Τη χορήγηση των δύο νέων αδειών για τους συγκοινωνιακούς πλόες στην Παμβώτιδα όπως επίσης και για τις δύο άδειες πλωτών ταξί επίσης στη λίμνη Παμβώτιδα, έλαβε κατά πλειοψηφία το περιφερειακό συμβουλίου σε μία θυελλώδη συνεδρίαση, που δεν αποκλείεται όμως να έχει και συνέχεια είτε στις δικαστικές αίθουσες είτε σε διοικητικό επίπεδο.
Η Περιφέρεια Ηπείρου που καθυστέρησε σημαντικά να φτάσει στο σημείο της χορήγησης των δύο νέων αδειών και του καθορισμού του Κανονιστικού πλαισίου για τις άδειες ταξί και τη χορήγηση και αυτών, μπορεί να κατέληξε με την εισήγηση του Εκτελεστικού Γραμματέα κ. Σιώλου και του αντιπεριφερειάρχη κ. Γοργόλη, στην αρχική επιλογή με βάση τον πίνακα κατάταξης των τεσσάρων αιτούντων, έθεσε όμως νέους όρους, για τον τύπο και την τεχνολογία των κινητήρων που θα πρέπει να έχουν τα νέα καραβάκια, που θα περάσουν από νέο έλεγχο πριν τους χορηγηθούν οριστικά οι άδειες λειτουργίας.
Η ατμόσφαιρα στην αίθουσα του περιφ. συμβουλίου «μύριζε μπαρούτι» από την αρχή και η σπίθα που άναψε τη φωτιά ήταν η τοποθέτηση του προέδρου της Κοινότητας Νήσου κ. Λιούμπου που είναι όμως και ένας εκ των τεσσάρων ενδιαφερόμενων, που κατηγόρησε ευθέως και σε προσωπικό επίπεδο τον Αλ. Καχριμάνη, ότι με τις ενέργειές του «έχει βάλει φωτιά» στο Νησί.
Η απάντηση δόθηκε στο ίδιο ύφος από τον περιφερειάρχη ενώ υπήρξαν και προφορικές αντεγκλήσεις και μεταξύ των τεσσάρων αιτούντων που ήταν παρόντες στην αίθουσα.
Επί της ουσίας, η προοπτική της οριστικής αδειοδότησης λειτουργίας των νέων καραβιών, θα περάσει εκ νέου από κόσκινο, καθώς μετά τις αυτοψίες στα τρία από τα τέσσερα καραβάκια, (το τέταρτο είναι στη φάση κατασκευής στη Γαλλία και θα βρίσκεται στην Ελλάδα στις αρχές Οκτωβρίου όπως αναφέρθηκε), τα καραβάκια θα ελεγχθούν εκ νέου για να κριθεί αν πληρούν τους επιπρόσθετους όρους αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που ενέκρινε το Σώμα.
Ηλεκτροκινητήρες,
αλλά απαγορεύονται…
Εκεί βρίσκεται όμως και μία άλλη παράμετρος που ίσως διέλαθε της προσοχής της Περιφέρειας και δεν αποκλείεται να τη βρει μπροστά της στη συνέχεια της διαδικασίας. Ο κ. Καχριμάνης τόνισε πως απαραίτητη προϋπόθεση για να χορηγήσει άδεια λειτουργίας είναι οι κινητήρες των καραβιών να είναι κατηγορίας Euro 6 αφενός και αφετέρου να είναι ηλεκτροκινητήρες, με την Περιφέρεια να αναλαμβάνει την υποχρέωση να «τρέξει» το πρόγραμμα εγκατάστασης σταθμών φόρτισης.
Όμως, η πρόταση της Περιφερειακής Αρχής επικαλείται και τη μελέτη φέρουσας ικανότητας του ΟΦΥΠΕΚΑ την οποία κατ’ αποκλειστικότητα είχε αναδείξει η «Ε» και το ITV πριν από ένα μήνα, στην οποία οι μελετητές ξεκαθαρίζουν με απόλυτα σαφή και κατηγορηματικό τρόπο πως «… τα υφιστάμενα σκάφη δεν μπορούν να μετατραπούν αποκλειστικώς σε ηλεκτροκίνητα, καθώς, μεταξύ άλλων, εντάσσονται στις νομικές διατάξεις που αφορούν στα επιβατικά και όχι στα τουριστικά μέσα», σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Η μελέτη παραδόθηκε το Νοέμβριο του 2022, αρκετούς μήνες δηλαδή πριν το ΥΠΕΝ ανακοινώσει στις αρχές Απριλίου την χρηματοδότηση με ποσό ενός εκ. ευρώ για την αντικατάσταση των κινητήρων με ηλεκτροκινητήρες. Τονίζει όμως, ότι η αντικατάσταση αυτή δεν είναι εφικτή όχι για τεχνικούς λόγους, αλλά γιατί αυτό απαγορεύεται από τη νομοθεσία για τα επιβατικά σκάφη.
«Αγκάθι» και το Κανονιστικό πλαίσιο για τα πλωτά ταξί
Παρόμοια επίσης προβλήματα μπορεί να αντιμετωπίσει και η προσπάθεια για τη θέσπιση Κανονιστικού πλαισίου για τα πλωτά ταξί, καθώς το Σώμα αποφάσισε να χορηγηθούν οι δύο άδειες στους δύο εκ των τεσσάρων που δε θα προηγηθούν στις άδειες για τους συγκοινωνιακούς πλόες. Έτσι όμως, παραβιάζεται η αρχή των ίσων ευκαιριών και του ελεύθερου ανταγωνισμού, καθώς μόλις χθες ψηφίστηκε το Κανονιστικό πλαίσιο για μία νέα δραστηριότητα χωρίς να έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός και πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις άδειες των ταξί. Έτσι, οποιοσδήποτε εν δυνάμει ενδιαφερόμενος μπορεί να προσφύγει στη Δικαιοσύνη ζητώντας να μην προχωρήσει η διαδικασία γιατί με τον τρόπο που έγινε περιορίζεται ξεκάθαρα ο ελεύθερος ανταγωνισμός.
Ως προς το πλαίσιο λειτουργίας των πλωτών ταξί, η εισήγηση αναφέρει ότι θα λειτουργούν εναλλάξ (ένα την ημέρα) με δυνατότητα εκτέλεσης δρομολογίων ταξί από και προς το Νησί σε 24ωρη βάση. Θα εξεταστεί επίσης η πρόταση που κατέθεσε ο κ. Καχριμάνης ώστε η μέγιστη χωρητικότητα να είναι μέχρι 15 άτομα, ενώ η εισήγηση ανέφερε μέγιστη χωρητικότητα μέχρι δέκα άτομα.
Δεν τα βρίσκουν μεταξύ τους…
Πέραν των παραπάνω, αυτό που επισημάνθηκε και αποτελεί και γενική παραδοχή, ακόμη και των ίδιων των Νησιωτών, είναι πως η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, έχει προκαλέσει μεγάλη ένταση στη μικρή κοινωνία, που αποτυπώθηκε πρόσφατα όπως σημείωσε και ο κ. Σιώλος, στις καταγγελίες και τις προσφυγές στις Εισαγγελικές αρχές, από λεμβούχους που εξακολουθούν να εκτελούν δρομολόγια σε βάρος άλλων, που δεν πήραν την παράταση της χρονικής διάρκειας ισχύος της δικής τους άδειας.
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Related Posts
-
7 Αυγούστου 2024 -
13 Ιουλίου 2024 Θέματα για κάθε γούστο στη λογοδοσία
-
2 Μαΐου 2024 Απαιτείται συνολική αλλαγή της κεντρικής πολιτικής
-
5 Απριλίου 2024 Ο ανήφορος για τον δρόμο Πρέβεζα – Ηγουμενίτσα
-
2 Απριλίου 2024 Αυξάνεται το εισιτήριο στα καραβάκια της λίμνης
-
23 Μαρτίου 2024 «Όχι» στην πρόταση για μονάδα βιοαερίου στη Σκλίβανη
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.349)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(498)
- Ελλάδα(127)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.150)
- Εκδηλώσεις(1.544)
- Ήπειρος(1.961)
- Αθλητικά(2.889)
Αρθρογραφία
Είσοδος