Τελευταία Νέα

Πανέτοιμος και με τον κόσμο στο πλευρό του ο ΠΑΣ
Με «σφραγίδα» ΥΠΕΘΑ η απαξίωση της επετείου απελευθέρωσης
«Μια συνηθισμένη μέρα…» στην Δημοτική Πινακοθήκη
Με συναίνεση η νέα διοίκηση της ΠΕΔ Ηπείρου
ΜΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΣΤΕΛΙΟΥ ΚΥΜΠΟΥΡΟΠΟΥΛΟΥ Η Ελλάδα στην καρδιά του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου
ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στο Περιφερειακό Συμβούλιο
ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΑΡΕΛΑΣΗ Εκδηλώσεις για την Απελευθέρωση της Κόνιτσας
Υπάρχει ανάγκη για νέο στρατηγικό σχέδιο για την Ήπειρο
Τα του Καίσαρος…
Κινητό Κέντρο επιχειρήσεων και στην Ήπειρο
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΩΓΩΝΙΟΥ Στη διοίκηση του Δικτύου Πόλεων με Λίμνες
ΝΕΟ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΠΓΝΙ Σε κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι των νοσοκομείων
ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ Σοβαρό τροχαίο στη Νιάρχου, ευτυχώς χωρίς θύματα
Εκδήλωση της «Νίκης» με τον Δ. Νατσιό
Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2024 03:37
Τελευταία Ενημέρωση: 29 Ιουνίου 2022
Επικαιρότητα

Πίεση στη Βουλή για το τρένο στην Ήπειρο

Off

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κατέθεσαν οι Βουλευτές Ηπείρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, έπειτα από πρωτοβουλία του Μάριου Κάτση, σχετικά με «τον ορατό κίνδυνο να χαθούν εγκεκριμένοι κοινοτικοί πόροι που αφορούν την ολοκλήρωση των μελετών για τη σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας – Ιωαννίνων – λιμένα Ηγουμενίτσας».

Όπως αναφέρουν: «Η εν λόγω σιδηροδρομική σύνδεση, αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Διαδρόμου του κεντρικού δικτύου ΟΕΜ (ORIENT EAST MED) που συνδέει το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη, ενώ χαρακτηρίζεται στον χάρτη των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών ως υπό κατασκευή, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030.

Για να μπορέσει ο ΟΣΕ να ολοκληρώσει τις απαιτούμενες μελέτες για το έργο, υπέβαλε τον Μάρτιο του 2021 πρόταση χρηματοδότησης από το CEF 2014-2020 ύψους 15.500.000€. Η πρόταση έγινε δεκτή, και τον Νοέμβριο του 2021 υπεγράφη μεταξύ της CINEA και του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων συμφωνία χρηματοδότησης. Το CEF, σύμφωνα με αυτήν, καλύπτει το 50% του κόστους.

Για να προχωρήσει όμως ο ΟΣΕ στην προκήρυξη των απαιτούμενων μελετών, πρέπει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων να αποφασίσει την ένταξη της αντίστοιχης δαπάνης στο ΠΔΕ του 2022.

Παρά τις κυβερνητικές δεσμεύσεις για έναρξη των μελετών αρχικά εντός του 2021 και στη συνέχεια για τις αρχές του 2022, όχι μόνο αυτές δεν έχουν εκκινήσει έως σήμερα, αλλά το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων δεν έχει ακόμα δεσμεύσει καν τις απαραίτητες πιστώσεις στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ώστε έπειτα να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την ανάθεσή τους.

Λόγω αυτών των καθυστερήσεων, υπάρχει πλέον σοβαρός κίνδυνος να χαθούν οι εγκεκριμένοι κοινοτικοί πόροι που αφορούν την ολοκλήρωση των μελετών, με αποτέλεσμα να έχουμε την επ’ αόριστον αναβολή του έργου».

Και προσθέτουν:

«Η σύνδεση της Ηπείρου με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, αποτελεί πάγιο αίτημα τόσο των τοπικών κοινωνιών όσο και της επιχειρηματικής κοινότητας της Ηπείρου, καθώς συνιστά βασική προϋπόθεση για την εύκολη και γρήγορη μετακίνηση ανθρώπων και εμπορευμάτων, και εφόσον υλοποιηθεί, θα αποτελέσει ισχυρό εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή της βορειοδυτικής Ελλάδας».

Με την Ερώτηση τους οι Βουλευτές ζητούν από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων την άμεση ένταξη της απαιτούμενης δαπάνης στο ΠΔΕ του 2022, ώστε ο ΟΣΕ να προχωρήσει στις απαραίτητες μελέτες, ενώ παράλληλα καλούν την κυβέρνηση να απαντήσει στο εάν έχει σχέδιο για την κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας – Ιωαννίνων – λιμένα Ηγουμενίτσας, και ποιες ενέργειες έχει κάνει έως σήμερα ώστε να το υλοποιήσει.

Related Posts

Powerd By  

Ιδιοκτητης- νομιμος εκπροσωπος -
Δ/ντης- Δ/ντης συνταξης- διαχειριστης-
δικαιουχος domain name:
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ

Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
tel 2651032055
mail ele@ele.gr

ΑΦΜ 047685050
ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ