Το 8ο Διεθνές Θερινό Πανεπιστήμιο «Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμός και ΜΜΕ» προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί στο Καστελλόριζο από 10 έως 15 Ιουλίου στην αίθουσα Πολιτιστικών Εκδηλώσεων του νησιού.
Υποστηρίζεται από το Εργαστήριο Μελέτης Κοινωνικών Θεμάτων, Μέσων Ενημέρωσης και Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, σε συνεργασία με:
-το Πρόγραμμα Νεοελληνικών Σπουδών του Τμήματος Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Επικοινωνίας, Καλών Τεχνών, Γλωσσών και Λογοτεχνίας της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Macquarie University (Department of Media, Communications, Creative Arts, Language and Literature, Faculty of Arts),
και την υποστήριξη του Ιδρύματος Macquarie Greek Studies Foundation, στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας,
και με τη συμμετοχή:
-του Κύκλου Ακαδημαϊκών της Βοστώνης (The Circle of Hellenic Academics in Boston), και
-των Boston University Philhellenes της Βοστώνης.
Το πρόγραμμα τελεί υπό την αιγίδα και τη στήριξη της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας του Υπουργείου Εξωτερικών, καθώς και υπό την αιγίδα του Δήμου Μεγίστης.
Η διοργάνωση σχεδιάζεται λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τα υγειονομικά μέτρα για την πανδημία, τα οποία και (παρ)ακολουθεί αυστηρά.
Το 8ο Διεθνές Θερινό Πανεπιστήμιο φέρει φέτος τον ειδικότερο τίτλο: Ακριτικοί τόποι, γλώσσα και πολιτισμός
Ενδεικτικές θεματικές είναι:
-Γλώσσα, συμβολισμοί και νοήματα στην ακριτική Ελλάδα.
-Άγονη γραμμή και γλωσσικές ταυτότητες.
-Διάλεκτοι και λαϊκός πολιτισμός.
-Πολιτιστικοί πόροι στις απομονωμένες νησιωτικές περιοχές.
-Ακριτική Ελλάδα και απόδημος ελληνισμός.
-«Με τον καημό σου, θ’ ανοίξουμε πανιά». Η τραγουδισμένη γλώσσα του Καστελλόριζου.
-Τύπος και ακριτικές περιοχές. Απεικονίσεις, περιγραφές, αναλύσεις.
-Οι ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί της άγονης γραμμής. Αφιέρωμα.
-Η τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία της άγονης γραμμής.
-Υπολογιστική Γλωσσολογία, projects για τους ακρίτες.
-Γλώσσα και Εκπαίδευση. Διεπιστημονικές προσεγγίσεις.
Εξωστρέφεια
Μετά από 7 χρόνια αναγνωρισμένης επιτυχίας της διοργάνωσης, η «παράδοση» της καλλιέργειας της εξωστρέφειας και των συνεργασιών με εξέχοντες διεθνείς φορείς της εκπαίδευσης, του πολιτισμού και των μέσων ενημέρωσης συνεχίζεται. Υπενθυμίζεται ότι το Δ.Θ.Π. «Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμός και ΜΜΕ» τα προηγούμενα έτη υποστηρίχθηκε από το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Ελλάδας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, την Ελληνική Αντιπροσωπεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, την Ένωση Ευρωπαίων Δημοσιογράφων (ελληνικό τμήμα), την Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης, το Γαλλικό Τμήμα του Ομίλου Ευρωπαϊκού Τύπου (Club de la Presse Européenne, Paris), το Centre Culturel Hellénique του Παρισιού, το Instituto De Letras του Rio De Janeiro University κ.ά.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, διδάκτορες, εκπαιδευτικούς, ενώ δέχεται και ένα ποσοστό επαγγελματιών που έχουν αντίστοιχα ενδιαφέροντα, στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης. Προσφέρει πιστοποιητικά αναγνώρισης συμμετοχής και εκπαιδευτικό υλικό στους συμμετέχοντες. Επιπλέον, περιλαμβάνει πολιτιστικές δραστηριότητες, τηρουμένων πάντα των υγειονομικών πρωτόκολλων.
Ιδρύτρια και Επιστημονική Υπεύθυνη του Προγράμματος είναι η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Γλωσσολογίας και Ελληνικής Γλώσσας του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Associate του CHS – GR του Πανεπιστημίου Harvard κ. Νικολέττα Τσιτσανούδη – Μαλλίδη, διευθύντρια του Εργαστηρίου Μελέτης Κοινωνικών Θεμάτων, ΜΜΕ και Εκπαίδευσης του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Πληροφορίες και υποβολή βιογραφικών /αιτήσεων εγγραφών:
Νικολέττα Τσιτσανούδη – Μαλλίδη,
nitsi@uoi.gr και στην ιστοσελίδα https:// summerschool.ac.uoi.gr
fb: Εργαστήριο Μελέτης Κοινωνικών Θεμάτων, ΜΜΕ και Εκπαίδευσης, Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, 8ο Διεθνές Θερινό Πανεπιστήμιο, Nikoletta Tsitsanoudis Mallidis, Όμιλος Αποφοίτων Διεθνούς Θερινού Πανεπιστημίου.
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.322)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(495)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.144)
- Εκδηλώσεις(1.542)
- Ήπειρος(1.961)
- Αθλητικά(2.884)
Αρθρογραφία
Είσοδος