Επικαιρότητα

Δυναμική εξέλιξη για το Τμήμα Εικαστικών Τεχνών

Off

Σε ανταγωνιστικά πρότυπα με τη «μητέρα» Σχολή Καλών Τεχνών, που μετρά δύο αιώνες ιστορίας, λειτουργεί και εξελίσσεται το Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, όπως αποδείχθηκε και στη φετινή διαδικασία των εισιτηρίων εξετάσεων για τους πρωτοετείς φοιτητές. 

Μέσα στα λίγα χρόνια λειτουργίας του Τμήματος, διαθέτοντας πλέον πενταετές πρόγραμμα σπουδών, όπως και η Σχολή Καλών Τεχνών, το Tμήμα των Ιωαννίνων δείχνει να πατά γερά στα πόδια του και να κερδίζει συνεχώς έδαφος μεταξύ των προτιμήσεων των υποψηφίων φοιτητών. 

Είναι χαρακτηριστικό, ότι όπως και τα προηγούμενα χρόνια, έτσι και φέτος το 60% των επιτυχόντων (110 συνολικά σε σύνολο 400 υποψηφίων) προέρχεται από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ενώ ένα ποσοστό μόλις 8% των επιτυχόντων προέρχεται από την Ήπειρο.

Αυτό σύμφωνα με τον Νίκο Κατσικούδη, πρόεδρο του Τμήματος αντανακλά την εκτίμηση και την εμπιστοσύνη που δείχνουν ολοένα και περισσότεροι υποψήφιοι φοιτητές, που επιλέγουν το τμήμα των Ιωαννίνων για περισσότερους από έναν λόγους.

Η Σχολή άλλωστε των Ιωαννίνων πιστοποιήθηκε πρόσφατα με το πενταετές πρόγραμμα σπουδών, που διαφοροποιείται σε κάτι εξαιρετικά σημαντικό σε σχέση με τη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. 

«Η Σχολή μας έχει καταξιωθεί και αυτό βλέπουμε, ότι έχει συνέχεια κάθε χρόνο και ανταγωνίζεται θετικά τη “μητέρα” Σχολή της Αθήνας. Αν έχουμε μάλιστα και μία οικονομική στήριξη, για τη βελτίωση των υποδομών μας, τότε τα πράγματα θα πάνε ακόμη καλύτερα. Η μεγάλη διαφοροποίηση σε σχέση με τη Σχολή των Αθηνών, είναι πως το 25% του προγράμματος σπουδών μας είναι σε θεωρητικό επίπεδο και το άλλο 75% αφορά εικαστικά μαθήματα και αυτό λειτουργεί ελκυστικά ως κίνητρο επιλογής των υποψηφίων φοιτητών», ανέφερε ο κ. Κατσικούδης.

 

Επιπτώσεις από 

την κατάργηση των 

εικαστικών στο Λύκειο

Τόσο ο κ. Κατσικούδης, όσο αντίστοιχα και ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Τριαν. Αλμπάνης στάθηκαν στην σοβαρή επίπτωση στην προετοιμασία των υποψηφίων, όχι μόνο της πανδημίας και της τηλεκπαίδευσης, αλλά κυρίως της κατάργησης του μαθήματος των εικαστικών από το Λύκειο.

«Δυστυχώς, ο εξοβελισμός του μαθήματος από το Λύκειο, που ήρθε ως συνέχεια της πανδημίας και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, επηρέασε σημαντικά την προετοιμασία των υποψηφίων και αυτό το είδαμε και στην ποιότητα των έργων, σε σχέση και με τις απαιτήσεις των εξετάσεων και με τα προηγούμενα χρόνια», ανέφερε ο κ. Κατσικούδης, ενώ στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και ο κ. Αλμπάνης. 

«Δυστυχώς, το σχέδιο δε διδάσκεται πλέον στο Λύκειο και αυτό δημιουργεί τεράστιο ζήτημα με το επίπεδο προετοιμασίας των υποψηφίων και στο δικό μας τμήμα και στη Σχολή Καλών Τεχνών και στις Αρχιτεκτονικές, γενικότερα και πιστεύω, ότι ως θέμα πρέπει να τεθεί εκ νέου στο υπ. Παιδείας», ανέφερε ο πρύτανης του Πανεπιστημίου.

 

Υποδομές και λύση(;) στη Δομπόλη

Τέλος, ένα μεγάλο «αγκάθι» για τη Σχολή εξακολουθεί να αποτελεί το κτιριακό, αφού δε διαθέτει έναν ενιαίο χώρο, παρά μόνο αίθουσες και εργαστήρια διάσπαρτα εντός της πανεπιστημιούπολης. Ένα πρώτο φως στον ορίζοντα όμως ίσως αποτελέσει η αξιοποίηση του παλιού Πανεπιστημίου στη Δομπόλη, με τον κ. Αλμπάνη να κάνει λόγο για καταρχήν συμφωνία του Πανεπιστημίου με τον δήμο Ιωαννιτών, για την παραχώρηση και αξιοποίηση ενός τμήματος του κτιρίου, για τη στέγαση ενός εκθεσιακού εικαστικού χώρου του Τμήματος.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Related Posts

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου