Τελευταία Νέα

Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2022 11:39
Τελευταία Ενημέρωση: 12 Αυγούστου 2022
Επικαιρότητα

Γιάννενα – Ντουμπρόβνικ σε πέντε ώρες

Off

Τη δυνατότητα μείωσης του χρόνου που χρειάζεται να διανύσει σήμερα ένας οδηγός από τα Ιωάννινα για να φτάσει μέσω Αλβανίας στο Ντουμπρόβνικ, θα παρέχει με την ολοκλήρωσή του, ο νέος οδικός άξονας, ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στην Αλβανία μεταξύ των πόλεων Φίερι και Μιλότ.

Ο προγραμματισμός της ολοκλήρωσης του οδικού άξονα είναι εντός της επόμενης τετραετίας και υπολογίζεται ότι η διάρκεια της διέλευσης της Αλβανίας από το νότιο τμήμα της στην Κακαβιά μέχρι το βόρειο στα σύνορα με την Κροατία, θα είναι μόλις 2 ώρες και 30 λεπτά.

Σε συνδυασμό με την προοπτική ολοκλήρωσης του οδικού άξονα της Ιόνιας και του τμήματος που υπολείπεται από τα Γιάννενα μέχρι την Κακαβιά, όπως αναφέρει σε σημείωμά της η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων, η απόσταση Ιωαννίνων – Ντουμπρόβνικ θα μπορεί να γίνει σε μόλις πέντε ώρες διευκολύνοντας στο μέγιστο τις τουριστικές και τις εμπορικές μετακινήσεις.

Η αλβανική κυβέρνηση προχώρησε τη διαγωνιστική διαδικασία για τον νέο οδικό άξονα Milot – Fier (μέρος του Παραδριατικού Άξονα) που θα φέρει πιο κοντά την Κακαβιά με το Μαυροβούνιο. Ο άξονας Μιλότ – Φίερι θα είναι ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στην Αλβανία με μέγιστη ταχύτητα τα 130 km/h και θα είναι πιστοποιημένος από την Ε.Ε.

Το Μιλότ – Φίερι αποτελεί ένα τμήμα 114 χιλιομέτρων, μέρος του Μπλε Διαδρόμου (Blue Corridor) και θα χωριστεί σε τρία τμήματα, για τα οποία οι διαγωνισμοί άνοιξαν στις 2 Αυγούστου, ενώ η εκτιμώμενη αξία της επένδυσης ανέρχεται στα 837 εκατ. ευρώ και μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου θα έχουν οριστεί οι ανάδοχοι των τμημάτων.

Το άλλο τμήμα αυτού του αυτοκινητόδρομου είναι το Thumanë-Kashar, το οποίο βρίσκεται υπό κατασκευή, και αναμένεται να έχει θετικό οικονομικό αντίκτυπο 400 εκατ. ευρώ αυξάνοντας παράλληλη την απασχόληση. Στον αυτοκινητόδρομο θα υπάρχουν διόδια, αλλά και δευτερεύοντες δρόμοι. «Σημειώνεται πως ο αυτοκινητόδρομος Αδριατικής-Ιονίου ξεκινά από την Τεργέστη, περνά από την Κροατία, περιλαμβάνει το Μαυροβούνιο, την Αλβανία και συνεχίζει μέχρι την Κακαβιά και στη συνέχεια μέσω της Ιόνιας και της Εγνατίας καταλήγει σε όλα να μήκη και πλάτη της χώρας μας. Είναι ένας δρόμος στρατηγικής σημασίας για όλους μιας και θα φέρει τεράστια αύξηση του οδικού τουρισμού από την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.

Αυτός είναι ο λόγος που θα πρέπει από τώρα να εργαστούμε σκληρά (ιδιωτικός και δημόσιος τομέας) για να αποκτήσουμε ένα ισχυρό branding τόσο με τη δημιουργία του Διακρατικού Εθνικού πάρκου στον Αώο ποταμό, όσο και με την ένταξη του Κάστρου των Ιωαννίνων και της Νήσου στα μνημεία Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO.

Ως Ένωση Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων αναμένουμε από την Ελληνική Πολιτεία να κάνει πράξη τις εξαγγελίες της και εντός του 2022 να δημοπρατήσει το μοναδικό τμήμα του διευρωπαϊκού αυτού τμήματος που δεν έχει προχωρήσει, αυτό της επέκτασης της Ιόνιας Οδού ως την Κακαβιά», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων.

Related Posts

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου