Σε δύο κατευθύνσεις κινείται η Περιφέρεια Ηπείρου, παράλληλα όμως με τα Επιμελητήρια και με τους επαγγελματίες με φορτηγά Ι.Χ και Δ.Χ αντίστοιχα, αντιδρώντας έντονα στην τοποθέτηση των απαγορευτικών πινακίδων για τη διέλευση των οχημάτων άνω των 3,5 τόνων από το παράπλευρο δίκτυο της Ιόνιας οδού.
Η τοποθέτηση των πινακίδων από τα μέσα Οκτωβρίου κατά μήκος των οδικών αξόνων στο παράπλευρο δίκτυο της Ιόνιας και των άλλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση, ειδικά από τη στιγμή που εντατικοποιήθηκαν οι έλεγχοι και επιβλήθηκαν τα πρώτα πρόστιμα.
Ωστόσο, η επίκληση της νομοθεσίας με την εφαρμογή δηλαδή του Νόμου που είχε ψηφιστεί το 2016, αλλά δεν εφαρμόστηκε ποτέ μέχρι το τέλος του 2023, έχει προκαλέσει πολλαπλές αντιδράσεις στο σύνολο των επαγγελματικών κλάδων και όχι μόνο στους ιδιοκτήτες φορτηγών ή στις μεταφορικές εταιρείες, για αντικειμενικούς λόγους.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δίνει τη δυνατότητα της χορήγησης άδειας εξαίρεσης μέσα από μία ηλεκτρονική διαδικασία, όμως όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, η κατάσταση είναι τόσο περίπλοκη που χρειάζεται απαραίτητα μία διευκρινιστική εγκύκλιος για να μπει τέλος στη διαδικασία που και ταλαιπωρεί τους χρήστες των παράπλευρών δικτύων και τους επιβαρύνει με υπέρογκα χρηματικά πρόστιμα.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Περιφέρεια Ηπείρου έχει ήδη κινηθεί προς το υπ. Μεταφορών και Υποδομών, επισημαίνοντάς πως αυτό που ορίζεται ως παράπλευρο ή και ως εναλλακτικό δίκτυο, ανήκει είτε στις περιφέρειες είτε στους δήμους, επομένως, καμία εμπλοκή δε μπορεί να έχει το υπουργείο σε αυτές τις αρτηρίες.
Επιπλέον, ειδικά για τα Ιωάννινα και την Άρτα, η Περιφέρεια Ηπείρου ζητά την εξαίρεση των τμημάτων από τον κόμβο Πεδινής μέχρι την έξοδο της ΒΙΠΕ και από Άρτα μέχρι Φιλιππιάδα αντίστοιχα, καθώς εκεί δραστηριοποιούνται συνολικά, χιλιάδες επιχειρήσεις που εξυπηρετούνται από φορτηγά άνω των 3,5 τόνων που δεν υπάρχει λόγος να κινούνται στον αυτοκινητόδρομο.
Το απόγευμα της Τρίτης πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη των Επιμελητηρίων Ιωαννίνων και Άρτας αντίστοιχα, στην οποία μετείχε ο αντιπεριφερειάρχης Βασίλης Ψαθάς που σε δηλώσεις του στο ITV τόνισε πως η δυσαρέσκεια είναι έντονη και ακόμη μεγαλύτερο είναι το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί. «Ειδικά όταν ορίζονται ως εναλλακτικό δίκτυο, δρόμοι αγροτικοί, το επαρχιακό οδικό δίκτυο ή το εθνικό, αντιλαμβάνεται ο καθένας πόσο μπερδεμένο είναι όλο αυτό και πόσο μεγάλη ανάγκη υπάρχει για να βρεθεί μία λύση. Κανείς δεν είναι απέναντι στη νομιμότητα, ούτε λέμε στους χρήστες να μην εκδίδουν τις άδειες εξαίρεσης, υπάρχουν πολλά σημεία σε όλες στις περιοχές τα οποία πρέπει να τα δούμε με ορθολογικό τρόπο, γιατί δημιουργούνται καταστάσεις ακατανόητες που επηρεάζουν τις επαγγελματικές δραστηριότητες πολλών κλάδων», ανέφερε χαρακτηριστικά
Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Related Posts
-
18 Ιουνίου 2024 -
14 Ιουνίου 2024 Αντιδρούν οδηγοί και επιχειρήσεις στην απαγόρευση κυκλοφορίας
-
4 Απριλίου 2024 Γενική η απάντηση για την διέλευση βαρέων οχημάτων
-
27 Οκτωβρίου 2023 Βγάζουν τα φορτηγά από τις παλιές εθνικές οδούς
-
2 Αυγούστου 2023 ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΠ. ΡΙΖΟΠΟΥΛΟΥ Σύνδεση Καστροσυκιάς με Ιόνια Οδό
-
10 Μαρτίου 2023 Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, μακράς διαρκείας στην Ιόνια
Κατηγορίες
- Επικαιρότητα(19.773)
- Πολιτικό Ρεπορτάζ(506)
- Ελλάδα(128)
- Οικονομία(1)
- Πολιτισμός(4.219)
- Εκδηλώσεις(1.590)
- Ήπειρος(1.962)
- Αθλητικά(2.956)
Αρθρογραφία
Είσοδος