Επικαιρότητα

Κοινό… και τοπικό μέτωπο για το Αεροδρόμιο

Off

Η συγκρότηση ενός κοινού μετώπου των τοπικών φορέων, με πρώτους στη λίστα τους φορείς του α’ και β’ βαθμού της αυτοδιοίκησης και η συνεργασία με άλλους παράγοντες, όπως η Ομοσπονδία Εργαζομένων ΥΠΑ τίθεται σε πρώτο πλάνο στην προσπάθεια να αποτραπεί το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου Ιωαννίνων.

Σχεδόν ένα μήνα μετά την υπουργική απόφαση του κ. Σπίρτζη για το σχέδιο αξιοποίησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, μεταξύ των οποίων και των Ιωαννίνων, πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη συναρμόδιων φορέων και παραγόντων το μεσημέρι της Τετάρτης στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου. Παρόντες σε αυτήν εκτός από τη δημοτική αρχή και τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης ήταν ακόμη εκπρόσωποι της Ένωσης Ξενοδόχων Ιωαννίνων, αλλά και ο Βασίλης Αλεβιζόπουλος, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Εργαζομένων της ΥΠΑ.

Η Ομοσπονδία από την πρώτη στιγμή μετά την απόφαση Σπίρτζη, με δηλώσεις του προέδρου της στάθηκε απέναντι στην προοπτική ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων, στη λογική ότι πρέπει να αποφευχθεί ένα αντίστοιχο ενδεχόμενο με αυτό των 14 αεροδρομίων που ανήκουν στην Fraport.

Οι διευκρινίσεις που παρείχε το υπουργείο σχετικά με την αναζήτηση συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για τα εμπορικά τμήματα των αεροδρομίων άφησαν μία χαραμάδα ελπίδας και αισιοδοξίας, για την αποφυγή του χειρότερου σεναρίου, όμως ο κ. Αλεβιζόπουλος σε δηλώσεις του στο ITV λίγο πριν τη σύσκεψη τόνισε ότι ακόμη κι αυτό δεν θα είναι αρκετό.

«Είναι αλήθεια ότι αυτό που προκύπτει και από τις δικές μας συζητήσεις είναι η πρόθεση της κυβέρνησης να φύγουν από το ΤΑΙΠΕΔ τα 23 αεροδρόμια. Οι ιδιώτες όμως στο εμπορικό κομμάτι, που μπορεί όντως να ενισχύσουν τα έσοδα, είναι μία προοπτική που μπορεί να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα. Η θέση μας είναι τα αεροδρόμια να επιστρέψουν στο ελληνικό δημόσιο και ως εγγύηση να περάσουν οι εκτάσεις και τα κτίρια στους φορείς της αυτοδιοίκησης.

Όπως διαπιστώνουμε και στην περίπτωση των Ιωαννίνων υπάρχει και το ενδιαφέρον, και η διάθεση και η ωριμότητα της αυτοδιοίκησης, να διεκδικήσουν το αεροδρόμιο και να είναι εγγυητές για την αποφυγή ενός μελλοντικού ξεπουλήματος», σημείωσε ο κ. Αλεβιζόπουλος.

Τέλος, επανέλαβε ότι το ζήτημα δεν χωρά ιδεολογικές ή κομματικές σκοπιμότητες, αλλά η κυβέρνηση μπορεί να αξιοποιήσει την χείρα βοηθείας της αυτοδιοίκησης, ειδικά μάλιστα για αεροδρόμια που καλούνται να διαδραματίσουν έναν στρατηγικό εθνικό ρόλο. «Όπως δεν μπορούμε να δεχθούμε οποιαδήποτε αλλαγή στο αεροδρόμιο του Καστελλόριζου για εθνικούς σκοπούς, έτσι δεν μπορούμε να δεχθούμε οποιαδήποτε αλλαγή για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων που είναι στρατηγικής εθνικής σημασίας απέναντι στα συμφέροντα που εκφράζονται μέσω της Αλβανίας και των Σκοπίων», κατέληξε.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

OAED

Είσοδος

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου