Επικαιρότητα

Το άγχος στα παιδιά, αλλά και το άγχος στο σχολείο

Off

Ένα θέμα με πολλές προεκτάσεις, αφού το άγχος αναφέρεται στην καθημερινή πραγματικότητα και σε όλες τις εκφάνσεις της, πραγματεύεται η δεύτερη συνάντηση της Ακαδημίας για Γονείς, που πραγματοποιείται σήμερα Πέμπτη στις 18.00 στον Πολιτιστικό Πολυχώρο Δ. Χατζής.

Το άγχος στην παιδική και εφηβική ηλικία, αλλά και το άγχος στο σχολείο είναι οι δύο θεματικές που θα παρουσιαστούν από τον Κωνσταντίνο Κώτση, Επίκουρο Καθηγητή Παιδοψυχιατρικής και την Βασιλική Βασσαρά, σχολική ψυχολόγο αντίστοιχα.

Η εκδήλωση συνδιοργανώνεται από το Εργαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Διαπροσωπικών Σχέσεων του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με επιστημονικά υπεύθυνους, την κα Άρτεμη Γιώτσα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, και Βασίλη Κούτρα, Καθηγητή, τον Τομέα Υγείας του Παιδιού του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με επιστημονικά υπεύθυνη την κα. Αικατερίνη Σιώμου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, και τη Μονάδα Εφηβικής Υγείας της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών (Μ.Ε.Υ.) με επιστημονικά υπεύθυνη την κ. Άρτεμη Τσίτσικα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια.

Προαναγγέλοντας και δίνοντας το στίγμα για το θέμα της δικής του εισήγησης ο κ. Κώτσης τόνισε πως τα παιδιά διακατέχονται από άγχος, το οποίο όμως θα πρέπει να αντιμετωπίζεται στο μέτρο του δυνατού ώστε να μην εξελιχθεί σε παράγοντα κινδύνου και να μην εξασθενεί τις εφεδρείες του παιδιού.

«Η διαφορά του τυπικού άγχους και μιας αγχώδους διαταραχής είναι η βαρύτητα του άγχους και η επίπτωση στη λειτουργικότητα του παιδιού. Η ευαισθητοποίηση των γονέων για το άγχος και τις αγχώδεις διαταραχές είναι απαραίτητη για την πρώιμη αναγνώριση τους, την έγκαιρη παρέμβαση και τη μείωση των επιπτώσεων», τόνισε ο κ. Κώτσης.

Από την πλευρά της η κα Βασσαρά που θα αναπτύξει το θέμα του άγχους στο σχολείο στάθηκε στις σύνθετες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στη σύγχρονη, μεταβαλλόμενη κοινωνία, με παράγοντες που ενισχύουν συνεχώς την ανασφάλεια.

«Το άγχος ως φυσιολογική συναισθηματική αντίδραση, δημιουργείται σε απάντηση των ανωτέρω προκλήσεων, στις περισσότερες περιπτώσεις, λειτουργεί ως ώθηση που οδηγεί το παιδί στην επίτευξη των στόχων του. Ωστόσο, σε αρκετές περιπτώσεις, το άγχος μετατρέπεται σε μία ιδιαίτερα βασανιστική εμπειρία για το παιδί και τον έφηβο. Πηγές άγχους για τα παιδιά και τους εφήβους είναι η σχολική επίδοση και η συμμετοχή σε εξετάσεις,  η αποδοχή από τους συνομηλίκους, όπως και οι σχέσεις με τους εκπαιδευτικούς», ανέφερε η κα Βασσαρά.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου