρίς να βλάπτει τα συμφέροντα των όμορων περιφερειών», σημειώνει ο κ. Καλογιάννης κάνοντας λόγο για εμπαιγμό του υπουργείου απέναντι στους Ηπειρώτες. Με ανακοίνωσή της η παράταξη του Περιφερειακού Συμβουλίου «Συμμαχία Ηπειρωτών» τονίζει πως η προτεινόμενη χάραξη δεν εξυπηρετεί ισότιμα τις τρεις περιφέρειες, Θεσσαλίας, Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας. «Επί τρεις μήνες (Νοέμβριο, Δεκέμβριο, Ιανουάριο) αλώνιζαν οι Θεσσαλοί και οι «ανησυχούντες» γείτονες των Γρεβενών και φαίνεται να πετυχαίνουν τον στόχο τους και αλλάζουν την αρχική χάραξη! Εμείς εμπιστευτήκαμε το Υπουργείο και τον παραχωρησιούχο και πιαστήκαμε κορόιδα! Ο Αγοραστός κάνει τη δουλειά του εμείς τι κάνουμε;», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση, με την οποία επιρρίπτει ευθύνες και εκφράζει αιχμές και προς την Περιφερειακή αρχή και προς την ΠΕΔ. «Το εντυπωσιακό είναι πως δεν μας δίνουν ούτε το δικαίωμα να εκφράσουμε γνώμη για το θέμα στο Περιφερειακό μας Συμβούλιο. Δεν μας συμπεριέλαβαν στους φορείς γνωμοδότησης του έργου της χάραξης του βορείου τμήματος του Ε65! Αλλά τι να περιμένεις από μια περιφέρεια που δεν το πάλεψε και από μια ΠΕΔ που δεν ασχολήθηκε καν με το θέμα. Ήταν φυσικό να μην επηρεάσουμε τις εξελίξεις», καταλήγει η ανακοίνωση της Συμμαχίας Ηπειρωτών.

Είσοδος

Powerd By  

Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
Διευθυντής σύνταξης:
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
tel 2651032055
mail ele@ele.gr

ΑΦΜ 047685050
ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ