Τελευταία Νέα

ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ Πλεονεκτήματα και αδυναμίες των Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων
15 αιτήσεις το ελάχιστο για να λειτουργήσει Παιδικός Σταθμός
«Στενεύει» η είσοδος τη νέα χρονιά στα πανεπιστήμια
Εκδηλώσεις για την επέτειο των Μαχών Γριμπόβου
Η Περιφερειακή Αρχή για την παραπομπή στο Πειθαρχικό
Ένα «εξάγιο» από την Καστρίτσα και ένα νόμισμα για τη Δωδώνη
ΜΕΡΟΠΗ ΤΖΟΥΦΗ Συρρίκνωση της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΥΛΙΟΣ Άνοιξε η πλατφόρμα για ενίσχυση στους παραγωγούς Κλημεντίνης
Οδός Χαρ. Τρικούπη αναβαθμισμένη και φιλική στους πεζούς
Μία διεθνής ημέρα για τη «Δύναμη των Μουσείων»
Στη διεθνή έκθεση Freskon ο Δήμος Αρταίων
20 – 23 ΜΑΪΟΥ Χρώματα και μουσική με δράσεις της ομάδας Goodness Tour
Η εταιρεία ΒΙΚΟΣ Α.Ε ζητεί Μηχανικούς για τα τμήματα παραγωγής και συντήρησης στα Ιωάννινα
Υπάρχει θέμα Μεταξά στον ΠΑΣ;
Δημιουργείται Κέντρο για τα αγγειακά εγκεφαλικά
Τρίτη 17 Μαΐου 2022 11:11
Τελευταία Ενημέρωση: 11 Ιουνίου 2018
Πολιτισμός

Εκδοχές του Ωραίου στην Αρχαία Ελληνική Τέχνη

Off

Στο πλαίσιο της περιοδεύουσας έκθεσης «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου», το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς οργανώνει την Τετάρτη 13 Ιουνίου (19:00), ομιλία του Προϊσταμένου της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων, δρ Αρχαιολογίας, Κωνσταντίνου Σουέρεφ, με τίτλο «Εκδοχές του Ωραίου στην Αρχαία Ελληνική Τέχνη», στο Μουσείο Αργυροτεχνίας. Το Ωραίο στην Τέχνη, με τη διαχρονική σημασία του αισθητικά άρτιου, που προκαλεί απόλαυση, προέκυψε από την έννοια του χρόνου, την «ώρα». Το Ωραίο συνδέεται με άλλες αρχαίες έννοιες, όπως η «μορφή», το «σχήμα», το «είδος», το «κάλλος». Το Ωραίο μπορεί να υπόκειται σε κοινωνικά αρχέτυπα και κώδικες, ή να ποικίλλει στις εκφράσεις με πρωτοποριακές δοκιμασίες. Ας αναλογιστούμε ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στους Κούρους και τους αγγειογράφους του 6ου αι. π.Χ. ή στα έργα του Φειδία, του Μύρωνα και του Πολύκλειτου του 5ου αι. π.Χ. ή του Πραξιτέλη, του Λυσίππου και του Απελλή του 4ου αι. π.Χ. Μετατροπές και ασυνέχειες της αρχαίας παιδείας στη διάρκεια της Ιστορίας, συμπαρέσυραν και τις εκφάνσεις της Τέχνης, ξετυλίγοντας διαφορετικές ευαισθησίες, από την επιδίωξη του ιερού,  του ηρωικού, της αυστηρότητας και του ιδεώδους στον ρεαλισμό, τη δεξιοτεχνία, τον εκλεκτικισμό, το λαϊκό. Εξάλλου, η διαδικασία του έρωτα και το σύμβολο της Αφροδίτης, ως έλξη, περιπλάνηση και εμμονή, μεταμόρφωσαν το εφήμερο σε αιώνια Τέχνη. Ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης διατύπωσαν σχετικές θεωρίες. Σε ποιο βαθμό η αισθητική, κλάδος της φιλοσοφίας από τα μέσα του 18ου αιώνα, που αξιολογεί με κριτήρια το Ωραίο στην Τέχνη, μπορεί να αναδείξει όψεις της αρχαίας Τέχνης , κατά τους αιώνες που υπερτερούσαν τα ιδανικά της δημόσιας συμπεριφοράς και της λατρείας των θεών; Η ομιλία προτείνει ένα πανόραμα των εικαστικών τεχνών του αρχαίου κόσμου, προσεγγίζοντας τις διερευνήσεις για το Ωραίο. Η έκθεση «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου», αποτέλεσμα συνεργασίας του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου με το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, θα διαρκέσει έως τις 17 Ιουνίου στο Μουσείο Αργυροτεχνίας. Η έκθεση εντάσσεται στις δράσεις του Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2018.Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Είσοδος

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου