Τελευταία Νέα

Δωμάτιο στις Εστίες… για δύο χρόνια
Τη νέα νομοθεσία αξιοποιεί ο Δήμος για την Κυρά Φροσύνη
Συνεχίζονται οι απόπειρες εξαπάτησης για δήθεν εξόφληση λογαριασμών από την Περιφέρεια Ηπείρου
H Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας σε βιομηχανία και λιανεμπόριο
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΡΟΠΗΣ ΤΖΟΥΦΗ Άμεση επίλυση των προβλημάτων των σχολικών τροχονόμων
Πρωτοβουλίες για την προστασία των κοινόχρηστων χώρων
ENERGEAN Η Carlyle εξαγοράζει τo χαρτοφυλάκιο σε Αίγυπτο, Ιταλία και Κροατία
Πάνω από 13.000 εγγραφές και 5.461 συνεντεύξεις
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑ ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΓΚΑΝΗ Έκθεση Ευρωπαϊκών μεταλλίων και παρασήμων
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΚΛΙΜΑΚΙΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ Προχωράνε οι εργασίες στο Κέντρο για το Παιδί
Χωρίς νερό τα ψηλά σημεία του Κατσικά και της Ανατολής
29 ΙΟΥΝΙΟΥ Συναυλία της χορωδίας Bellevue Presbyterian Church Sanctuary Chorus
Μήνυμα αλληλεγγύης από το Φεστιβάλ «Το Κοινό μας Σπίτι»
Οι παλιές ανάγκες, τα μεγάλα έργα και η παραίτηση από τον σχεδιασμό
Τα του Καίσαρος…
Σάββατο 22 Ιουνίου 2024 09:37
Τελευταία Ενημέρωση: 22 Μαρτίου 2023
Επικαιρότητα

Οριστικό τέλος στο τρένο στην Ήπειρο

Off

Οριστικό τέλος στην προοπτική της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου με τη γραμμή Ηγουμενίτσα – Γιάννενα – Καλαμπάκα έβαλε ο Πρωθυπουργός με τη συνέντευξή του στους “Πρωταγωνιστές” και στον Στ. Θεοδωράκη.

Μιλώντας, γενικότερα, για τις προοπτικές του σιδηροδρόμου στη χώρα ο Πρωθυπουργός ήταν απολύτως ξεκάθαρος για τη συγκεκριμένη σύνδεση την οποία χαρακτήρισε ως “επιστημονική φαντασία”.

Έτσι, και εφόσον δεν προκύψει κάποια άλλη διευκρίνιση, καθίσταται άνευ περιεχομένου η όποια συζήτηση ακόμη και για την χρηματοδότηση της εθνικής συμμετοχής με 7,5 εκ. ευρώ για την επικαιροποίηση της μελέτης, θέμα που έχει απασχολήσει την τοπική επικαιρότητα τον τελευταίο χρόνο.

Η τοποθέτηση του Πρωθυπουργού ήταν η εξής:

«Είτε μιλάμε για την Αλεξανδρούπολη, είτε μιλάμε για την Καβάλα, είτε μιλάμε για το Βόλο, είτε μιλάμε για τη Θεσσαλονίκη. Αν μιλάμε ας πούμε για την Ηγουμενίτσα δε θα γίνει αυτό, διότι δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση να πάμε να φτιάξουμε μία σιδηροδρομική Εγνατία προς τα δυτικά παράλληλα με την οδική Εγνατία. Είναι ένα έργο, για το οποίο ακούω συχνά διάφορους να μιλούν. Είναι, όμως, σήμερα,  στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας».

«Δύο γλώσσες» στην Κυβέρνηση

Ήταν αναμενόμενο, ότι η συγκεκριμένη αναφορά του Πρωθυπουργού θα προκαλούσε το άμεσο ενδιαφέρον, αλλά και τις αντιδράσεις που ήδη εκδηλώθηκαν από την πρώτη στιγμή από τα πολιτικά κόμματα σε τοπικό επίπεδο. Από την άλλη, είναι προφανές, ότι δημιουργείται και θέμα σε σχέση και με την Κυβέρνηση και με την τοπική διοίκηση και τους φορείς της. Μόλις στα τέλη Ιανουαρίου, ο αρμόδιος Υφυπουργός Υποδομών Γ. Καραγιάννης μιλώντας στο ITV, είχε ερωτηθεί σχετικά και είχε παραπέμψει στην επικείμενη τότε επίσκεψη του κυβερνητικού κλιμακίου, που τελικά αναβλήθηκε, λέγοντάς, ότι η Κυβέρνηση έχει ωριμάσει τις συνθήκες και είναι πολύ κοντά να ανακοινώσει την πρόθεση για τη χρηματοδότηση της μελέτης.

«Επαναλαμβάνω όμως ότι εμείς ανακοινώνουμε κάτι για το οποίο είμαστε σίγουροι ότι έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, έχουμε βρει τους πόρους και ξέρουμε πως θα προχωρήσουν αυτές οι μελέτες. Λίγο υπομονή ακόμα και θα λυθεί και αυτό το τεράστιο ζήτημα για την Ήπειρο», είχε αναφέρει ο κ. Καραγιάννης στη συνέντευξή του στο ITV.

Επίσης όμως και σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης τον τελευταίο χρόνο στο περιφερειακό συμβουλίου, λόγω της πίεσης που άσκησε η παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών» για το συγκεκριμένο θέμα, ο περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης είχε μεταφέρει τη θετική διάθεση του υπ. Υποδομών για το συγκεκριμένο θέμα τουλάχιστον στο επίπεδο της κάλυψης της δαπάνης για τη χρηματοδότηση της μελέτης.

Ο σχεδιασμός του ΟΣΕ

Ένας αυτονόητος προβληματισμός βέβαια που προκύπτει από την τοποθέτηση του Πρωθυπουργού σχετίζεται με το πώς συμβαδίζει η ακύρωση ουσιαστικά της προοπτικής αυτής, με την πρόταση του ΟΣΕ για τη χρηματοδότηση της μελέτης, από το πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» τον Μάρτιο του 2021. Το πρόγραμμα ενέταξε την πρόταση καλύπτοντας το 50% της δαπάνης και έμεινε προς χρηματοδότηση το άλλο 50% από το εθνικό σκέλος.

Τα είχαν πει κι άλλοι…

Η προοπτική της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου είναι ένα θέμα που απασχολεί δεκαετίες την περιοχή και όχι μόνο, καθώς όλες οι Κυβερνήσεις είχαν ασχοληθεί – επιδερμικά έστω – με το ζήτημα, παραπέμποντάς το συνήθως στις καλένδες. Το μεγάλο «αγκάθι» βέβαια για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου δεν είναι το κόστος των μελετών, αλλά το κόστος της κατασκευής, που με τους πλέον μέτριους υπολογισμούς αγγίζει ίσως και να ξεπερνά τα 5 δισ.

Ο μέχρι πρότινος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής είχε κάνει λόγο παλαιότερα σε δηλώσεις του ως τομεάρχης Υποδομών της Ν.Δ για ένα «φαραωνικό έργο», ως προ το κόστος κατασκευής.

Ακόμη περισσότερα είχε πει ο επίσης πρώην Υπουργός Υποδομών επί ΣΥΡΙΖΑ Χρ. Σπίρτζης, ο οποίος σε δύο διαφορετικές φάσεις κατά την περίοδο διακυβέρνησης σε συνεντεύξεις Τύπου και δηλώσεις του είχε επίσης εκφράσει την παρόμοια θέση για το τεράστιο κόστος.

Το 2017 σε συνέντευξη Τύπου στα Γιάννενα, από τα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Σπίρτζης ερωτηθείς σχετικά είχε απαντήσει λέγοντας πως δεν είναι εύκολο, λόγω του κόστους, να «τρυπήσουμε» την Πίνδο για να φτιάξουμε τη σιδηροδρομική γραμμή, ενώ το 2018 από την Ηγουμενίτσα είχε παραπέμψει αόριστα στο μέλλον για την υλοποίηση ενός τέτοιου έργου, το οποίο είχε χαρακτηρίσει ως μη βιώσιμο.

«Η σύνδεση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας με σιδηροδρομική γραμμή είναι έργο πολύ δαπανηρό και μη βιώσιμο. Δεν λέμε ψέματα στον κόσμο. Δεν είμαστε σε εποχή που μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε τέτοια έργα. Ούτε καν την μελέτη του. Αυτό θα το κάνουν άλλοι μελλοντικά κι όταν η χώρα θα βγει από την κρίση»», είχε αναφέρει ο κ. Σπίρτζης.

Αντιδράσεις

από ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ

Η ΝΕ Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ με ανακοίνωσή της κάνει λόγο για κοροϊδία της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού απέναντι στους Ηπειρώτες.

«Συνηθισμένη βέβαια είναι και η περιοχή μας από την κοροϊδία αυτής της κυβέρνησης. Οι μέρες που ο εν αποδρομή Πρωθυπουργός θα επισκεφθεί την Ήπειρο πλησιάζουν. Φρόντισε λοιπόν να ανακοινώσει ότι τρένο στην Ήπειρο δεν θα έρθει. Θα πείτε τέτοια τρένα που σκοτώνουν να μας λείπουν.

Φρόντισε να καταργήσει τους Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών, να μην δημοπρατήσει τον άξονα Γιάννενα-Κακαβιά, να μην προχωρήσει την κατασκευή του νέου κλειστού γυμναστηρίου στα Ιωάννινα, να αναβάλλει το Π.Δ. της λίμνης Παμβώτιδας, να αναβάλλει αεροπορικά δρομολόγια και να εξαγγέλλει επί χάρτου έργα όπως για παράδειγμα τον πεζόδρομο-ποδηλατόδρομο της λίμνης.

Φρόντισε επίσης να ξεπουλήσει το λιμάνι  της Ηγουμενίτσας στους Ιταλούς, άρον-άρον  πριν την «πτώση» του, υπονομεύοντας το δημόσιο συμφέρον και την προοπτική  ανάπτυξης του λιμανιού και της ευρύτερης περιοχής», αναφέρει μεταξύ άλλων ο ΣΥΡΙΖΑ.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η ανακοίνωση της ΝΕ Ιωαννίνων του ΠΑΣΟΚ.

«Αυτή τη φορά ο Πρωθυπουργός ήξερε αλλά απέδειξε ότι και όλοι ήξεραν, απλώς συνέχιζαν να ψεύδονται, όπως καθημερινά έχουν μάθει να ψεύδονται για να υφαρπάξουν για μια ακόμη φορά την ψήφο των πολιτών της Ηπείρου, χαρακτηριστικό παράδειγμα η σύνδεση του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά.

Οι Ηπειρώτες τους έμαθαν, όπως άλλωστε και ολόκληρη η Ελλάδα δυστυχώς μέσα και από το τραγικό συμβάν των Τεμπών, με την απώλεια αθώων ψυχών», σημειώνεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ Ιωαννίνων.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Related Posts

Powerd By  

Ιδιοκτήτης - Νόμιμος Εκπρόσωπος - Διευθυντής - Διαχειριστής - Δικαιούχος domain name:
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΖΕΚΑ ΦΩΤΕΙΝΗ
Διευθυντής σύνταξης:
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

Ι. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ 8 45221 ΙΩΑΝΝΙΝΑ
tel 2651032055
mail ele@ele.gr

ΑΦΜ 047685050
ΔΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ