Επικαιρότητα

Υπάρχουν ή όχι ώριμες μελέτες;

Off

Την ανάληψη πρωτοβουλιών και τη συνεργασία των συναρμόδιων Υπουργείων ώστε να εξασφαλισθεί η χρηματοδότηση για την κατασκευή του τμήματος του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά ζητά με επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη ο δήμαρχος Ζίτσας Μιχάλης Πλιάκος.
Στην επιστολή του ο δήμαρχος Ζίτσας επισημαίνει πως σύμφωνα με παλαιότερο έγγραφο που έχει διαβιβαστεί στο δήμο οι μελέτες για το συγκεκριμένο τμήμα του οδικού άξονα  της Ιόνιας οδού έχουν ολοκληρωθεί και παραληφθεί στο σύνολό τους ως εκ τούτου απομένει η αναζήτηση πηγής χρηματοδότησης.
Αναφέρει δε σχετικά, ότι το Τμήμα Μελετών Οδοποιίας & Κυκλοφοριακών Μελετών της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του υπουργείου, είχε απαντήσει σε έγγραφο του δήμου Ζίτσας, τονίζοντας ότι «έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των μελετών που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο της σύμβασης με τίτλο: «Ολοκλήρωση της μελέτης της Ιόνιας οδού (Δυτικός Άξονας) από το τέλος παραχώρησης έως την Κακαβιά» και έχει συντελεστεί η παραλαβή της μελέτης».  
«Ως εκ τούτου δεν κατανοούμε γιατί μέχρι σήμερα, αφού οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί, δεν έχει εξετασθεί η δυνατότητα ένταξής του συγκεκριμένου τμήματος σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα», αναφέρει στην επιστολή του ο κ. Πλιάκος.
 
Γιατί πρέπει να γίνει
Η Δημοτική Αρχή Ζίτσας θεωρεί μείζονος σημασίας θέμα τη συνέχιση της Ιόνιας Οδού έως την Κακαβιά. 
«Θεωρούμε πως η κατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος συμβάλει στην αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής καθώς,
• Διευκολύνει την μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών,
• Συνδέει τη μοναδική Βιομηχανική Περιοχή (ΒΙ.ΠΕ.) που λειτουργεί στην Π.Ε. Ιωαννίνων με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και την Κακαβιά,
• Δημιουργεί νέα δεδομένα στην επικοινωνία με τη γείτονα Αλβανία και 
• Αναβαθμίζει την οδική ασφάλεια των διερχόμενων. 
Ο δήμος Ζίτσας εκτός των παραπάνω, θεωρεί επιβεβλημένη την κατασκευή του καθώς η κατάσταση της υπάρχουσας Εθνικής Οδού Ιωαννίνων – Κακαβιάς, 
• Δεν μπορεί να ανταποκριθεί στην αυξημένη κίνηση (διέλευση) των οχημάτων και 
• Προκαλεί σοβαρότατα προβλήματα σε οικισμούς του Δήμου (το 1/3 σχεδόν του μήκους της, περίπου 20 χιλιόμετρα, διέρχεται από πυκνοκατοικημένες περιοχές) με τα τροχαία ατυχήματα να είναι καθημερινά.    
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω εκτιμούμε ότι η σημερινή Ε.Ο. θα πρέπει να αποσυμφορηθεί το ταχύτερο δυνατό και αυτό μπορεί να καταστεί δυνατό με την επέκταση της Ιόνιας οδού μέχρι την Κακαβιά. 
Με την κατασκευή της αυξάνονται οι δυνατότητες επενδύσεων σε μεταφορές, βιομηχανία και τουρισμό καθώς ανοίγονται νέες αγορές. Επίσης, η ευκολία στη μετακίνηση και η πρόσβαση στα Ιωάννινα  που παρέχουν βελτιωμένες υπηρεσίες εκπαίδευσης και ιατρικής περίθαλψης εξαλείφει το αίσθημα απομόνωσης και εγκατάλειψης στην περιοχή μας», αναφέρεται και καταλήγει με την επισήμανση της αδήριτης αναγκαιότητας της συνεργασίας των συναρμόδιων υπουργείων για την εξεύρεση της χρηματοδότησης.

 

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου