Επικαιρότητα

Προβληματισμός για την πορεία των οδικών έργων

Off

Αντιμέτωπη με τον κίνδυνο επανάληψης της κατάστασης το 2010 όταν τα μεγάλα έργα υποδομής είχαν βρεθεί σε τέλμα, βρίσκεται η ελληνική οικονομία, απόρροια αφενός των προβλημάτων ρευστότητας κυρίως όμως της κυβερνητικής απραξίας.
Τουλάχιστον αυτό καταγγέλλουν τους τελευταίους μήνες, οι εκπρόσωποι των παραχωρησιούχων στους οδικούς άξονες που βρίσκονται υπό κατασκευή, αλλά και πηγές του κατασκευαστικού κλάδου.
Στο διάστημα αυτό οι απαλλοτριώσεις έχουν σταματήσει, οι αρχαιολογικές εργασίες επίσης έχουν «παγώσει» ενώ το Υπουργείο Περιβάλλοντος έχει διακόψει την χορήγηση εγκρίσεων.
Πηγές από τον κατασκευαστικό κλάδο τονίζουν ότι εάν δεν ανακληθεί άμεσα η στάση πληρωμών στα έργα των υποδομών που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ και το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων είναι θέμα χρόνου να διαλυθούν εκ νέου τα εργοτάξια και ως φυσικό επακόλουθο, να επέλθουν χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων.
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύθηκαν στον αθηναϊκό τύπο, οι ξένες τράπεζες που συμμετέχουν στα σχήματα των κοινοπραξιών έχουν στείλει προειδοποίηση ότι τυχόν ανατροπή του οικονομικού περιβάλλοντος και της ισορροπίας των συμβάσεων θα οδηγήσει στην οριστική αποχώρησή τους από τα έργα.
Η δέσμευση των χρημάτων του ΕΣΠΑ στην ΤτΕ, η οποία έχει λάβει εντολή από το Γενικό Λογιστήριο να μην πληρώνει, οδηγεί σε κατάρρευση πλήθος τεχνικών έργων. 
Το φαινόμενο κατήγγειλε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών, ο οποίος αναφέρει ότι δεν έγιναν πληρωμές ύψους 262 εκατ. ευρώ για 59 έργα υποδομών. Μάλιστα, η κεντρική τράπεζα επιβεβαίωσε ότι εκτελεί εντολές πληρωμών αποκλειστικά σύμφωνα με τη ροή που καθορίζει το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. 

Ο Στ. Καλογιάννης
Κληθείς να σχολιάσει την κατάσταση αυτή ο πρώην υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ και πολιτευτής της ΝΔ Στ. Καλογιάννης τόνισε πως η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη και ήδη υπάρχουν πιστοποιημένες εργασίες δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ που δεν έχουν πληρωθεί όπως επίσης και χιλιάδες εργαζόμενοι.
Προειδοποίησε μάλιστα ότι εάν ανασταλούν οι εργασίες, η επανεκκίνησή τους θα είναι πολύ δυσκολότερη απ’ ότι ήταν πριν από τρία χρόνια. “Οι εργασίες είναι εύκολο να σταματήσουν, αλλά η επανεκκίνησή τους είναι εξαιρετικά δύσκολη”, σημείωσε ο κ. Καλογιάννης.
Στο ίδιο πλαίσιο ο πρώην βουλευτής Ιωαννίνων της Ν.Δ. αναφέρθηκε και στην επανεμφάνιση του φαινομένου μη πληρωμής σε σταθμούς διοδίων, με αφορμή κινητοποίηση που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή με τη συμμετοχή μάλιστα και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ!
“Θα πρέπει να αντιληφθούν όλοι ότι τα διαφυγόντα έσοδα για όσους δεν πληρώνουν τα διόδια δεν τα χάνει ο παραχωρησιούχος αλλά πληρώνονται και μάλιστα εντόκως από το ελληνικό δημόσιο, κάτι που σημαίνει ότι για όλους εκείνους που δεν πληρώνουν, επιβαρύνονται όλοι οι πολίτες”, σημείωσε.
Δυσαρέσκεια
Καταλήγοντας ο κ. Καλογιάννης σχολιάζοντας την πορεία της κυβέρνησης από τις 25 Ιανουαρίου και έπειτα, τόνισε πως υπάρχει μία μεγάλη δυστοκία στην παραγωγή έργου όπως επίσης και πολυφωνία σε μείζονα θέματα. “Το δυστύχημα είναι ότι δεν υπάρχει πολιτικός χρόνος και θα πρέπει άμεσα ο πρωθυπουργός να συντονίσει τους υπουργούς του και να αρχίσουν να παράγουν έργου”, κατέληξε ο κ. Καλογιάννης.

Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

Powerd By  

Εκδοτης & Διευθυντης:
Φωτεινή Τζέκα - Παπαγεωργίου